Wij willen onze zoon graag twee namen geven, maar zonder streepje. We zullen hem in het algemeen als we over hem praten waarschijnlijk bij zijn eerste naam noemen of een afkorting hier van. (In de praktijk werkt dat makkelijker natuurlijk) Maar voor ons heet hij (verzonnen naam) Gerrit Ivar, en zijn achternaam (verzonnen) Froger. Wat worden dan zijn initialen? G.F dacht ik? Maar ik las dat je ook kunt kiezen voor G.I.F. Wie weet hoe dit zit? Ik heb al meerdere malen op het internet gezocht, maar kom er toch niet helemaal uit. Bedankt!
Ja ik denk als het gerrit ivar is als officiële naam zonder steeepje krijg je g.i. want dan zijn het twee namen. Als het gerrit-ivar is blijft het g want dan is het een naam.
Gerrit-Ivar is één dubbele naam en wordt dus G.F. Gerrit Ivar zijn twee voornamen wordt dus G.I.F. Je kunt niet kiezen.
Het heeft inderdaad met het streepje te maken. Onze dochter heeft ook een dubbele naam maar haar voorletters zijn N.E ipv N.L.E Waarom zou je een streepje gebruiken als je alleen gerrit gaat gebruiken en niet gerrit-ivar. Wij roepen onze dochter ook met beide namen. Kregen in het begin wel de vraag of we beide namen gingen gebruiken