Goedemorgen, vandaag ben ik gebeld door de verzuimbegeleider. Ik ben ziek door mijn zwangerschap (heb rug en bekkenklachten) en ik ontvang al een paar weken een ziektewetuitkering. Nu gaf deze mevrouw aan omdat ik niet beter ben dat mijn dossier wordt overgedragen aan het medisch team. Kunt u mij misschien uitleggen wat ik kan verwachten? En hoe lang het ongeveer duurt wanneer ik weer een gesprek heb?
Beste Portret, Ik begrijp dat de verzuimbegeleider je heeft uitgelegd dat je dossier wordt overgedragen aan het medische team. Je wilt graag weten wat je kunt verwachten. Als de verwachting is dat je niet binnen vier weken na je eerste ziektedag weer beter bent, dan wordt je dossier overgedragen. Je krijgt een re-integratiebegeleider toegewezen die contact met je onderhoudt tijdens je ziekte. Ook zul je worden opgeroepen door een verzekeringsarts of een arbeidsdeskundige om mogelijkheden tot werk te bespreken. Binnen een aantal weken na de overdracht van je dossier zal er contact met je worden opgenomen. Dit kan een gesprek zijn met de re-integratiebegeleider of gelijk een afspraak met de verzekeringsarts. Na het eerste contact zal je om de zes weken contact hebben met de re-integratiebegeleider. Ik wens je van harte beterschap. Actuele informatie over het contact tijdens de Ziektewet vind je hier. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare