Nanowrimo 2018!

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Mississippi vindt dit leuk.
  2. louan

louan Niet meer actief

Tranen hier@Mississippi mooi !

Mississippi vindt dit leuk.
  3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zit op 5886 woorden zie ik net.

In your eyes vindt dit leuk.
  4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Gaat snel! Teller wel op 0 wanneer het november is hè? ;)
    Op dit tempo moeten die 50.000 wel gaan lukken!

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja heb het via een website geteld. Ik schrijf nu de verhaallijnen in Evernote op laptop en telefoon. Veel korte stukken zodat ik een richting heb om naartoe te schrijven. Het enige dat ik doe is schrijven, schrijven, schrijven. 1 november hoop ik genoeg te hebben om er een logica omheen te schrijven en de zinnen goed uit te schrijven. Het schiet in elk geval mooi op.

Heb zojuist helemaal uit staan pluizen hoe het werkt als je aangifte doet van stalking en daar een basisverhaal op geschreven, zodat ik niks vergeet en de juiste volgorde/termijn aan kan houden.

Mijn hoofdpersoon werkt in een eetcafé (net als ik 14 jaar heb gedaan) en heb leuke en minder leuke anekdotes opgeschreven. Misschien kan ik nog iets gebruiken daarvan.

In your eyes vindt dit leuk.
  6. In your eyes

Klinkt goed! Ik doe op dit moment ongeveer hetzelfde, veel losse lijnen die momenteel nog langs elkaar lopen, maar ik wil die hebben verbonden voordat het echt start, zodat ik in november kan gaan focussen op de fantasy elementen. Ik vind dat echt doodeng :oops:
    Heb nog heel veel te gaan voordat ik daaraan toe kom, en er komt steeds meer bij! Misschien moet het maar een serie worden :roflmao:

7. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Jullie zijn bloedserieus bezig joh! Wat een spannende en mooie stukjes al!

Ik schrijf al vanaf mijn jonge jaren en hoop ooit een boek af te ronden. Zou graag meedoen, heb mij aangemeld maar ben bang dat ik de tijd er niet voor heb met 2 mini's...

8. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    @Luuz, jouw verhaal is ook spannend! Ik hou er van.
    Ik vond het alleen jammer daar je meteen in het eerste stuk ,(Ik neem aan dat het het eerste stuk is) met die roos onder de bagagedrager, meteen leest dat de stalker je hoofdpersoon haat. Het ging mij wat te snel. Miste de opbouw daarin.:oops:

Luuz vindt dit leuk.
  9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja dat is alweer bijgewerkt. Ik bedacht me later dat je door de proloog eigenlijk al weet waar het over gaat. Ik wil het nu wat vager houden, maar weet nog niet precies hoe ik het wel ga doen.

Heb sowieso alweer heel veel dingen bijgewerkt en aangepast :D

Afkes 10tal vindt dit leuk.
  10. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Oeh, ik ben benieuwd. Wat ik gelezen heb vond ik leuk!

Luuz vindt dit leuk.
  11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik schrijf zelf niet maar ik vind het superleuk jullie verhalen te lezen! :thumup:

Luuz vindt dit leuk.
  12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Zit nu geen volgorde meer in. Bedacht me ineens iets en heb ik kort uitgewerkt. De zinnen lopen nog niet lekker en de opbouw is nog niet goed. Maar kan het zo in elk geval niet meer vergeten haha. Weet ook nog niet waar sommige dingen komen of dat ik het sowieso wel ga gebruiken

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Een uurtje later loop ik ietwat wankelend naar de achterkant van de zaak waar Daniël op me staat te wachten. Dat uurtje aan de wijn heeft er wel ingehakt.
    ‘Hoi’ zegt Daniël met een brede grijns op zijn gezicht. ‘Was het gezellig?’
    Ik lach lief naar hem en zeg: ‘ik heb me prima vermaakt, dank je wel.’
    Hij start de auto en we rijden naar huis.

Voor ik naar de voordeur loop kijk ik om me heen. Daar is weer het gevoel dat iemand naar me kijkt. Daniël komt naar me toe met een bezorgde blik in zijn ogen.
    ‘Gaat het wel?’ Vraagt hij zacht.
    Ik knik.
    ‘Het is gek. Het is alsof iemand naar me kijkt. Net als vorige week op het werk.’ antwoord ik.
    Daniel slaat een arm om me heen en duwt me zachtjes naar de voordeur. Hij kijkt eerst goed om ons heen en steekt de sleutel in het slot.
    Als we binnen komen sta ik abrupt stil en Daniël botst tegen me op.
    ‘Er klopt iets niet.’ zeg ik. Ik kijk door de hal en loop door. Niks te zien. Toch?
    Samen lopen we door alle kamers van het huis, maar we zien niks. Ik word gek denk ik. Tijd om iets te eten in elkaar te flansen.
    Terwijl ik aan het eten begin, schenkt Daniël nog een glaasje wijn in. Ik zie dat hij ergens over nadenkt.
    ‘Waar denk je aan?’ vraag ik.
    Hij draait zijn glas rond in zijn handen en zegt peinzend: ‘ik weet het niet. Je had gelijk daarstraks. Er klopt iets niet. Maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.’
    Ik word toch niet gek.
    Terwijl ik door de saus voor de spaghetti roer ga ik in gedachten terug naar het moment dat we thuis kwamen.
    ‘De kapstok.’ roep ik. Ik ren naar de hal en kijk naar de kapstok. Mijn sjaal is weg. Dat klopte er niet. De zijden sjaal draag ik alleen op avondjes uit of op speciale gelegenheden. Niet op de dagen dat ik naar mijn werk ga.
    Opeens weet ik wat dat betekend. Hij is binnen geweest. Hier. In ons huis.

famofthree, blossom85 en In your eyes vinden dit leuk.
  14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Vol met schrijffouten zie ik nu :roflmao:
    In principe klopt zo qua lengte. Alleen beetje onzinnig dat ze in de spaghetti saus roert, dus dat soort ding en wil ik graag anders, maar ben op dat vlak nog wat inspiratieloos. Heb nu 14 van zulke korte stukken die ik hopelijk naar elkaar kan linken of die richting in kan schrijven.

Ik schrijf alles eerst met de hand en typ het dan uit.

Zit nu op ruim 8000 woorden

15. In your eyes

Ik heb net 8 boeken gereserveerd over Jung en toch maar een notitieboekje gekocht, ik kan alle namen niet meer onthouden! Op een of andere manier is het zo uitgekomen dat ik geen enkel karakter heb met een (volledig) Nederlandse achtergrond, dus ik ben het hele weekend aan het googlen geweest naar voornamen uit Kenia, Scandinavische achternamen, Chinese namen voor een wolf, en het blijkt dat ze in Maleisië in principe geen achternamen gebruiken dus er zit nu al een gat in mijn achtergrond o_O
    Volgende stap: welke activiteiten zijn leuk om te doen in welke landen? En niet voorspelbare souvenirs? En dat is alleen nog maar voor de achtergrond van een supporting character...
    Ik raak een beetje overweldigd zo :oops:

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goed bezig! Ik was al blij dat ik het voor nu nog afkan met google haha. Maar zo moeilijk is mijn onderwerp wat dat betreft ook niet.

Via Facebook zag ik dat het programma Scriveren gratis te downloaden is tot 7 december. Heb alles gekopieerd naar dat programma en het schrijft zo veel makkelijker.
    Heb net een compleet hoofdstuk geschreven (nogmaals; zonder te letten op spelfouten of zinsopbouw) en wat gaat dat zo veel sneller

Zit nu op 10.807 woorden in totaal.

17. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Oh heerlijk die voorbereidingen he! Ik heb nu een beetje geschreven om te kijken wat ongeveer mijn gemiddelde is qua snelheid en aantal woorden. Nu nog wat karakters uitwerken, hoofdstukken globaal indelen en dan tijd om te beginnen. Ik heb er zin in en beleef ook heel veel plezier in het voorbereiden.

In your eyes en Luuz vinden dit leuk.
  18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zag net dat ik met Scrivener het verhaal kan opslaan als ebook. Zit nu mijn eigen boek te lezen op de telefoon en maak ondertussen aantekeningen die ik nog in wil voegen.

Aardbeitjes, louan en In your eyes vinden dit leuk.
  19. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Volgens mij kun je Scrivener ook op verschillende devices gebruiken. Dat zou misschien nog makkelijker zijn?

Heb er toevallig eerder vandaag ook naar gekeken, maar zou dan mijn computer moeten updaten en dat is voor nu even geen optie in verband met mijn werk.. Ach, Word en Evernote werken voor nu ook prima.

20. In your eyes

Daar ga ik eens naar kijken! Had er van gehoord maar vond het aan de prijzige kant. Gratis is beter! Mijn office licentie gaat aflopen halverwege nano dus ik begon al in paniek te raken :oops:

Ik heb momenteel echt veel te veel aan research, echt niet normaal. Ik ben ook zo'n pietlut dat iedere naam een bepaalde betekenis moet hebben of er overal symboliek in moet zitten. Ieder lullig boompje waar ze langsloopt moet onderzocht worden of het type boom wel past in het verhaal.. maar als ik dan iets vind wat perfect is ben ik wel helemaal happy haha, dus ik ga er nog maar even mee door...

Luuz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina