Rijst

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zat me vandaag te bedenken dat onze dochter eigenlijk nog nooit rijst heeft gegeten, behalve dan de potjes olvarit..

Welke rijst kun je het beste geven of maakt dat niets uit?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee dat maakt met 1 jaar echt niet uit maar waarom begin je gewoon niet met de meest gezonde rijst die je kunt vinden? Je kan er maar vroeg genoeg aan wennen. Hou er rekening mee dat jonge kinderen de structuur van rijst vaak een beetje 'vreemd' vinden en dat ze dus moeten wennen.

zilvervliesrijst of volkoren (basmati)rijst is erg lekker.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze juist al vrij jong rijst (zit in de familie). Tot een jaar witte rijst (ik kookte vaak sushirijst, Turkse rijst or arborio) en na een jaar lekker zilvervliesrijst.
    Als je de rijst zacht kookt in kippenbouillon (zelfgemaakt of pot van struijk) dan krijg je nasi Tim of boeboer ajam, dat lusten kinderen al snel!

4. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij eten allerlei soorten rijst, hij lust het allemaal. Let wel op, de eerste keren vinden ze de structuur raar. Bij ons helpt het om maar kleine lepeltjes te geven... en natuurlijk verschillende keren aanbieden.

Succes!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, en het is zo makkelijk voorradig (neem ik aan) :D

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks voor de antwoorden.. Ik heb geen verstand van rijst :D

Zal de volgende keer zilvervliesrijst meenemen...

Oja onze dochter is nogal van het zelf doen op dit moment dus het zal wel een puinhoop worden :D

7. adi

adi Niet meer actief

Koop dan plakkerige rijst (bijv risotto rijst), dan kan ze die met haar handjes eten.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Idd Adi (goeie tip!:D).

Risottorijst en sushirijst daar kan je lekkere plakballen van maken met wat melk of gewoon iets te lang laten koken.

Als mijn zoontje mocht kiezen at hij iedere dag 'rijsjes' momenteel.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is net als haar mama gek op rijst! Van basmatirijst of jasmijn rijst maak ik balletjes door ze met mn hand op de lepel aan te drukken en dan nog even een bolletje van maken. Die pakt ze met haar handjes vast en hapt lekker van het balletje af. Heerlijk! Ze eet eigenlijk al best een hele poos rijst. Als ze het met een sausje eet, dan wel met een lepeltje want ze wil momenteel liever niet al te vieze handjes, de tuttebel :)

10. fafje

fafje Niet meer actief

wij eten alleen maar Pandan rijst...vind ik persoonlijk de lekkerste rijst...en ookd at kan je goed zacht en plakkerig maken...

Deel Deze Pagina