Hallo Deze vraag is voor een vriendin Oudste zoon heet L.e.v.i Tweede zoon heet S.e.m Derde zoon wordt volgende maand geboren..er wordt getwijfeld tussen Rafael en Joshua...wat vinden jullie? Andere passende suggesties zijn meer dan welkom!
Ik vind ze allebei niet zo leuk en niet zo passen eigenlijk. Zou eerder denken aan Noah, Jesse,, Luca, Milan oid.
Die zijn afgevallen, Noah vindt ze wel leuk, maar ze wil perse drie lettergrepen en bijbels. Anders krijg je twee kids met twee en een met een lettergreep en dat vindt zij niet mooi.
Joshua Of misschien Benjamin? Persoonlijk zou ik juist wel weer voor een wat kortere naam gaan naast Sem en Levi.
Zoals? Ik kan me wel vinden in haar voorkeur, ik zou het zelf ook niet mooi vinden twee kinderen met bv een lettergreep en dan eentje met twee, maar suggesties zijn nog wel welkom!
Benjamin valt af hoor ik net daar heeft ze nare associaties mee met een vervelende jongen van de basisschool.
Mozes? Levi en Sem zijn simpele namen, een Joshua of een Rafael vind ik daar te druk bij. Ik zou voor een simpele klassieke naam gaan zoals Paul, David of Tim of zo.
David kan ik me nog wat bij voorstellen maar Paul of Tim vind ik daar echt niet bij passen. Sem en Tim
Eliah en Elias zijn idd ook leuk! Ik zal het doorgeven. Samuel was helaas al afgevallen omdat het tweede jongetje Sem heet. Rest is niet haar smaak vermoed ik. Ismael is misschien ook nog iets? Levi, Sem en Elias Levi, Sem en Eliah Levi, Sem en Ismael Levi, Sem en Rafael Levi, Sem en Joshua
Ik zou voor Joshua gaan. Anders: David Nathan Samuel Boaz Abel Jonathan Juda Ruben Micha Ezra Matthan Ook allemaal Bijbels namen. Misschien zit hier nog wat tussen?
Van de twee namen vind ik Rafaël het mooiste. Waarom moeten de namen bij elkaar passen?? Dat snap ik echt nooit. Het is toch geen outfit dat je bij elkaar matcht, zijn twee compleet verschillende mensen en persoonlijkheden
Nou, ik ben daarin hetzelfde hoor, natuurlijk moeten de namen wat bij elkaar passen. Tenminste dat vind ik he, soms hoor ik cominaties dat ik echt denk huh? Bv Jayden en Roosmarijn. Dan denk ik echt ???????????????????????
Helemaal mee eens je kies toch een naam omdat je het mooi vind. Waar blijf de spontaniteit van een naam kiezen.
Het een sluit het ander toch niet uit? Je kan toch een naam mooi vinden en mooi vinden passen bij de andere namen?