extreem misselijk...maar niet vaak overgeven

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pandora, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben al vanaf de dag na mn zwangerschapstest, verschrikkelijk misselijk :( Gelukkig hoef ik niet extreem veel over te geven, maar die misselijkheid is niet leuk zo!
    Ja, het hoort erbij.... maar ik kan niks eten zonder te kokhalzen, en na nog niet eens een half bord eten moet ik al stoppen met eten, omdat ik er anders teveel last van krijg...het eten zit daarna echt tot bovenaan in mn strot ( qua gevoel )
    's-morgens is het qua misselijkheid nog het beste te doen... maar 's-avonds en 's-nachts is het verschrikkelijk, lig in bed non-stop te kokhalzen en slaap er slecht door :(
    Ik voel me eigenlijk nog het beste als ik op de bank of in bed lig...als ik iets ga doen, lukt me dat niet zonder steeds te kokhalzen en slijm uit te spugen ( je wil me bijv. niet horen en zien als ik de honden uitlaat....vanmorgen liep ik erbij alsof ik een enorme kater had en daarom liep te kokhalzen over straat :))
    Ik heb al okugest tabletjes geprobeerd, maar die hebben maar even een klein beetje geholpen
    Zag op de weegschaal bij mn ouders dat ik 1,5 kilo afgevallen ben, omdat ik nu echt veel minder eet als normaal ( 3 weken geleden gaf deze weegschaal precies hetzelfde gewicht aan als de weegschaal bij de VK )
    Dat ik afval ben ik dus ook niet zo blij mee :( gelukkig kan ik wel goed drinken
    Herkend iemand dit, en heeft er iemand tips?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kijk hier even: Zwanger en misselijk (voedingstips) of Zwanger en misselijk (algemene tips) misschien zit daar iets bij?

Verder kun je ook als niet overgeeft maar wel heel misselijk bent naar de huisarts gaan voor emesafene oid. Dat kan goed helpen.
    Fijn dat je in elk geval wel genoeg kunt drinken!

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Thanx....nou heb ik al veel van het genoemde voedsel geprobeerd... worteltjes, komkommer, meloen etc
    wortels en komkommer is 's-avonds in ieder geval geen succes
    Heb een paar keer onbeten met meloensalade in bed...dat viel wel goed en niet zo zwaar...heb nu van die pakjes gemalen fruit ( om mee naar school te geven ) en dat valt 's-morgens ook wel goed
    maar kan toch niet alleen meloen en die pakjes gaan eten?
    Doordat ik zo weinig eet. voel ik me best slap....normaal moet ik ook meer als de gemiddelde kerel eten om me fit te voelen en niet af te vallen :(
    Nu heb ik nog vakantie, maar over een week moet ik weer gaan werken en heb lichamelijk best zwaar werk ( zorg ) daar zie ik in deze staat van zijn best heel erg tegenop, vooral omdat we over het algemeen de diensten alleen draaien

4. Chai

Chai Niet meer actief

Hoi Pandora,
    Ik had het ook ik gaf alleen wat meer over ook nog is erbij.
    Was ook 3kg afgevallen in totaal terwijl ik al niet veel vet had, ik maakte me dus ook zorgen.
    Rond week 10 heb ik echt alleen als een dwijl op bed kunnen liggen en meer dan drie hapjes kreeg ik niet weg, zelfs drinken was moeilijk.
    Het enige wat ik kan zeggen is neem zoveel mogelijk rust en verbruik nu zo min mogelijk energie zodat het het weinige eten een beetje compenseert. Ik ging ook gelijk overgeven zodra ik iets ondernam. Zorg dat wat je eet ook echt rijk is aan vezels en vitamines, als het lukt neem dan ook een zwangerschaps multi elke dag. Mij lukte dit trouwens helemaal niet en ik kon alleen een beetje pap eten en afentoe 3 hapjes warm eten, die multi's kreeg ik al helemaal niet weg.
    Vanaf week 14 begon het af te nemen en vanaf week 16 voel ik me best goed, nooit meer overgegeven of extreem misselijk geweest in ieder geval.
    Het heeft trouwens geen gevolgen voor de baby's groei gehad want ze ligt echt perfect op schema, bij de laaste echo lag ze zelfs een dagje voor. Dus maak je er niet teveel zorgen om.

En ik hoop natuurlijk voor je dat je er snel vanaf bent! :)

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik hoop het stiekum ook....het hoort er dan wel bij, maar op deze manier vind ik het niet leuk :)
    Rusten doe ik inderdaad veel, als ik in huis een rondje poetsen heb gedaan ben ik ook al weer bekaf :)
    Maar heb het eigenlijk wel gezien met al dat gerust en op de bank liggen ( nou ben ik van nature iemand die eigenlijk geen 5 seconde stil kan zitten :D )
    Maar is dat normaal, als je om 11.00 uit bed komt en om 16.00 al weer omvalt van de slaap???????
    Ben net even boodschappen wezen doen....potje peertjes op sap, nieuwe pakjes knijpfruit en komkommer gehaald
    A.s. dinsdag moet ik weer naar de VK en zal overleggen of het beter is aan de HA medicijnen tegen de misselijkheid te vragen....als dit over een week nog zo is, dan hou ik de diensten die ik moet draaien in ieder geval niet vol op deze manier
    15-2 wordt er pas bloed geprikt ( heb dan tegelijk de nekplooimeting ) is het missschien ook verstandig om roosvice ferro te gaan drinken, omdat ik ook duizelig ben???? en dus nog niet weet hoe mn HB is

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Pandora, ik herken het hoor. Hier ook heel misselijk geweest eerste weken met vanaf wk 12 overgeven erbij.
    Eet en drink waar je zin in heb.
    Heb een periode gehad dat ik binnen het uur iets moest eten en dan geen appel of plak ontbijtkoek want dat kwam erdan weer uit. Dit moest echt een donkere boterham zijn. Maar dat hielp op een gegeven moment ook niet meer.
    Neem inderdaad je rust je lichaam is nu heel hard aan het werk.
    Klink raar maar je went er op een gegeven moment wel aan, dat had ik in ieder geval wel. Hoop voor je dat het na de 12wk stuk minder is want leuk is het niet.
    Suc6

7. AHA

AHA Lid

12 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden, heel herkenbaar allemaal! Ben ook al vanaf het begin extreem misselijk en vanochtend voor het eerst overgegeven. Verwacht nog wel vaker vandaag...:(

Ik heb tabletjes gekregen van de huisarts (is ook verloskundige in ons dorp), thiamine (= vitamine b1), maar dat helpt helemaal niet! Nu las ik ook iets over pyridoxine (= vitamine b6).
    Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb me 1,5 week geleden ziek gemeld op m'n werk, het ging gewoon niet meer. Nu lig ik als een dweil op de bank of in bed... Moeilijk om van m'n eerste, zeer gewenste zwangerschap te genieten zo!!!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    B6 zit ook in emesafene. Dat wordt vaak gegeven. B1 heb ik eigenlijk nog niet vaak gehoord. B6 wordt trouwens ook wel los gegeven. Dan is de werking volgens mij iets minder dan in emesafene.

9. AHA

AHA Lid

12 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Ik ga straks direct de huisarts bellen! Hopen dat dat wel helpt....

10. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Probeer je ook te eten?
    Ik was exreem misselijk als ik niet binnen 2 uur iets at....
    Als je dus niks eet ga je je ook vreselijk voelen en echt vreselijk.
    Eten is heeeeeeeeel erg moeilijk als je misselijk bent maar je zult merken dat als je eenmaal iets binnen hebt het meestal een heel stuk beter gaat. Ik hoop dat het helpt

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb van de huisarts emefasene gehad. wat een opluchting zeg. eerst de zetpillen omdat ik echt niets binnen hield en daarna de gewone versie. op een gegeven moment kon ik gaan minderen en na een paar weken was het ook weer helemaal weg. bij mij hielp trouwens cola erg goed tegen de misselijkheid.

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Bij mij werd het alleen maar erger door kleine beetjes eten...heb nu sinds twee weken emesafene en voel me wat beter

13. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij sommigen helpt een vitamine B complex forte goed. Heb je dat al geprobeerd?

14. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk gaat het met jullie allemaal nog steeds wat beter met de pillen.
    Ik ben ook erg misselijk maar hoef niet over te geven, wel heel vaak kokhalzen, heel erg vervelend.
    Ik eet wel regelmatig kleine beetjes en ook soms normale maaltijden (avond meestal niet want wordt rond 15uur flink misselijk en dat houdt dan lang aan,ben ervoor ook wel misselijk maar minder erg)
    maar ook na het eten lijkt het wel alsof het erger wordt,soms lijkt het even beter te gaan maar na 10 minuten..bam!super misselijk.
    Misschien ook eens informeren naar die pillen.

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier heeft Emesafene ook wonderen gedaan. Ik had nog wel last, maar het was iig weer draaglijk en ik kon zowaar weer wat doen zonder gelijk te kokhalzen.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ooh dit is zo herkenbaar.. Ik heb nu twee periodes van een weekje gehad dat het weg was(ik blij!!) maar kwam gewoon weer terug..:x Nu 24 weken zwanger en hoop dat het nog weggaat!!

