We weten sinds gisteren dat onze dochter Rosalie een broertje krijgt. Nu zitten mijn man en ik nog erg te twijfelen over een leuke jongensnaam die ook bij Rosalie past. Wij zijn wel een beetje van de sierlijke namen en denken nu aan: - Florian (vinden man en ik mooi) - Julian (heb ik altijd leuke naam gevonden) - Floris (voorkeur van mijn man) Mijn man heet Lesley en ik Lianne, dus liever geen naam met een L. Wat zijn jullie meningen en hebben jullie nog andere ideeen?
Ik vind Florian heel mooi! Floris ook leuk. Misschien nog; Olivier Matthijs, Mathijs Maurits Casper Thomas Thijmen Simon Hugo Tobias Fabian Pepijn
Van de namen die je noemt vind ik Floris en Florian het leukst. Maar ik zou persoonlijk weer gaan voor een L én een E erin net als zijn zus en zijn ouders! Alexander Aurélian Camiel Daniël Elias Elmer Elouan Elwin Emanuel Emiel / Émile Emilian Felix Florens Florentin, Florentijn Immanuel Jelte, Jelle Jules Juliën, Julien, Julen Kilian / Kylian Kirian / Kyrian Malte Melchior Melle, Mellan Michaël, Mikaël Michiel Milian / Mylian Niels Olivier Pelle Phanuel / Fanuel Philander Philemon / Filemon Philippe Samuel Silvester Stellan Valentijn Valerian Waldemar Walter Wessel Willem
Floris!! Ik vind het juist mooi dat namen niet te veel dezelfde klank hebben. (Rosalie en Florian hebben beiden een ie-klank)
Julius Kieran Tobias Nathaniel Marius Fabian Marnix Julian Jonah Elian Laurens Silvijn Matthijs Iskander Casper Clement Michiel Jurgen Bastiaan Mattheo Arnoud Sjoerd
Rosalie & Florian Rosalie & Thomas Weet niet of jullie namen afkorten maar Roos & Thom! Leuk Rosalie & Julian Roos & Juul
Julian Staat er superleuk bij! Florian vind ik wat bekakt. Floris vind ik nog meer bekakt dan Florian
Floris ben ik ook minder van, omdat ik het te bekakt vindt. Florian vind ik wel erg mooi, maar soms denk ik ook dat er teveel kakgehalte in zit en de andere keer weer niet. Julian vind ik leuk, maar mijn man minder..... Lastig! 😉
Ook willen wij onze zoon 2 extra namen geven met vernoeming naar de opa's. Dit hebben we bij onze dochter ook gedaan. Maar dan bij de oma's. De opa's heten Frans en Willem. Voor Frans komen we niet verder dan Fransiscus en voor Willem vinden we William wel mooi. Hebven jullie nog meer suggesties voor deze namen?
Ik vind ze alledrie heel mooi! Hier ook lang getwijfeld tussen Florian en Julian, bij ons is het uiteindelijk Julian geworden, paste beter bij de andere namen, maar ik vind ze allemaal mooi!