Hallo Dames, We hebben zoveel moeite met namen, elke keer weer, en we moeten wel drie keer een naam verzinnen. Ik heb echt even jullie hulp nodig want ik pieker nonstop. Bij mijn zoontje Robin, hebben wij na de bevalling nog zijn naam veranderd, ik was zo aan het twijfelen. EN om dat te voorkomen probeer ik nu ook jullie hulp in te schakelen.....help.. Mijn dochtertje heet Eleanore oftewijl Ellenoor...maar ik merk in de praktijk dat het Noor of Noortje wordt. En mijn Zoontje heet Robin. Hier zaten wij zelf aan te denken: meisje Noor, Robin en Roos Noor, Robin en Valerie Noor, Robin en Julie Noor, Robin en Rosalie Jongen Noor, Robin en Sam Noor, Robin en Noah Wat vinden jullie passen bij Ellenoor en Robin? Hebben jullie nog andere ideeen? Noor en robin hebben allebei veel o's, maar misschien is het dan juist leuk om iets anders te kiezen... Alvast heel erg bedankt voor je reactie. Groeten Lizzy
Ik vind Rosalie er wel erg mooi bij.. Dat kun je dan in de praktijk afkorten naar Roos Net als bij Ellenoor, Noor.. Ik vind de jongensnamen niet zo mooi.. Andere suggesties: Leander Thijmen Sander
Aan de ene kant vind ik Rosalie met als roepnaam dan Roos wel erg mooi bij Ellenoor/Noor staan... Julie vind ik ook erg leuk (uitgesproken als [julie] of [sjulie], niet als [djulie]). Van de jongensnamen vind ik Sam, denk ik het leukst...Noah lijkt ietsje te veel op Noor naar mijn smaak. Of toch iets met een o, maar niet te dik er boven op (Roos is natuurlijk wel weer heel veel o's). Misschien Thomas, Floris, Nout of Koen ofzo? En Sophie, Lotte of Louise ofzo? Namen als Emma, Julia, Eva, Daan, Thijs en Mats vind ik ook goed staat bij Noor en Robin.
Bedankt voor jullie reactie dames!!! Heel fijn om die berichten te horen en er kritisch naar te kijken...ik kan zo twijfelen over een naam: herkennen jullie dit? Ik vind het nog steeds lastig...idd noah lijkt teveel op noor: die valt af...dus wordt het sam denk ik...die andere namen vinden passen of niet bij de achternaam en graag willen we namen die in meerdere talen zijn uit te spreken aangezien ik een franse familie heb en mijn man een engelse achternaam. Julia vind ik zelf ook mooi maar weet niet of het echt zo goed past.. roos is mijn favo, klinkt ook wel weer goed bij elkaar, noor robin roos...een makkelijk rideltje maar idd veel o's en misshien lijkt dat dan toch teveel op elkaar... Wat vinden jullie... Groeten lizzy
ik vind in jou lijstje rosalie het leukst (ook omdat ik m in me lijstje heb hihi) maar wat misschien ook leuk is elizabeth en dan misschien elize als roepnaam heb elize altijd een mooie naam gevonden maar zo heet me nicht al en die ga ik niet vernoemen
Julie! Ook mooi in het Frans ivm jullie familie. Voor een jongetje zou ik denk ik uit dit rijtje Sam doen! Lastig hé, de namenzoektocht!!