Pfft en dat gevoel dat je echt tot aan je strot toe vol zit, ik weet precies wat je bedoelt! Voor mijn gevoel zit het maagzuur tot aan mijn keel. En dan inderdaag kokhalzen en veel maagzuur oprispingen.. Maar we krijgen er wat moois voor terug:D

Ik blijf wel meelezen, hopen op een tovermiddeltje!!!

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik had precies hetzelfde...in de ochtend was het nog redelijk te doen, maar tussen 14.00 en 16.00 begon de ellende wat gewoon duurde tot in de nacht...bij mij werd het ook van ( kleine ) beetjes eten erger

18. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem, ik was 24/7 te misselijk om te eten of drinken. Ook weinig tot niet overgeven, maar niets eten is eigenlijk net zo erg als overgeven, alleen wat minder slecht voor je tandglazuur ;) Ik trok het niet meer en heb de huisarts gebeld, die gaf Emesafene, ik neem er 's morgens eentje, halverwege de middag nog eens en de laatste voor ik naar bed ga. Het helpt wel in de zin dat het kokhalzen over is en de scherpe kantjes zijn eraf, maar misselijk ben ik wel nog steeds. Ik eet gewoon alleen maar wat aantrekkelijk lijkt en vaak is dat zure appel, beschuit met vruchtenhagel en appelmoes :D

Wat mij het meeste stoort is dat ik het altijd al moeilijk vind om groenten te eten vanwege de bittere smaak, maar nu helemaal! Ik eet pas sinds 2 dagen weer warm en heb de groenten in ovengerechten 'verstopt'. Verder probeer ik te compenseren met extra fruit.
    Ook drinken is erg lastig want daarvan ga je snel klotsen en daar wordt het allemaal erger van, ik probeer dan waterijs te eten. Ik wil ook nog jellypudding proberen, dat maak je met water dus is ook weer beter dan niets lijkt me. Dingen die ik wel goed kan drinken zijn sinaasappelsap met vruchtvlees en oplos-chocoladedrank, van die zakjes waar je ook cappuccino e.d. van hebt. Ook eet ik sinds twee dagen 's morgens choco cornflakes met melk, dat is licht verteerbaar en de melk gaat naar chocola smaken waardoor het voor mij makkelijker te drinken is.

Op internet heb ik gelezen dat ginger ale of thee van (verse) gember kan helpen, omdat dat verzachtend is voor de maag. Bij mij werkt het helaas niet, maar misschien bij een ander wel? Ook crackers zie ik veel voorbij komen als tip en gele vla, dat laatste werkt bij mij ook wel even alleen ik kan nu geen vla meer zien! Als ik aan het werk ben en ik voel een vlaag van misselijkheid opkomen probeer ik een hard zuigsnoepje met vruchtensmaak, vaak haalt dat de scherpe kantjes er voor mij vanaf.
    En mijn huisarts raadde me aan om mijn man te dirigeren ontbijt op bed te brengen :p en pas een halfuur na het ontbijt op te staan. Als dat niet haalbaar is of je alleen bent kunt je natuurlijk ook 's avonds alvast iets klaarleggen naast je bed.

Tot slot, probeer kleine hapjes te nemen en tussendoor even te wachten. Op die manier heb ik mijn eerste warme maaltijd weggewerkt. Probeer kleine porties te eten en zorg dat er aldoor iets in je maag is, over het algemeen maakt een lege maag het erger en erg vet of gekruid eten is ook niet echt bevorderlijk. Hopelijk zit er iets tussen wat voor jou ook werkt, sterkte!!

19. AHA

AHA Lid

12 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen heb ik ook Emesafene zetpillen. Helpt helaas nog niet voldoende. Ik blijf er wel mee doorgaan, want misschien is het nog wel veel erger zonder inmiddels!
    Ik heb vandaag al een halve appel en 3 crackers op en het blijft er in!
    Het is wel zwaar zo hoor, ben zo slap en misselijk dat ik haast niets kan doen in huis, laat staan gaan werken. Net gedoucht, lukte eindelijk een beetje, wel trillerig op m'n benen, maar het is gelukt en was toch wel heel lekker. Nu wel kapot, maar goed, weer een hobbeltje genomen vandaag.
    Ik ga er maar van uit dat het nog maar 4 à 5 weken duurt, hoop dat het met de 3 maanden over is!
    Iedereen sterkte, we kunnen het! We weten waar we het voor doen zeg ik maar!

20. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Emesefine hielp hier niet heb nu primperan helpt wat beter

Deel Deze Pagina