Hallo iedereen, Ik ben nu 6/7 weken zwanger en tot heden is het heel goed verlopen, nog nooit bloedingen gehad enzovoorts. Nu heb ik twee dagen geleden gemeenschap gehad met mijn vriend en hierna had ik helderrood bloed verlies, wel 'veel' maar niet genoeg voor een vol inlegkruisje. Verder ook geen krampen en geen stolsels. Nu heb ik sinds die ene keer elke keer bij het afvegen licht bruin verlies, niet veel hoor, maar toch wel dat je het kunt zien. Verder ook nog geen krampen of stolsels.. Moet ik me hierom zorgen maken of is dit puur een gesprongen adertje en restjes van oud bloed?
He wat balen meid! Het kan nu 2 kanten op. Bloedverlies kan inderdaad optreden na gemeenschap. Je baarmoeder is beter doorbloed en er kan makkelijk een adertje springen. Dat het bruin is is nu alleen maar goed. Bruinbloed=oud bloed Sterkte meid! Ps: ik heb met 12wk en 14wk bloedverlies gehad en tot nu toe alles goed met babyboy!
Zolang je nog geen krampen en stolsels ziet zou ik me niet echt zorgen maken. Waarschijnlijk zal het een gesprongen adertje zijn. Als je het echt niet vertrouwd morgen gewoon even je verloskundige bellen.
Ik heb zelf ook last van licht rode / roze afscheiding na gemeenschap... tot nu toe 5 keer voorgekomen na 19 weken zwangerschap. Maar zoals je al leest, is het geen helderrode afscheiding bij mij. Ik maakte me na de eerst keer wel zorgen en heb contact opgenomen met mijn vk en zij vertelde mij het volgende: De baarmoedermond is erg goed doorbloed tijdens de zwangerschap en het uiteinde kan iets open staan. Hierdoor schuurt het soms kapot bij gemeenschap, sporten of andere lichamelijke beweging. Hierdoor kun je wat bloed verliezen. Je hoeft je geen zorgen te maken als het maar een heel klein beetje is, vooral niet als de afscheiding roze is, maar wel als het op menstruatie-achtige afscheiding lijkt. In de meeste gevallen stopt zo'n bloeding binnen enkele uren. Bij mij zie ik niets meer nadat ik voor een tweede keer naar het toilet ga. In het geval van gemeenschap kan het zijn dat je krampen erbij hebt, een orgasme kan de oorzaak daarvan zijn, dus ook daarover geen zorgen maken. In mijn geval voel ik mijn kindje ook nog eens duidelijk bewegen, dus weet ik dat het goed zit. Jij bent nog maar kort zwanger, de afscheiding is meer dan een beetje en duurt langer van een paar uur. Wellicht is het een gesprongen adertje. Maar voor de zekerheid zou ik toch contact opnemen met de verloskundige. Je bent bijna 7 weken zwanger, dus op een echo hoort wel iets te zien te zijn. Gewoon bellen, anders zit je misschien alleen maar te stressen en dat is ook niet goed. Succes ermee
Bedankt voor de antwoorden! Ik ben wel heel erg ongerust moet ik toegeven. Het rode bloed was binnen 10/15 minuten weg moet ik erbij zeggen. Het bruinige bij het afvegen is minimaal.. maar dan toch nog. Nog wel alle symptomen optimaal, hartstikke misselijk en gevoelige borsten.
Dat het na 10-15 minuten stopte, klinkt wel goed. En dat bruin is oud bloed. Misschien had je toch een flink wondje en geneest het wat lastig... gewoon morgen even bellen en vertellen wat er aan de hand is. De vk is toch de beste expert. Wellicht kan ze je geruststellen of een echo voor je regelen. Ik heb hierboven alleen vermeld wat mij vk een paar weekjes terug mij vertelde, en ik wil je niet verder ongerust maken daarmee. Maar je kunt gewoon beter te veel bellen dan 1 x te weinig. Het neemt een boel stress bij je weg en dan weet je waar je aan toe bent.
Het zal denk ik niks ernstigs zijn. Zal iig alleen geen gemeenschap meer hebben (mag wel, maar voor je eigen rust is dat beter denm ik) Als je nu niet meer bloed of alleen oud bloed dan zullen ze geen vroege echo doen. Ik denk zelf dat er een adertje is gesprongen of het innestelings bloed is geweest ofzo. Wanneer je wel regelmatig bloed verliest en krampen enz krijgt kun je natuurlijk weer even bellen.
Geen gemeenschap meer hebben is een beetje overdreven. Mijn vk was daar heel stellig in: gewoon lekker doen, is goed voor de band moeder-vader-kind hihi. Ik heb me er niet door laten afschrikken. Heb nog een paar keer gekleurde afscheiding gehad, maar in de meeste gevallen is er niets te zien. Aangezien we vrij actief zijn samen, ben ik wel blij dat het allemaal geen probleem is, het neemt ook veel stress weg. De laatste 1,5 week zelf niets meer gespot, dus ik heb het zelf al achter me gelaten. En mocht het nog een keer voorkomen, dan weet ik wat het is. En nogmaals, krampen / harde buik kunnen voorkomen nadat je een orgasme hebt gehad, daar niet van schrikken... gewoon ontspannen dan trekt het rustig weg. Laat je nog even weten hoe het is gegaan MamaInDop?