Hallo allemaal, Hoera! We zijn al een poosje op weg met de zwangerschap en nu komt het dan, de 'namenstress'. Het blijkt nogal lastig om namen te vinden die we beide mooi vinden om aan ons zoontje of dochtertje (we willen het geslacht niet weten) te geven. Een naam met 1 of 2 lettergrepen heeft onze voorkeur. Daarnaast Nederlandstalig of klinkt als Nederlandse naam. Voor een jongen stoer en krachtig en voor een meisje hip maar krachtig!, niet te braaf of te lief. Verkorte of ingekorte namen vinden we hip. Bijvoorbeeld S.uus, S.aar, T.ies. (deze worden het overigens niet want kindjes/hondjes in omgeving met deze naam) Schiet jullie iets stoers, krachtigs, hips te binnen? Overigens houd ik ook wel van unisexnamen voor meiden. Lastig, aangezien we geen top 10/20 naam willen. Emma vonden we altijd heel mooi maar zo heten in onze provincie een boel meiden. Groetjes, Ot en Sien
Unisexnamen Chris Alex Robin Marijn Dani Jamie Sascha Sam(mie) Charlie/Charly Pascal Noa(h) Anne Senna Loek/Nouk
Babet, Britt, Cato, Dana, Dieke, Elin, Febe, Fem, Fenna, Fenne, Fie, Gwen, Hebe, Irsa, Jalou, Leah, Lina, Liv, Luka, Luna, Kess, Luus, Marijn, Maud, Merle, Mette, Milou, Nim, Noor, Nori, Orla, Pippa, Puck, Quinn, Rava, Rune, Tamar, Tess, Tessel, Wies, Zara Abel, Axel, Aron, Bjorn, Boaz, Brent, David, Dax, Dex, Faas, Fedde, Felix, Fender, Hidde, Jens, Joas, Jonas, Lasse, Lenn, Levi, Luuk, Mats, Merijn, Moos, Morris, Odin, Olaf, Otis, Pepijn, Quinten, Raf, Ravi, Revi, Roan, Rivas, Ruben, Sebas, Stijn, Thijs, Twan, Wes, Wolf
Ik vind Merijn heel leuk voor een jongen maar iemand waar we vroeger veel contact mee hadden heeft al een zoontje dat zo heet. Dat houdt ons een beetje tegen..
Fiene Cato Anna Roos Rosa Ella Anne Jet Jente Bente Nienke Marit Sanne Hanna Jette Nina Niene Jetske Marije Elze
Sid Loek Siem Chiel Lenn Senn Boet Koen Tijn Ivo Jorn Rue(Ruu-ee) Rens Jens Seth Kay kjeld Joep Timo Tygo Bart Bas Keet Eef Brecht Fem Cato Diede Dana Tara Mare Marin Marthe Karlijn Sabien Sanne merle Jip Rosa Mijs lola Floor
Rixt Fré Kess Ide Edie Mex Luus Bowie Ida Lotta Mint Qwin/Quinn Mika Sam Viv Trix Luka Mia Ebba Willa Ella Loa Vida Ylva Maja Abe Brent Tren Duuk Just Stach Kaj Jaron Jaro Nilo Niko Quint Seth Vic Falk Zev Sil Nick Jorg/Jurg Marc Borrit Borre Don Lion Deon Arend Bodi Cees Kian Sif Stian Turi Tuur
Wij hebben Stijn, Noor en Wies Op onze lijstjes stonden verder: Roel Giel Jort Jart Jet Suus Fien Pien Keet
Iemand waar je vroeger mee omging? En nu niet of maar heel weinig? Nou dat zou mij niet tegenhouden hoor.
Indd, iemand waar vroeger contact mee was. We komen hem bog regelmatig tegen, woont in hetzelfde dorp. We hebben ook veel dezelfde vrienden en kennissen. Wil voorkomen dat gezegd wordt; 'ach kijk, hebben zij hun kind ook zo genoemd' Twijfel!
