ouders die niet blij zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miranda131, 12 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda131

15 mrt 2008
    37
    0
    0
    hoi

mijn vrouw is nu 6,5 week zwanger van de tweede
    en zit sinds kort op dit forum

maar ik zit met iets wat ik kwijt wil
    hebben het onze ouders verteld
    mijn schoonouders zaten met tranen in hun ogen die waren erg blij
    daar na gingen we blij naar mijn ouders
    dat was echt een domper
    die waren niet echt blij ( iets wat ik totaal niet verwachten )
    kregen antwoorden van
    zou je dat nou wel doen
    en je hebt er al een van zes en nu gooi je weer je leven op ze kop
    ik heb het hier erg moeilijk mee
    we gaan volgende week voor de eerste echo
    en twijfel of ik het wel aan ze zal laten zien
    zijn lieve mensen hoor
    maar had dit totaal niet verwacht
    en komt wel zo verschrikkelijk hard aan als je het niet verwacht

iemand die dit ook mee gemaakt heb
    of idee hoe ik dit van me af kan zetten

afz mark

2. miranda131

15 mrt 2008
    37
    0
    0
    o geloof dat ik het in het verkeerde kolum gezet heb

nou ja ben erg van de kaart

sorry hier voor

afz mark

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Allereerst van harte met de zwangerschap!

Jeetje, wat een rottige reactie zeg... Van je ouders mag je toch juist verwachten dat ze spotaan en liefdevol (en vooral blij) zullen reageren. Kan me voorstellen dat dit nogal een klap in je gezicht is.

Misschien dat je dit binnenkort alsnog met hen kan bespreken? Misschien dat ze, wanneer het nieuws gezakt is, wat meer kunnen begrijpen dat het voor jou en je vrouw niet leuk was om zo'n reactie te krijgen.

Heel veel succes ermee.

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo, ik wil jullie eerst al een dikke proficiat wensen. We hebben die reactie ook gehad.
    We hebben zelfs 10 jaar verspilt om rekening te houden met onze schoonouders.
    We hebben zelfs eerst geopteerd ter adoptie ons gezinnetje te vergroten, die reactie was helemaal niet te doen.
    We hebben toen voet bij stuk gehouden en hebben desondanks de adoptie moeten stop zetten door andere omstandigheden.
    Maar onze wens hebben we hen toen wel heel duidelijk gemaakt.
    Ze waren er niet zo blij mee, maar wennen stilaan aan ons gezinsuitbreiding.
    Als ze er problemen mee hebben is het hun probleem, echt. We hebben toen van ons hart een steen gemaakt en gezegd dat het onze keuze moet zijn en niet hen.
    Het leeftijd verschil met onze kinderen is bij geboorte 13 en 12 jaar verschil.
    1 Voordeel de kids maken alles bewust mee en onze wens kom uit.

5. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Nou ik heb hetzelfde probleem hoor! Mijn ouders zijn er juist heel erg blij mee. Maar mijn schoonouders niet. Ze laten hem nu kiezen tussen mij en hun en als hij voor mij kiest dan hoefde hij niet meer op hun te rekenen. Het brengt erg veel stress met zich mee, en dat is niet zo goed in de zwangerschap. Maar ik leg me erbij neer en hopelijk heb ik niet te veel last van die stress.

Ik ga nu genieten van mijn zwangerschap en de rest erom heen maakt me niet zoveel uit. Mijn kindje is nu het belangrijkste en daar ga ik voor!

Toch blijft het een rottige situatie.

Groetjes

6. Niet meer actief

Gefelciteerd Mark met jullie zwangerschap. Ik vind het ronduit triest ( en egoistisch) dat als jullie hartewens uitkomt er ouders zijn die jullie het geluk niet gunnen.
    Het is jullie leven en niet het van hun.
    Maar ik kan ook begrijpen dat je het daar heel moeilijk mee hebt, je wilt toch de bevestiging van je ouders en ook dat hun blij voor jullie zijn.
    Ik heb geen advies voor jullie maar wens jullie veel sterkte met je ouders.

Wij hadden dat met de aankondiging dat we gingen trouwen, mijn fam helemaal in tranen en de schoonfamilie " wat?" weten je dat wel zeker? ( we kenden elkaar net een jaar)
    Ook zo lullig, maar ze zijn bijgedraaid en hebben excuses gemaakt.

7. miranda131

15 mrt 2008
    37
    0
    0
    hoi

bedankt voor de antwoorden
    we snappen het gewoon niet
    bij de eerste dol blij me moeder in dikke tranen want ze werdt voor het eerst oma
    en nu deze reactie
    we hebben besloten om het eerst zo te laten
    woensdag gaan we voor de echo
    dat weten ze als ze woensdag niet uit hun eigen bellen
    dan houd het op en laat ik het zo
    de baby is me nu meer waard als me ouders
    en stress kunnen we niet gebruiken aangezien het slecht kan zijn voor de baby
    heb het er ook niet veel over met me vrouw
    heb het er hier wel over beter en wel gezellig zo
    ondanks dat ik een man ben !

we houden jullie op de hoogte van de eerste echo

afz mark/miranda

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    veel succes met de echo

9. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Mark en Miranda,

Wilde ook nog even reageren. mijn schoonouders waren in het begin ook niet echt enthousiast. Ze hebben nooit tegen mijn man gezegd dat ze het leuk vinden of dat het voor hem wel spannend zou zijn om vader te worden. Hierin was mijn man ook erg teleurgesteld. Ook toen we twee keer echo foto's lieten zien, kregen we reacties als: 'Jullie zijn er wel veel mee bezig he?' En : jullie hebben wel haast met alles he (toen we bij 17 weken een pretecho met geslachtsbepaling lieten doen).

Maar ik moet wel zeggen dat ze steeds enthousiaster worden, nu het allemaal wat meer vorm krijgt. ik denk echt dat ze aan het idee hebben moeten wennen.

Ik hoop dat dit ook bij jullie het geval zou zijn, en ik denk dat als ze zien dat jullie hier gelukkig van worden, ze het jullie dan ook echt gunnen!

Succes ermee! En geniet van de zwangerschap!

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi,

bij ons was de eerste reactie ook niet super. omdat ze vonden dat we te jong waren en ze vond dat ze te vroeg oma werd (ze is pas 43) maar na een weekie waren ze aan het nieuws gewend en nu zijn ze super blij.
    ze brengen vaak cadeautjes (rompertjes enzo voor ons beebje) en mijn schoonmoeder gaat de volgende x mee naar de gyn.

mijn tip is om het gewoon een beetje te laten bezinken zodat jou ouders aan het idee kunnen wennen. het is natuurlijk een grote belevenis zo'n eerste kleinkind. ik denk dat ze over een paar weekies (wanneer ze aan het nieuws gewend zijn) heel erg blij zullen zijn!

suc6 ermee en houd ons op de hoogte van de situatie (echo en gemoedstand ;))

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat ontzettend triest dat je ouders er niet blij mee kunnen zijn. Hoop dat ze snel bijdraaien.

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Wat jammer Mark. Zo'n reactie wil je natuurlijk niet :(
    Maar blijf vooral je vrouwtje steunen, zoals je zei is stress niet goed bij de zwangerschap.
    Ik weet zeker dat je ouders zullen bijdraaien, toen mn zus zwanger was kreeg ze eerst ook nare reacties maar na enkele weken was iederen blij voor der.
    Dus ik zou zeggen probeer hun reactie ff links te laten liggen en focus je op het wondertje wat aan het groeien is in de buik van je vrouw ;)

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als 1e gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik sluit mij bij Tacha1987 aan. Ik denk dat ze wel weer bijdraaien, ik hoop het ontzettend voor jullie. Ze zijn strax vast een trotse opa en oma. Ik zelf heb dit nog nooit meegemaakt, dus meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Geniet vooral van het kleine wonder wat aan het groeien is in Miranda haar buik. Heel veel succes met je schoonouders ;) en vooral gaan genieten :)

