Gelukkig waren wij er best snel uit! Mijn vriend kwam af en toe met namen aanzetten dat ik dacht dat ga ik mijn kind niet aandoen... whaha En nu hebben we een naam voor een meisje(want het word een meisje) waar ik mee gekomen ben. Mijn vriend moest wel even wennen maar vind het nou ook wel een mooie naam! (wel hebben we voor de zekerheid ook een jongensnaam want jah de echo is nooit 100% betrouwbaar)
Dat probleem kennen we hier ook. Heb je eindelijk een naam die je allebei mooi vindt, associeer je m met een persoon die je dan weer niet zo leuk vindt
Smaken veranderen idd. als je zelf niet meer 100 % achter die naam staat moet je het niet doen. Toen ik 16 was riepen mijn vriend en ik altijd dat we een jongetje Fabian en een meisje Danique gingen noemen.. vinden we nu afschuwelijk haha. Hier gelukkig geen namen crisis. Meisjes naam hadden we al voor ik zwanger was en qua jongensnaam was het nog wel even moeilijk. Ik hield mijn poot stijf op 1 naam en hij ook. Op een dag werd hij wakker en zei " ik vind jou naam toch ook leuk" Dus hier geen namencrisis meer
Ik had al snel door dat mijn man bij elke naam een associatie had (en dan wilde hij em meteen niet meer) dus ik had al bedacht dat we op tijd zouden beginnen met verzinnen, zodat we t zouden weten als de baby geboren was We hebben voor zowel jongen als meisje 2 namen die kunnen en die we allebei mooi vinden, dus t viel uiteindelijk weer alles mee Wordt misschien nog wel moeilijk kiezen straks wat het uiteindelijk wordt
Dat namen en associatie vind ik toch zo'n stom iets. Kijk ik zou mijn kind bv niet hetzelfde noemen als een ander kind in de vrienden/familie groep. of als een collega ( denk hij/zij nog dat het naar hem/haar vernoemd is haha) Maar wij hebben nu een leuke meiden naam,en nou heeft een vrouw hier in de buurt een hond genomen met die naam. Pech voor die hond..maar onze dochter blijft zo heten.. Als je overal rekening mee moet gaan houden kan je beter zelf een naam verzinnen die gewoon nog niet bestaat.
Tja, leuke namen die afvallen omdat je het associeert met iemand die je niet leuk vindt... Daar kan ik over mee praten. Ik ben namelijk kleuterjuf en heb oh zoveel kinderen gehad met verschillende namen. Er zitten een heleboel leuke namen bij, maar soms waren het wel ettertjes / trutjes. Die vallen dus al af. Ik denk niet dat wij onze kinderen gaan vernoemen. En het worden vast namen die ook in Canada goed klinken, want daar woont de helft van mijn familie (ouders en 3 van de 4 zusjes). De jongensnaam hebben we al, alleen over de meisjesnaam twijfelen we nog een beetje. We vinden het leuk als de namen bij elkaar passen, als ze bijvoorbeeld met dezelfde eerste letter beginnen.
Haha... ja had voordat ik zwanger werd ook al allerlei namen bedacht die ik leuk vond, en eentje toch wel met stip! Toen ik zwanger was heb ik eerst mijn man moeten overhalen voor die naam, en hij was op een gegeven moment er ook ECHT mee eens dat het die naam werd.. maar nu is het sinds 2 weken toch een andere naam geworden.... vond die naam opeens ook niet ZO leuk meer
Hihi namen met associaties had ik ook heel erg last van! Ik werk in een TBS kliniek en dan kwam mijn vriend met een naam. Ik meteen in de verdediging nee! Waarom niet, nou die ken ik heeft iemand vermoord.. Dus jongens namen waren in die zin wel een beetje lastig om die reden. Ben benieuwd hoe we er dit keer uit gaan komen. We hebben een zoon, ik hoop dat het een meisje wordt dan hoeven we niks te bedenken gewoon de naam die we voor Tycho hadden bedacht als het een meisje was geworden. Want die naam vinden we nog steeds erg leuk en staat niet in de top 10 (ook voor ons een item) Waar je als aanstaand moeder geen rekening mee moet houden.. Jooze