Wie heeft er ervaring met het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley? Heb je het alleen gelezen of er ook echt mee gewerkt? Wat zijn je ervaringen? Ik heb het boek gelezen en ben vandaag begonnen, maar tot nu toe valt het niet mee, dus ik hoop op positieve verhalen.
Met de nulmeting kom ik erachter dat mijn zoontje overdag qua tijd wel binnen de marges slaapt (aan de onderkant), maar 's nachts veel te weinig. En dan te bedenken dat hij wel slecht insliep, maar de rest niet eens zo'n hele slechte nacht was
Heb het gelezen en geprobeerd, in de tijd dat mijn middelste 14-15 maanden oud was en in de nacht om de 1-2 uur kwam. Had een plan gemaakt, maar ik vond het vreselijk moeilijk vol te houden en gaf wat mij betreft geen resultaat. Dochter 'verzette' zich ook heftig, was zo veel met haar bezig en ze huilde zo hard dat ik nog veel minder sliep dan daarvoor. Na een 2-tal weken heb ik alles de deur uitgedaan en ben ik terug gegaan naar hoe het was. In mijn geval BV op verzoek, dag en nacht. Tegen de tijd dat ze 2 jaar was veranderde haar nachtelijke gedrag een beetje en heb ik 'laten huilen' toegepast door compleet te stoppen met BV . Binnen 3 nachten was het huilen/protest afgenomen tot 1-2 minuutjes per keer, en na een 3-tal maanden (waarin ze nog 2-3 keer per nacht wakker werd) ging ze voor het eerst doorslapen. Bij jongste heb ik methode van Dr Jay Gordon geprobeerd, maar dat was ook niet voor mij en gaf ook niet echt resultaten. Ook een gevalletje van op deze manier krijg ik nog minder slaap dan daarvoor . Weer teruggegaan naar het oude, BV op verzoek dag en nacht, en wederom rond de 2 jaar abrupt gestopt en laten huilen. Binnen 2 nachten was het leed al geleden en ging ze binnen 1-2 minuutjes weer zoet slapen als ze wakker werd in nacht. Aai over de bol zeg ik altijd . Ze is nu ruim 2,5 jaar en slaapt nu de meeste nachten door. Sorry, dus geen positief verhaal . (maar mijn kinderen slapen nu wel prima )
Hier wordt er ook verzet inderdaad. Ben nu trouwens gestopt, want baby is ziek. Maar daarna wil ik het wel weer proberen.
Methode van Anna Wahlgren geprobeerd? werkte bij ons heel goed! Wel 3 nachten en dagen hard werken, maar als je dat in het weekend doet, prima te doen! Je kan de engelse kopen, "A Good nights sleep" of er is een Nederlandse "samenvatting" die binnenkort uitkomt. - babbababy.nl wellicht iets wat bij jouw kleintje wel werkt?