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Gelukkig hebben zowel mijn ouders en mijn schoonouders geweldig gereageerd.
    De enige van wie een rot opmerking kregen was van mijn man zijn oma.
    Die zei..ik had nog even 10 jaar gewacht...jullie zijn nog zooo jong en jullie moeten genieten (ze heeft zelf 11 kinderen de eerste op 19 jarige leeftijd)
    Ik ben toen ook echt helemaal stil gevallen....ik had verw8 dat ze het geweldig zou vinden omdat mijn schoonvader de enige jongen is en mijn mannetje dus de enige is die de naam kan voortzetten!

2 dagen later belde ze op...dat ze spijt had van d'r reactie...dat ze dit niet verwacht had maar dat ze het onwijs leuk vind!

Tsjaaa zo kan het ook...maar vergeten doe je het niet!

Mark & Miranda van harte met jullie zwangerschap!
    Trek je niks aan van al die mensen....het gaat om jullie en de beeb!
    Ik hoop dat jullie onwijs gelukkig worden!

15. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Hallo Mark,

Bij mijn schoonouders hebben we ook niet een positive reactie gehad. De opmerking was: eerst maar eens zien of het goed gaat. Maar als je ze nu ziet! Ze komen om de tijd met cadeautjes aan. Bij ons zijn de kids 10, 8, en 6. Het gaat erom wat jullie willen hoor! Geniet ervan!

Groetjes pinklady

16. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    mark en miran in ieder geval gefeliciteerd.

Maar je bent jammer genoeg niet de enige.
    Toen wij het gingen vertellen reageerde me schoonvader niet eens.
    We hadden de echo ingepakt en gezegt we hebben een kadootje voor jullie.
    Me schoonmoeder maakte het open en begon te huilen van blijtschap.
    Toen legde ze het lijstje voor mijn schoonvader neer en die zei niet eens wat.
    Die ging zo door met een ander verhaal.

Toen mijn schoonvader weg was zei mijn schoonmoeder dat ik het niet zo moest opvatten.
    Want dat was een familiekwaaltje.
    zoiets doet best zeer.

omdat ik wel weet hoe het wel kan door mijn vader.
    hij moet nog aan het idee wennen.
    Nou amehoela is nu 2 weken verder en heeft me nog steeds niet gefeliciteerd.

17. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    mijn vader heeft mij ook nog niet gefeliciteerd, mijn moeder zei, je vader vind het ook leuk hoor................. maar daar merk ik niets van, toen wij op visite waren heeft hij me ook niet gefeliciteerd.
    Verder doet hij wel normaal maar even feliciteren was wel leuk geweest.

18. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Jeetje wat een vreemde reaties allemaal. Je zou toch denken dat je ouders blij voor jullie zouden zijn dat jullie wens uitkomt. En een verschil van 6 jaar in leeftijd vind ik niet teveel hoor. Ben blij dat je het redelijk naast je neer kunt leggen en dat je besloten hebt te genieten van deze zwangerschap!

19. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    vervelend als (schoon)ouders niet erg enthousiast reageren

heb er zelf helaas ook ervaring mee, mn schoonouders zijn niet al te blij (ze hebben ons wel gefeliciteerd hoor omdat het zo hoort) maar ondertussen is het enige wat ik steeds hoor dat ze er wel hun twijfels bij hebben omdat we jong zijn (ik 20 mn man 23).
    Verder vergelijken ze mij ook steeds met hun eigen dochter die vorig jaar is bevallen van een zoontje, en ik moet nu al steeds horen dat ik het nooit zo goed zal doen als zij, dat wij t niet zo goed voor elkaar hebben als zij, dat we er niet goed over nagedacht hebben (wat we wel heben gedaan), dat ons kindje nooit zo mooi en leuk kan zijn als hun kindje en ga zo maar ff door.

Ze hebben ook wel een engelachtig mooi kindje, maar t doet mij wel pijn om zulke dingen te moeten horen :(

Deel Deze Pagina