Tijdens zwangerschap laten helpen aan aambeien: Wie??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door QMerelQ, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Zit met een (inmiddels al langdurig) probleen, aambeien.....:x
    Heb er in eerste instantie last van gekregen tijdens 1e zwangerschap.
    Heb toen alles geprobeerd aan zalfjes en pilletjes, maar Otrivin heeft uiteindelijk het meeste effect gehad. Helaas tijdens de bevalling enorm ei geperst wat uiteindelijk wel netjes is bijgetrokken, maar heb altijd nog last gehouden.
    Nu weer zwanger en nu heb ik naast de ene nog een andere veel grotere uitstulping gekregen, die rood/paars uitziet op het kwetsbaarste punt....
    Heb ook een paar dagen (omdat mijn zoontje het krijgt) Lactulose genomen, en ontlasting is wel soepeler geweest, maar juist nu is het op zijn ergst!?
    Mijn huisarts vond het sonde om er nu iets aan te laten doen, aangezien het tijdens 2e zwangerschap/bevalling toch weer terugkomt.
    Vroeg me af wie zich er toch tijdens de zwangerschap aan heeft laten helpen: bandje eromheen, opensnijden, wat kunnen ze er nog meer aan doen?
    Of heeft iemand hét wondermiddel gevonden? (Ben al bekend met Spertri, Otrivin, Lidocaïne creme, Witte vaseline, Curanol zalf+pillen, niks helpt)
    Ben ten einde raad.....

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb tijdens Thirza's zwangerschap ook enorm last gehad en verwacht dat dat met weer een voldragen zwangerschap ook wel weer zo zal zijn, dus ik ben idd van plan om pas daarna de boel weg te laten halen. Beetje jammer om dat nu te gaan doen en dan weer aambeien te krijgen en dan nog een keer onder het mes te moeten....

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik zou dan toch als ik jou was wachten tot na je bevalling..straks laat je er 1 of meer weghalen en krijg je er straks alsnog nieuwe bij..
    ik heb trouwens ook al vanaf dat ik zwanger werd last van aambeien en nu zijn het er meer helaas..ben er ook vrij gevoelig voor..en die curanol zalf helpt bij mij ook niet..ja het is dragelijker..doet geen pijn en jeukt niet maar ze gaan gewoon niet weg!
    Nu lees ik dat jij neusspray erop had gespoten? Werkt dat dan? Slinken ze dan ofzo?

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het klinkt echt heeel erg stom ik weet het want toen de arts dit aan mij verkocht wilde ik hem bijna een knal tegen zn kop geven maaaaar
    een simpele paracetamol icm curanol zalf heeft hier zo ontzettend goed geholpen. niet alleen tegen de pijn maar zorgde ook voor het slinken van de aambeien.

ik hoopda t het bij jou ook werkt!

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Otrivin laat de slijmvliezen in de neus slinken en doet hetzelfde met aambeien. Het haalt het vocht eruit omdat het een zoutoplossing is.
    Als het geen pijnlijke aambeien zijn helpt dit het beste vind ik. Maar nu begint het door de enorme zwelling weer pijn te doen.....

Vroeg me dus af of iemand er tijdens de zwangerschap iets aan heeft laten doen en wat de ervaring hiermee is.

6. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik had last van inwendige aambeien. Ben hier ondertussen 4 keer aan geholpen (dmv bandjes schieten) bij de laatste keer is het niet goed gegaan. Ik heb hier een anusscheurtje aan over gehouden. Met andere woorden vreselijke pijn tijdens je ontlasting en een paar uur aanhoudende zeurdige pijn na de ontlasting. Mijn nagels stonden in mijn handen. Voor mij never nooit niet die bandjes meer. Dmv het smeren van isdn zalf werd dit na een half jaar pas minder pijnlijk.
    Bij mij helpt nu een warme douche na elke ontlasting en smeren met uierzalf als ik last van aambeien heb. Succes hoor!

7. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik zou ff wachten tot na je bevalling.. want dan krijg je ze ook weer.. door die perserij. Ik ben nu 5 maand geleden bevallen en ik heb ook weer last. Ik heb nu een zalfje op basis van zinkzalf ofzo en daarmee verschrompelen ze. Kon ik halen bij de apotheek, nou smeer nu 2 dagen en hij is al bijna weg.
    Nu goed uitkijken met wat ik eet en veel drinken. Dan blijft de stoelgang soepel verlopen en verminderd dat de kans op aambeien, sterkte ik weet hoe vervelend t is.
    ( van t ziekenhuis kreeg ik ook goed spul mee, net na bevalling.)

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    nu ga ik misschien wel een hele domme vraag stellen..maar neem aan dat je de paracetamol gewoon moet slikken? helpt dat tegen aambeien dan?

9. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    je hebt ze ook in zetpil toch?

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hahahaha is helemaal geen domme vraag hoor. het zijn idd gewoon de normale paracetamolletjes die je moet inslikken.
    het heeft echt heel erg goed geholpen bij mij. nam 2 keer per dag eentje in en gebruikte dan ook de curanol zalf.

11. Chai

Chai Niet meer actief

Regelmatig iets kouds erop houden doet echt wonderen bij mij. En na elk wc bezoekje even met heel koud water op een tiolet papiertje ofzo deppen erop, bij mij slinken ze daar echt van. Na een weekje of 2 zijn ze dan altijd weg.

12. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net twee dagen over een piek heen.
    Tijdens de eerste zwangerschap heb ik ze gekregen, eigenlijk ook nooit meer helemaal weggegaan.

Nu zijn ze helemaal terug en erg pijnlijk. Gebruik de tabletten en zalf van Curanol en smeer met Vaseline Lidocaine om de boel te verdoven. Heb daarnaast vezelszakjes van de huisarts en eet alleen nog maar vezelrijkvoedsel (en zo min mogelijk suiker). Lijkt erop dat het langzaam gaat helpen.

De huisarts wil tijdens de tijdens de zwangerschap niets doen. Mochten we het bij twee kinderen willen houden dan overweeg ik serieus een operatie in de toekomst. In ieder geval geen elastiekjes want lees en hoor te vaak dat ze daarna gewoon weer terugkomen.

Deel Deze Pagina