Hoii! Ik ben 10 weken geleden bevallen van mijn zoontje d.m.v.een keizersnede.. Dit inverband met een loslatende placenta tijdens het inleiden.. nu is mij geadviseerd de eerste 6 maanden niet zwanger te worden.. Maar nu is dat dus toch gebeurt...(niet gepland maar wel gewenst) Ik ben nu super bang dat mijn wond het niet aankan.. en dat ik het moet laten weghalen.. want dat wil ik absoluut niet.. graag zou ik wat ervaringen horen over weer snel zwanger worden naar een keizersnede.. zodat ik straks wat meer info heb om een keuze te maken (afspraak voor de dokter is ook al gepland hoor, maar hoe meer informatie hoe beter..) alvast bedankt groetjes charissa
Ik zou de dokter maar gewoon afwachten, elke vrouw en situatie is anders, ik vind het niet slim zeker niet omdat het tegen je is gezegd en je helemaal niets ermee heb gedaan, maar goed het is nu eenmaal zo en als je hierdoor de nodige complicaties kan oplopen zul je dat voor lief moeten nemen, dat is de keuze die je maakte toen je toch (al was het een verrassing) nam, er bestaat zoiezo als safe seks..
Heb geen idee en of het slim is, laat ik in het midden. Wil wel even zeggen: Van harte gefeliciteerd, geniet ervan! En zou verder de afspraak met je arts afwachten.
van harte gefeliciteerd. Het lijkt me niet echt gezond maar denk dat je dat beter aan de arts kan vragen. Ach ja je zult beslist niet de eerste zijn die het gebeurd..zal wel geen ramp zijn
Ik snap julie reactie.. en ik snap zelf ook wel dat het niet slim is... en om even te reageren op de opmerking dat er ook safe sex bestaan> jaa erg bedankt... dit snap ik natuurlijk zelf ook wel.. en we hebben het veilig gedaan.. maar waarschijnlijk condoom gescheurt. (heb er geen andere verklaring voor ) vandaag naar de dokter gegaan... bij hun is de test negatief...wat ik niet snap want ik had tot 3 x aan toe een licht positieve test..(dipstick van sensitest) en daar heb ik nog nooit valse testen bij gehad.. maar heb met de dokter afgesproken om volgende week weer terug te gaan vor nog een test.. en dat we vanuit daar gaan verder kijken..
Je kan toch ook nog veel hormonen in je lichaam hebben? het ontzwangeren kan zelfs een jaar duren. Gewoon even afwachten tot volgende week.. Ben benieuwd, heb zelf ook keizersnee gehad flinke ingreep dus ben wel benieuwd wat de arts zegt. x Kim
Ik heb een ks gehad, ben nu weer zwanger en mijn gyn zei er niks van. Vondt het zelfs alleen maar leuk!
ja maar na 5 maanden is iets anders dan na 10 weken he? tjwee lijkt me doodeng.... snap helemaal je angst dat die wond het niet zal houden... hoop voor je op het beste en ja altijd jammer als er weer mensen zijn die zo nodig zonder dat ze weten wat er is gebeurd een oordeel vellen.... bij mij is vorige week ook een condoom gescheurd.... echt niets raars gedaan... en het per toeval ontdekt....gebeurt helaas erg vaak..... gr Jose
Ik was 10 maanden na mijn keizersnede zwanger (moest van mijn gyn ook 6 maanden wachten), maar toen ik bij een andere gyn kwam zei zij dat ze toch liever had gehad dat ik 1 jaar niet zwanger was geworden omdat mijn litteken dun is (door nog een eerdere keizersnede). Dus elk advies is anders geloof ik! Maar aan TS, ik zou even je HA afwachten, kan inderdaad best zijn dat je nog hormonen in je lijf hebt, en je niet zwanger bent. En anders zou ik het advies van de gynaecoloog afwachten! Succes!
ik vind de reacties niet te begrijpen, dit is nou eenmaal gebeurt en ik vind het alleen maar super dat ze niet gelijk zegt ik doe een abortus. dames ik vind niet dat we daar over mogen en kunnen oordelen. ze vraagt om ervaringen niet om gezeur.....
Ik zou zeker even de gyn raadplegen om te kijken wat die er van vindt. Ik ben zelf 9 maanden na mijn ks zwanger geworden (gepland) en dat was de minimale termijn. Eerder liever niet, maar zelfs dat zou niet zo heel veel uitgemaakt hebben. Volgens mijn gyn is het litteken al heel snel dicht en kan het alleen problemen geven als je niet oplet bij (vroege) weeën.
Hoi dames ik was 4,5 maan na mijn eerste keizersnee weer zwanger en heb dus in 13 maanden 2 keizesnedes gehad. Ik heb nergens last van gehad mijn zwangerschap verliep net zo als de eerst. Mijn kindjes zijn nu 29 maanden en 16 maanden en ik ben inmiddels 7weken zwanger van de 3e, en dat gaat ook weer een keizersnee worden. Iedere gyn zegt wat anders, de 1e zei bij mij een jaar wachten en bij de 2e zeiden ze 6 maanden wachten. Als je zwanger zou zijn hoop ik dat je gewoon ervan kunt gaan genieten. Mijn litteken zat zelfs zo stevig op elkaar dat ze met 2 man eraan hebben getrokken om het weer open te krijgen. Liefs nancy
Ik denk dat het van persoon tot persoon en dus eigenlijk van wond tot wond zal verschillen. Ik vind het dapper dat je het aandurft. Ik ben als de dood dat ik nu al weer zwanger word (moet van gynaecoloog ook een jaar wachten). Maar ja, ik voel die wond dan ook nog best wel af en toe en dat heb jij misschien niet..
ik heb 8 jaar geleden een ks gehad en ze zeiden tegen mij dat het beter was om anderhalf tot 2 jaar te wachten met zwanger worden omdat je buik de tijd nodig heeft om te genezen heel veel suc6 gewenst gr nance