Het leek de afgelopen weken wat beter te gaan, maar vanaf vrijdagavond is het weer helemaal mis, gigantisch misselijk/veel overgeven/niks binnen kunnen houden/erge spierpijn van het overgeven. Het bed is het beste op dit moment. Zondag HAP gebeld, zijn geweest, gelukkig nog niet uitgedroogd maar zat er niet ver vandaan. Nu zetpillen emesafene gekregen, de gewone pillen spuugde ik telkens uit. Dit lijkt wat te werken, maar moet dan wel op bed blijven liggen, als ik overeind kom weer erg misselijk. Verder hebben ze geen andere medicijnen, primperan al gehad, werkte niet.. Zie het nu allemaal even niet meer zo zitten... Qua drinken hou ik thee/water binnen (als ik maar kleine slokjes neem en niet hele beker achter mekaar leeg drink) en eten beschuit/appel... T zit allemaal even niet mee... Ben nu ook zo slap als een vaatdoek, kom alleen uit bed om naar de wc te gaan/ op de bank te gaan liggen.. Wie heeft er nog advies/tips? Groetjes Jet
Oooow meid, wat vreselijk naar, zo is zwanger zijn echt niet leuk, Ik heb een tijdje naast de emasafene primperan erbij gebruikt, op advies van de gyneacoloog, ook de sea bands geprobeerd dat zijn van die acupunctuur bandjes, gek genoeg hielpen ze wel wat, verder doe je het al goed, kleine beetjes eten en drinken, wat ik ook wel bijzonder vond is dat vette slechte dingen er wel in bleven en juist de gezonde dingen niet..... Heel veel sterkte ermee, want het is echt super vervelend.
Dankjewel voor je advies. Vanmorgen toch maar even de verloskundige gebeld voor nog meer advies. Ik deed het zo al goed, vooral veel blijven liggen is het beste en zo min mogelijk prikkels. Dus dat doe ik nu maar. Verder heb ik gigantische spierpijn van het overgeven, had jij dat ook? Rug/borst/ribben...
Aaaahh meis, wat ontzettend vervelend!! Dat wat jij beschrijft heb ik gehad van week 6 tot en met een week of 8,5. Nu gaat het een stuk beter maar durf nog niet te hopen dat het zo blijft gaan. Ik moet nog wel veel overgeven en heb ook het gevoel dat alles in mijn buik gekneusd is ofzo Weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven... Ik heb verder geen tips, wil je alleen een knuffel geven en ik hoop voor je dat je snel weer opknapt!
Wat rot voor je Heb er zelf ook veel last van gehad, nu sinds een week alleen nog in de avond voornamelijk. Ik had ook zetpillen Emesafene en Primperan, hielp klein beetje. Het is voor iedereen anders wat helpt helaas dus best lastig hierin anderen te adviseren. Kan je wel zeggen wat bij mij beste hielp. Licht ontbijten op bed voordat je opstaat Kleine porties eten Drinken na het eten en niet tijdens Drinken ging bij mij erg lastig.. Vooral water viel heel zwaar.. Bij mij vallen ijskoude drankjes en iets met bubbels beter Qua eten veel fruit, eerste maanden veel bananen gegeten en nu kiwi's. Ook watermeloen en waterijsjes zijn goed om je vocht aan te vullen. Kruidige en zure dingen mijden Als je je slap voelt: zout dropje of dextro energy, sportdrankje (ik viel vaak bijna flauw na het douchen en dan hielp dat goed) sportdrankjes helpen ook om meer vocht vast te houden. Vond het niet echt lekker, maar de gewone aquarius was nog wel te doen. Verder wat ik hierboven ook las, soms vallen vette dingen juist beter. Op gegeven moment wist ik echt niet meer wat ik moest eten, toen zijn we naar McDonalds gegaan en dat viel bij mij ook goed (frietjes) Ook paprikachips hielp af en toe Verder kun je inderdaad niet meer doen dan rustig aan en als je steeds kleine slokjes drinken kunt nemen is dat al heel goed. Slik je zwangerschapsvitaminen? Die kunnen je nl ook meer misselijk maken. Ik neem nu alleen foliumzuur en ijzertabletten van de gyn. en dat gaat wel goed. Ik had trouwens ook wel spierpijn (en keelpijn) van het overgeven.. Zelfs soms wat uitslag in m'n gezicht.. Niet gek allemaal want je lichaam moet veel kracht zetten als je moet overgeven. Veel sterkte, hopelijk gaat het gauw weer beter met je!
Ik heb de HG-zwangerschap van Finley overleefd door veel meloenen en komkommers te eten. Beiden vochtrijk.
Helaas nog niet de tip gevonden die ECHT werkt, dus ik lees even met je mee en hoop dat er wat goede tips tussen staan die ik nog niet geprobeerd heb. Wat is het verschrikkelijk he om zo misselijk te zijn, hopelijk voel je jezelf snel wat beter! Hier naast alle bovenstaande tips ook nog de volgende dingen geprobeerd: Kauwen op een kauwgompje Zelf gemberthee maken....ieuww!!! Gember door koud water.....ook ieuww!! En hielp allebei voor geen meter. Naast emesefane homeopatische pilletjes van vsm okugest gebruiken (werkt ietsje, maar lang niet genoeg) Verder kijken wat de grootste trigger is en dat proberen te vermijden. Eerste zwangerschap was dat thee, nare luchtjes en melkproducten. Nu fruit, thee, nare luchtjes en vast nog meer dingen, want het is nog een stuk heftiger. Kan nu bijv al de hele nacht niet slapen door de misselijkheid. Net al 2 x gespuugd en ik ben t zo zat! Had gehoopt te kunnen genieten van deze zwangerschap, maar dat lukt tot nu toe nog niet echt Net ook een flink potje zitten janken op de wc, ook fout natuurlijk, want daardoor moest ik nog meer spugen.... Blegh ben t zo zat!
Jeetje meid wat ontzettend vervelend! Is moeilijk geniet zo Ik ben de vorige keer 9 maanden lang misselijk / aan het overgeven geweest, maar lang niet zo erg als jij hoor! Maar wat bij mij hielp tegen se misselijkheid waren die rode anta flu snoepjes. Ja heel gek, I know....Sterkte meid!
Ja, het is echt zo vervelend! Gelukkig gaat het iets beter. Ik kreeg de tip van de verloskundige om te eten waar je zin in heb, dat was gister in een appelbeignet. Eerst een kwart geprobeerd, later het andere stuk. Het bleef erin! De boterham die ik aan het einde van de dag at kwam er weer uit... Heel gek en vervelend allemaal. Hopen dat we allemaal ondanks onze misselijkheid toch een goede jaarwisseling hebben! En een misselijkvrij 2015! Groetjes Jet
niet zo gek hoor, hier gaat vette hap ook een stuk beter dan gezonde dingen.. een glaasje verse jus komt er gegarandeerd weer uit (binnen een paar minuten of een paar uur, maar ik kan erop wachten), maar patatje oorlog als ontbijt klinkt heerlijk! Ik ben nu minder misselijk dan tijdens mijn eerste zwangerschap, maar ben wel enorm opgeknapt van gembercapsules (van de Tuinen). die smaken niet naar vieze gember, maar helpen bij mij wel. Als je echt niets meer binnen houdt, moet je een dokter bellen hoor!
Mijn gyn. zei dat ook, gewoon eten wat je aanstaat, ook al is het niet het meest gezonde! Dat komt later wel weer. Jus d'orange of mandarijnen kwamen er bij mij ook gegarandeerd weer uit.. Durf het nog steeds niet opnieuw te proberen. Wat wel blijft zitten is appelsap Mild van Ah
Fijn dat het met jou alweer wat beter gaat Jetje! Ik eet idd ook gewoon waar ik trek in heb, al is het ongezond. Iets wat me tegenstaat komt er toch direct weer uit.... Vandaag gaat t echt heel slecht helaas. Hou echt helemaal niks binnen, ben duizelig en ook flauwgevallen. Toch maar contact opgenomen met de vk en moest direct urine inleveren bij de ha. Gelukkig nog niet uitgedroogd, maar krijg nu wel zetpillen en moet ors gaan drinken om aan te sterken. Vrijdag moet ik terug voor controle tenzij het slechter gaat natuurlijk.
Hopen dat je morgen weer een betere dag heb Engeltje23, niks aan he, als het even wat minder goed gaat! Hou je taai! ORS heb ik ook een paar dagen genomen, knap je echt wat van op ja! Vanavond met eten zin in een frikandel, heerlijk met mayo! Net even gedoucht, daarna zo gigantisch misselijk, niet leuk meer! (hebben jullie dat ook als je wat hebt gedaan?) Dus lig nu weer lekker op mijn bed, ga even slapen en hoop dat ik dan heerlijk kan genieten van de jaarwisseling!
Ja hoop ook echt dat ik er iets van opknap. Lig ook al bijna de hele dag op bed. Idd een simpel afwasje doen of iets opruimen zorgt er al voor dat je giga misselijk wordt. Moest nog wel even lachen om mijn zoontje van 2.... Ik zei vanmiddag tegen mijn man: ik ben er toch zo klaar mee! Mijn zoontje is ook niet fit en eergister de hele dag gespuugd, gister hoge koorts en vandaag ging het wel weer tot hij vanavond ook moest spugen. Hij zei ook gelijk: ik ben er zo klaar mee! Hihi lekker ding Nu ook weer lekker m'n bedje in en hopen dat t strakjes weer wat beter gaat!
Ja met douchen moet ik ook altijd goed oppassen! Vanmorgen nog bijna flauwgevallen na het douchen.. Ik dacht het gaat wel maar nee.. Gelukkig voel ik het wel net op tijd aankomen en kan ik dan snel op de grond gaan zitten. Moet dan wel altijd overgeven. Echt niet fijn! Mijn lieve man zegt altijd dat ik even rustig moet gaan zitten na elke 'activiteit' en daar heeft hij wel een goed punt Beterschap allemaal en fijne jaarwisseling!
Oh meiden ik ben zo opgelucht! Heb nu primperan zetpillen en ik ben gewoon zoveel minder misselijk en heb niet meer hoeven spugen!!!