Oke, langzamerhand wordt het wel handig als er een keer een duidelijke naam aan de jongenskant uit komt. Mijn man wil het er liever überhaubt niet over hebben, heeft er geen zin in om het uit te zoeken, maar ik wil langzamerhand wel wat duidelijkheid, ook nu we een leuke meisjesnaam hebben gevonden (moet alleen nog een korte, pakkende tweede naam achter, beetje a la Joy maar dat is de tweede naam van mijn tweede dochter. Maar dat klinkt wel lekker erbij, dus als iemand nog ideeën heeft...). Oke, ons lijstje eerste namen is gereduceerd tot: Abel Aron Mees En voor tweede namen dubben we nog met: Manasse Judah Jefta/Jephta Elias Nog op het lijstje staan wat alternatievere namen, zoals Noé, Baruch, Boaz, Manoah, Josef, maar dat valt allemaal redelijk in de categorie 'mooi, maar net niet'. Ik vind Elias erg leuk, maar als eerste naam pakt het me net niet genoeg, en als tweede naam vind ik het niet lekker bekken. Klank vind ik heel belangrijk, of het lekker loopt zeg maar. De namen staan niet op volgorde trouwens, mijn man heeft een specifieke voorkeur voor Aron als eerste naam, ik twijfel over die naam en vind beide anderen ook echt heel mooi. Dus, kom maar op, wat vind jij de mooiste combi, waarom, en heb je misschien nog andere ideeën?
Uit jouw rijtje vind ik mees en elias het mooist. Maar samen niet echt. Noah, jacob, david, nathan vind ik ook erg mooi. Noah Elias Elias Noah David Elias Nathan Elias Jacob Elias
Hmm, nee daar zitten toch geen nieuwe topnamen bij. Noah ken ik er teveel van (jongens en meisjes), David is niet lekker met onze achternaam, en Nathan en Jacob vind ik beiden wat softig. Daarbij betekent Jacob bedrieger, en ik hecht toch wel veel waarde aan betekenis.. Maar bedankt voor het meedenken! Ben het met je eens dat Mees Elias niet lekker bekt.
Oke..! Ik dacht heel even dat we misschien wel wat overeen kwamen met soorten namen. Maar niet dus... Maar elias vind ik zeker erg leuk, ook als eerste naam!
Als eerste naam absoluut Aaron, liefst met dubbel A. Past ook mooi bij de namen van je dochters. als tweede naam vind ik Jephta er mooi bij, ook weer echt jullie stijl!
Ik vind Mees en Abel allebei leuk, Mees iets vlotter. Ik kan niet zo goed kiezen tussen je tweede namen. Als ik alleen naar de namen kijk vind ik Elias het mooiste, maar het loopt niet echt lekker nee. Beter nog achter Abel dan achter Mees, vind ik... Lastig! Ik zal er nog eens over nadenken .
Misa, zelfde hoek, net even andere namen denk ik Tord, dat zou denk ik ook de keuze van mijn man zijn. Dat is ook mijn veilige optie, maar ik sta ook wel open voor een vlottere/kinderlijkere naam als Mees Manasse bijvoorbeeld. Maar Manasse is een beetje mijn "lievelings" naam, alhoewel ik hem te apart vind als eerste naam. Maar ik zou die er heul graag in hebben
Ik vind Aron of Aaron de mooiste naam die erbij zit. Is Aaron Micha misschien een optie? of Aaron Job/Jop. Simeon vind ik ook een mooie naam, kun je eventueel afkorten naar Siem. en voor een meisje als 2e naam (a la joy): Grace Juul Jet Liv Jill Sam
Uit jouw lijstje zou ik voor Aron Elias of Abel Elias gaan Maar Mees Manasse heeft ook wel wat. Tweede naam voor een meisje: Faith of Rose/Roos
Zo bijna hetzelfde lijstje als ons!! Als roepnaam zeker Aaron ! (Vind 2as meer af) Evt opties Joas Elian ipv Elias Manuel Efraim
Bedankt!! Hierdoor hebben we nu wel een voorkeur voor een combinatie gekregen, of in ieder geval is dat nu onze eerste keus. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, blijft nog wat door mijn hoofd gaan. Dus bij deze nog even uppen, misschien zijn er nog meer ideeën!
Elias Micha ( heel mooi!) Sion Elias Seth ..maar wat erbij weet ik even niet Mats Elias( gaaf!) Joah Elias Joas Aaron Jonas Micha Juda Abel Jefta/Jeftha is ook te Elias zou ik zeker in de naam verwerken. Prachtig. Niet als 1e naam?
Ik zou absoluut voor A(a)ron gaan als je als 2e naam een bijbelse naam wil. Grappig, wij hadden ook bijbelse namen had t een jongen geweest: Elijah, isaiah, nehemia en Samuel stonden op t lijstje.
Ik dacht vorige week, deels naar aanleiding van dit topic, we gaan gewoon voor Aaron, niet zeuren. Met dubbel A, staat inderdaad toch meer af. Maar ik blijf toch twijfelen. Ik vind het erg serieus, hij is toch eerst een hele poos kind, en ik zie gewoon echt een volwassen man voor me... Juist die andere twee namen vind ik wat speelser, vrolijker... Ik hoop maar dat het dan toch een meisje wordt, hahahaha!