Als je met je kindje naar het consultatiebureau moet krijg je hier dan vrij voor van je werkgever? Of gaat dit van je vrije uren/vakantiedagen af? Alvast bedankt voor jullie hulp, Sara
Bij ons is het CB alleen open op dagen dat ik ook werk, maar 3 dagen per week. Ik krijg er gewoon vrij voor of ik werk een ander keertje wat langer, maar ik denk dat dit per werkgever verschillend is.
Ik werk ook fulltime, soms neem ik vrij, soms werk ik wat langer door en andere dagen gaat papa met de kleine meid... hangt ervan af hoe druk ik het heb...
Volgens mij valt dit onder buitengewoon verlof net zoals de tandarts/huisarts etc. Bij een fulltime baan is dit voor rekening van de werkgever. Bij een parttime baan wordt er van je verwacht dit in je vrije uren/dagen te plannen wanneer mogelijk. Anders moet je vrij nemen en kost het je je eigen uren.
Ik neem komende donderdag een halve dag vrij. Kan ik nog even slapen en ga daarna een half uurtje naar het CB. Ook kan ik wel iets eerder weg indien nodig, maar het is wel mijn eigen tijd. Het valt m.i. niet onder zorgverlof.
Je kunt ook even informeren bij het cb of je op een andere locatie terecht kan op een moment dat je niet hoeft te werken. Sommige instellingen bieden ook een avondbureau aan, of een bureau op zaterdag.