Ach vroeger heette het halve dorp Piet, Jan of Klaas. En in klassen heb je heel vaak Susanne D en Susanne B, Danielle K, etc... Er is altijd wel iémand die er hetzelfde heet in je dorp en zij hebben die naam ook niet zelf verzonnen hoor. En de kinderen zijn niet eens even oud dus komen waarschijnlijk niet bij elkaar in de klas of op sport. Nee, dat zou ik persoonlijk niet echt een belemmering vinden.
Hier wat Nederlands klinkende namen buiten de top-20 van 2016, met 1 of 2 lettergrepen Ik hoop dat er wat bij zit wat jij verstaat onder 'stoer maar krachtig' of 'hip maar krachtig'! Anniek / Aniek Babet Benthe / Bente Cato, Caro Dani Daniek Diede Doris Eef, Eefje Elin Elis, Ellis Ella, Elle Else / Elze Fem Fie / Vie, Fieke Fiebe Fien, Fiene Flore Hanna, Hanne Isa, Ize / Ise Iva Janna, Janne Jasmijn Jente / Jenthe Jette, Jetta Josje Juul, Jula Kaat, Kaatje Lara Laurie, Lori Lenne, Lenna Liv, Liz Liva Loïs Lot, Lotta Luce / Luus Maartje Marlou Maud Merel Mette Mia Minte / Minthe Mirre, Mirle Nika Ninthe / Ninte Noor, Nore Pip Robin Ronja Roos, Rosa Sare Sascha / Sacha / Sasha Suze Tara Tirza Veerle, Vere, Veró Vieve Yentl / Jentl Yinthe / Jinthe / Jinte / Yinte # Abel Axel Bas Beau / Bo, Boaz Ben Cas, Casper Chiel / Giel Felix Ferre, Fedde Gijs, Guus Hidde Huub Ivo Jarne Jasper, Jesper Jelt, Jent Jelte, Jelle Jens Jilles Jip Joas Job / Jop Joep, Joes Jonas Joren Joris Julan Jurre Koen Krijn Laurens Lenn / Len Lev, Levijn Loet, Loek Mart Mas Mats / Mads Melle Mels Menno Merijn, Marijn, Merlijn, Marlijn Mick Midas Moos Niek Niels Noam Noud Olaf Oscar Otis Otto Pim Raf, Raaf Rein, Rien Rens, Renze / Rense, Rinze Rienk, Rients Rink / Rinck Rik / Rick Roel Seb / Sepp / Sep Sef Siem, Sieb Sil, Silvijn Sjors Stan, Sten Stef Teije Teun Tias / Thias Tibbe Tijl, Tijn Tim Tobin Tom / Thom Toon Twan Victor Wes Wolf Wout, Wouter Zeger
Stan Otto Rein Ries Faas Bent Otis Kobe Toon Ward Felix Sil Twan Briek Joos Ides Stien Nell Nette Fran Flo Siel Stans Elin Free Lilou Luus Mares Babet Ellis
@ Maansneeuw, ik heb uit dit lijstje ook weer wat toegevoegd haha. Wat erg leuk is.. ik vind een naam heel leuk, en ML 'op zich' ook wel (maarja, ik wil dat hij er ook een perfecte klik mee heeft). Vorige week kwam hij met dubbele namen. Daar ben ik geen fan van, dus toen zei ik 'als tweede naam zonder streepje er tussen vind ik het prima als jij dat graag wilt'. Komt ie gister opeens met de naam die ik leuk vind, plakt ie er wat tussen... en dat is me toch een leuke combi! Heb het echt direct opgeschreven! En het grappige is dat de tweede naam dan automatisch een vernoeming zou zijn naar onze beide moeders (maar daarvoor zouden we het niet doen).
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Een boel leuke namen. Sommige staan (of stonden al) op ons lijstje maar het 'jaaa dat is hem- gevoel' heb ik nog niet. Misschien moet het even 'weken'