Wat kun je allemaal met die hydrofiele luiers? Kun je daar ook de baby mee afdrogen? En moet ik ook hydrofiele doekjes kopen, van die hele kleine, weet niet meer hoe ze heten.
Je kunt ze gebruiken als luier (maar dan zou ik er wel zo'n waterdicht ding om heen doen) dat deden ze vroegah ook. Je kunt er je baby heerlijk mee afdrogen (lekker zacht), met het washandje van hydrofielluierstof kun je je baby heerlijk zacht wassen. Je kunt er vanalles mee opdweilen (na de bevalling), je kunt je kindje er warm mee houden (vlak na de bevalling) en je kunt er heel goed je motor mee poetsen want het krast niet! :-D
Wauw hee, de motor ermee poetsen hahahah, echt waar? Maar ik heb er dus wel 5 liggen in huis die heb ik gekregen, (zijn dus gebruikt geweesst) heb ze wel gewassen, maar ze voelen zo stroef aan, zo hard, doet dat niet pijn tegen een babyhuidje? We hebben het toch wel over dezelfde he, van die geruite toch?
Yep, die geruite. Nieuwe voelen na het wassen ook wat stroef, maar dat is niet erg. De stof zelf is lekker glad vergeleken met een gewone handdoek, komt helemaal goed straks. Ze nemen veel vocht op, je kunt je kindje er lekker mee droog deppen. Ik weet nu nog hoe heerlijk is zo'n hydrofiel washand vond vroeger (als peuter).
Als ze stroef aanvoelen dan heb je ze neem ik aan niet in de droger gehad? En ik zou er een lading bijkopen hoor, aangezien je ze overal en nergens voor gebruikt gaan ze erg hard. In het begin legde ik ook een hydrofiel in het wiegje, in de kinderwagenbak, op het aankleedkussen etc. Ik heb er een stuk of 20.
Nee niet in de droger gehad, maar rechtsstreeks uit de wasmachine, heb ze ook nog niet gestreken komt het daardoor misschien?
laat mijn vriend maar niet horen dat je de motor ermee kan poetsen, dan ben ik ze straks kwijt (en ze hebben nodig een poetsbeurd nodig zit een laag stof op)
Hier werden/worden ze gebruikt voor op -> het aankleedkusssen, om de kleintjes af te drogen, in de wandelwagenbakken, onder het hoofdje in het bedje, onder mn borst tijdens het voeden, tussen mn bh van mn vrije borst tijdens het voeden, als spuuglapje voor de kleintjes, om de kolf op te laten drogen, om de kolf in weg op te bergen. De kleine, hydrofielmonddoekjes zou ik niet kopen. Ik zou dan liever badstofmonddoekjes kopen of een lekkere grote hydrofielluier nemen ! Ik vind dat die badstof doekjes meer vocht opnemen en anders die luier nemen omdat die groter zijjn en meer opnemen ! Je kunt ze zo een beetje overal voor gebruiken en na de babytijd kan je er idd heel goed de auto's mee poetsen !
Hier gaan ze trouwens wel altijd in de droger! En degene die we gebruikten voor in het bedje en de kinderwagen die strijk/streek ik wel, de andere om te drogen en voor spuuglapjes etc die heb ik nooit gestreken !
Ik denk dat ik dan maar zo'n stuk of 20 bij ga kopen dan, en ook een pakje van die washandjes ook handig zo te lezen. Ik zag op het internet dat ze verschillende kleuren hebben ook heel erg mooi.
Washandjes hebben wij eigenlijk meteen weg gedaan ! Mijn vriend kon er haast niet in met zn grote handen ! En ik vond een gewoon badstoffen washandje ook wel wat fijner ! Die luiers hebben wij nu 42! Haha!
De washandjes zijn inderdaad wel erg fijn. Net als de hydrofiele luiers niet zo hard als gewone washandjes en handdoeken. Ik had er 16 en had ze regelmatig (bijna) allemaal in de was, ik was niet dagelijks en in het begin gebruik je er erg veel.
Zo te lezen, kunnen die dingen voor van alles en nog wat gebruikt worden. Enig idee per hoeveel ze verpakt zijn in de winkel?
Hier gebruikte de kraamverzorgster ze ook om de kruiken. En idd in het bedje, wandelwagen, wieg onder het hoofdje. Ideale dingen, kun je er niet teveel van hebben!
Ik lees vaak dat je veel hydrofiele luiers nodig hebt. Ik heb 12 hydrofiele luiers en 6 hydrofiele washandjes, is dit genoeg? Ik weet niet hoeveel er per dag nodig is, maar ik neem aan dat je de wasmachine vaak genoeg draait waardoor je weer gauw schone hydrofiele doeken hebt. Wie kan me hier meer over vertellen.
Ik zal het even ong voor je uitschijven hoe het bij ons de eerste weken en maanden was, nu is het wat minder namelijk en je moet het door 2 delen zegmaar omdat wij natuurlijk ong dubbel zoveel luiers gebruikten met 2 kindjes -> 6 voor het badje. 4 om de kruik waar ik elke dag ff een nieuwe om deed. 4-6 als slab/doek bij de borstvoeding. 4 voor de bedjes onder het hoofdje. 2 in de box onder de hoofdjes. 2 voor de reiswiegjes van de wandelwagen, toch ook bijna dagelijk schone. Uhm, dat was het denk ik wel. Ik vind 12 krapjes en zou er toch nog 1 pakketje bij halen met 6 luiers !
Ik heb er ook 12 en 6 washandjes. Had ik bij mn 2 dochters ook en had er gewoon genoeg. Om de kruiken doen wij die zakken