Hallo dames, Het onderwerp zegt het al...wat smeren jullie op rode billetjes?! Ik blijf het onderscheid tussen beiden lastig vinden en op beide verpakkingen staat dat het geschikt is voor luieruitslag, maar de ene is vochtinbrengend en de ander vochtonttrekkend...dat lijkt me toch een wezenlijk verschil.. ! Wie helpt me! Liefs LadyT
eerst zinkzalf en zodra het niet meer nattig is of open...dan bepathen om de huid te laten helen en herstellen
Ik gebruikte altijd bepathen icm zwitsal poeder.. Poeder gebruik ik nog steeds elke keer en werkt prima.. Sudocreme was/is hier drama..
Sudocreme,1x smeren en bij de volgende luier waren de billen weer mooi roze Hier hoofd zoonlief NOOIT luieruitslag gehad.
Zink olie. Dit is beschermend,uitdrogend en hersteld de huid. Ik werk in de zorg waar we eerst altijd sudocreme gebruikten. Hier zijn we volledig vanaf gestapt omdat het vrij aggressief spul is. Doe het maar eens op een plekje wat en beetje open is..... wordt je niet vrolijk van. Snap eerlijk gezegd niet waarom het nog voor die babyhuidjes verkocht en gebruikt wordt. Blijkt uit onderzoeken dat het echt niet zo huidvriendelijk is als ze zeggen.
Bepanthen werkt hier het beste, we hebben wel beide in huis gehaald en zo kom je erachter wat voor je kindje het beste werkt...
Ik heb beiden in huis, de mini's! Die maak ik eerst op voor ik een grote pot/tube van het een of ander haal. Maar het klinkt vrij logisch om eerst een likje sudo erop te doen en als het wondje dicht is, het in te vetten met bepanthen.
Bepanthen is op basis van natuurlijke vetten; lanoline. Dat is dus huid herstellend. Sudo vind ik zelf niet fijn, stinkt naar oude mensen billen want dat smeren we op mn werk bij rode plekjes.
Op de billetjes gebruik ik altijd Sudocrem. Als het echt (richting) kapot gaat dan maizena er overheen strooien en de ochtend erna is het haast weg! Op wondjes, schaafplekjes of schrale neus smeer ik bepanthen. Ook fantastisch spul . Hier dus beide onmisbaar maar voor verschillende doeleinden.
Als het een beetje nattig wordt of open gaat stap ik van sudo over op Bepanthen. Dat werkt dan op dat moment beter.
Ik had zelf na de bevalling een scheurtje achter zeg maar en ik dacht ik probeer de sudo creme van mijn dochter ter verzachting....nou dat spul prikt ongelofelijk, het deed echt veel pijn. Dat kan je kindje je dus niet vertellen maar sindsdien hier alleen bepanthen
Ja dat klopt helemaal. Sudocreme prikt verschrikkelijk. Dat heb ik zelf ook al ondervonden. Ik gebruik sindsdien alleen nog maar Weleda billencreme. Is natuurlijk en werkt goed.