Wie heeft er een Ipad?

Discussion in 'De lounge' started by Meryl, Feb 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Ik houd echt van computeren, maar moet mijn laptop inmiddels 'aanswengelen' voor gebruik ;) (7 jaar oud).

Nu kan ik een nieuwe laptop aanschaffen, maar ik zit erg te denken aan een Ipad, super handig voor onderweg! Ben dol op dat soort gadgets! :)

Maar hoe zit het nu als je zelf werkt met Microsoft, kun je dan tegelijkertijd met Apple werken? Sorry, maar weet echt niets van Apple nog.

En waar moet je op letten bij de aanschaf van een Ipad?
    Hopelijk heeft iemand tips.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik type dit op een ipad. Als we hem niet hadden gekregen hadden we er geen gehad.

Het is grappig en handig voor internet, niet meer dan dat. Je kunt er geen microsoft dingenop installeren, websites met flash kun je niet lezen. Er zit geen word op ofzo. Sommige sites kun je niet lezen.
    ( mijn man zegt dat er vast wel office applicaties te koop zijn, maar daar betaal je dus voor)
    het toetsenbord vinden wij zelf erg onhandig, die moet je er dus nog los bijkopen.

Voor alleen internetten is het best te doen, als je het niet erg vindt dat sommige sites niet te bekijken zijn. Het is een grappig ding, maar zou er nooit zoveel aan uitgeven. Het is zeker geen vervanger voor een laprop.

3. Dinnah

Dinnah Actief lid

May 9, 2008
    136
    0
    0
    Wij hebben een tablet-pc, deze draait op WIndows 7 en op Android. Zoals Marieke het ook zegt: het is absoluut geen vervanging van een pc of laptop. Leuk voor internetten en kleine handelingen maar voor het echte werk hebben we toch de laptop nodig.
    Wat wel leuk is, is dat we met remote desktop connection gewoon de laptop gebruiken op de tablet-pc. De tablet fungeert dan als een soort wireless beeldscherm elders. Ik kan dus met mijn tablet pc op mijn werk inloggen op mijn laptop thuis en deze gebruiken.

4. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Wij hebben er ook 1, mijn man is erg weg van maar ik kan er niks mee. Vind het gewoon onhandig, alleen om een beetje te surfen en wat filmpjes te kijken is hij leuk.
    Wij hebben hem aangeschaft voor ons bedrijf om als fotoboek te gebruiken voor klanten, daarvoor werkt ie perfect maar verder, nee geef mij mijn laptop maar!

5. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Oke, dank voor jullie berichten dames.

6. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook wij hebben een ipad. Ik vind hem niet veel toegevoegde waarde hebben omdat wij ook allebei een iphone hebben.
    Op zich is het hetzelfde als een iphone, alleen kun je er niet mee bellen en hij is wat groter.

Ideaal voor wat te internetten en spelletjes (wel spelletjes uit de appstore, je kunt er namelijk geen spellen zelf opzetten) verder is het leuk voor foto's inderdaad. Maar hier thuis hebben we apple tv dus is dat ook weer overbodig.....

Ondanks dat wij dus echt apple fans zijn kan het mij laptop niet vervangen!!

7. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Hoe werkt het eigenlijk met de internetprovider? Ik heb thuis Ziggo, maar moet ik dan voor een Ipad een ander abonnement afsluiten?

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je kunt op het draadloos netwerk zoals je die thuis ook al hebt. Daarvoor hoef je dus niets extra's af te sluiten.

9. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Oke, dank je! :)

10. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0
    Heb er gister ook eentje gekregen een iPad ben er super tevreden over en nu met typen gaat ook makkelijk me laptop kijk ik geneens meer aan superding dus :D

11. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt inderdaad een 3g aabbo afsluiten voor je ipad. Je kunt thuis gewoon of je wifi. Dat is geen probleem.

Maar als je bijvoorbeeld onderweg bent dan heb je meestal gene router in de buurt. Mocht je dan willen internetten dan kun je een 3g abbo afluiten.

LET OP er zijn 2 soorten ipads. Met 3g en zonder 3g. Dus mocht je een abbo willen, let dan wel goed op dat je de juiste ipad aanschaft!

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wij hebben er wel een soort van word opzitten kost 8,- met zo'n ituneskaart verder is het een heel gemakkelijk ding maar voor foto's enzo heb je echt een laptop erbij nodig.. Een iPad is dus echt voor erbij..

Share This Page