Hoe lang gebruik jij je zonnebrandcreme?

Discussion in 'De lounge' started by Willemijntje19, Jun 22, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Vorig jaar een aantal flessen zonnebrandcrème factor 30 gekocht. Ze zijn allemaal nog redelijk vol, maar las ergens dat een jaar na openen de factor verminderd? Wat doen jullie? Elk jaar weggooien en nieuwe kopen? Hier gaat het spul niet zo snel op, want zitten (op mijn man na) veel in de schaduw.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

hier gaan er een paar flessen per jaar doorheen (stuk of 8) we smeren allemaal in de ochtend na het douchen ons in en met mooie lente en zomer dagen wel elke paar uur nog bijsmeren. Bewaren is nooit nodig, wat in de zomer niet op is gegaan gebruik ik in de herfst en winter op zonnige dagen nog wel op het gezicht tot het op is en voor de lente begint heb ik alweer nieuwe flessen gekocht.

3. Willemijntje19

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Dat is fijn, dan zit je nooit met oud spul.
    Hier vandaag dus de kids met die van vorig jaar ingesmeerd..

4. GossipGirlxoxo

Hoezo heb je een aantal open flessen? Gebruikt iedereen een ander merk? Hier zijn er maar 2 flessen open tegelijk. 1 in dochter haar schooltas (die neemt zoon ook mee als hij na school ergens gaat zwemmen of voetballen) en 1 waar we allemaal mee smeren.

5. Willemijntje19

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Is dat verboden? :roflmao: Haha nee grapje hoor. Maar heb 4 kids, die allemaal in de zomer een eigen fles mee in de tas naar school/psz hebben :) alleen vorig zomer viel t mee met het mooie weer en de flessen zijn dus lang niet op. Maar ik ga ze weg gooien, heb er geen goed gevoel meer bij.

GossipGirlxoxo likes this.
  6. GossipGirlxoxo

ik snap je, wel zonde! Maar als ze verbranden is dat erger dan 4 nieuwe flessen kopen. Misschien voor deze zomer kijken of je kleine dispensers kunt kopen en zo de inhoud van 1 fles verdeeld zodat je eind van de zomer niet weer zoveel weg hoeft te gooien?

Willemijntje19 likes this.
  7. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,179
    1,363
    113
    Female
    Flevoland
    Ik meen laatst juist gelezen te hebben dat weggooien niet hoeft, wel het advies om iets vaker te smeren maar schijnt qua bescherming niet heel veel verloren te gaan. Ik gebruik hier dus ook gewoon totdat het op is... Kinderen verbranden hier niet (maar vader is wel half Surinaams, dus iets meer pigment waarschijnlijk al...)

8. Willemijntje19

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Nou absoluut, helemaal mee eens! Ik gooi ze nu gewoon weg en goede tip idd, zag zojuist op internet al van Naïf en dr Leenarts kleinere tubes. Wilde toch eigenlijk al afstappen van de Nivea flessen, al ruiken ze zo heeeerlijk haha. Maar voor die kinderhuidjes wilde ik eigenlijk nu toch wat anders.

GossipGirlxoxo likes this.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ikzelf smeer nooit. Heb zo'n godsgruwelijke hekel aan dat smerige plakkerige spul. Het plakt ALTIJD en is ALTIJD vet. Bah. Maar ik vermijd dan ook zoveel mogelijk felle zon. Ik verbrand zelden (getinte huid), maar op vakantie smeer ik wel met factor 20 of 30.

Voor de kinderen heb ik altijd factor 50. Elk jaar koop ik gewoon een nieuwe fles.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Gebruik trouwens wel graag een spray en die zijn gewoon wel sneller op omdat er meer verstuift en er dus ook product verloren gaat. Voor de kinderen vaak Kruidvat of Nivea, voor ons meestal een flacon met spraykop (Lancaster).

11. GossipGirlxoxo

ik vind zelf spray echt zo een spray als deo ook fijn. Die plakken vaak niet en zijn veel lichter op de huid maar ik vertrouw dan niet helemaal dat het goed beschermt.

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Ondanks ik redelijk wat smeer raken ze hier ook niet op. Meestal doe ik er 2 zomers mee.

Ik heb een spuitfles van de kruidvat en een mini flesje van de nivea voor in de handtas. Een flesje mini flesje van kruidvat eigen merk speciaal voor het gezicht wat ik gelijk smorgens smeer.

Zoon krijgt eigenlijk geen zonnebrandcreme mee naar school. Dat zou alleen maar heen en weer gaan.

13. teenslipper

teenslipper Bekend lid

Apr 3, 2020
    824
    1,122
    93
    Female
    Ik smeer door tot t op is. Nu bijna op maar 2j oud. Gewoon wat vaker smeren.

Haver11, Nellie4, Dubbelgeluk and 4 others like this.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Hier om die reden sowieso maar 1 of max. 2 flessen tegelijk open. Die gaan meestal wel op en een eventueel restje smeren we dan het volgende voorjaar, als de zonkracht nog niet heel sterk is. Ik koop meestal factor 50, soms 30, ik geloof dat die het jaar er op nog wel voldoende beschermen (niet echt ergens op gebaseerd, maar als de bescherming afneemt per jaar, dan zal hij na een jaar niet opeens 0 zijn…?).

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Wat over is gooi ik ergens in okt weg. Elk jaar nieuwe dus.

Vero0504 and Willemijntje19 like this.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    20220417_142206.jpg
    Beschermen echt zeker wel! Weet niet of je je mijn dochter herinnert van foto's die ik hier weleens plaats? Zo wit als wat, heel lichtblond haar. Altijd de spray van de foto en nog nooit verbrand. Ik smeer wel echt elke paar uir, maar dat doe ik sowieso.
    20220622_202724.jpg

Athina, Shay25, Ysabella and 2 others like this.
  17. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik gebruik ze totdat ze op zijn hoor, vind het zonde om weg te gooien. Moet wel zeggen dat ze hard gaan hier :) en ik gebruik ze bijna heel het jaar door.

18. GossipGirlxoxo

Goed om te weten dat het dus wel echt betrouwbaar is. Ga ik toch zo een fles kopen. Is dit ook een beetje waterproof? Ik smeer met normale zonnebrand ook elke paar uur. Meer uit voorzorg want ik en de kinderen zijn snel bruin. Ik verbrand ook niet snel, de kinderen weet ik niet omdat ik zo strikt met smeren ben maar vermoed ook niet gezien ze net als mij erg snel bruin worden.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @GossipGirlxoxo nog ff foto van dr toegevoegd aan mn vorige post. Ze is echt licht, haha.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,146
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja ook waterproof. Ook tijdens zwemmen in meer of buitenbad nog nooit verbrand.

Share This Page