Voor mijn NOD voelde ik me een olifant; zo opgezwollen en ook nu heb ik 's avonds vaak een erg opgezwollen gevoel. Ik ben 1.75m en rond de 65 kilo dus heb geen overgewicht. Ik eet ook niet anders. Ik eet 's ochtends nooit veel. Pas rond een uur of 10 pak ik een boterham en een uurtje later nog 1 en rond 12 uur een soepje en een bakje fruit in de kantine en dan rond 3 uur weer 1 of 2 boterhammen. Als het wat later wordt pak ik nog wel eens een coup a soup of een liga en 's avonds gewoon warm eten en dat doe ik nu nog. Ik ben wel een kilo aangekomen maar ja we hebben net de feestdagen gehad. Hoe was/is dat bij jullie? Komen jullie al aan zo vroeg in de zwangerschap? Eten jullie heel anders of heb je veel meer honger?
Ik kwam ook al heel snel een kilo aan kan ik me herinneren, ik ben van mezelf slank en at ook niks anders dus stond er ook nogal van te kijkne, wel waren m'n darmen opgezet dus ik denk dat het daardoor kwam. Niks om je zorgen over te maken iig.
Ja mijn darmen zijn ook erg van streek en ik kan mijn spijkerbroeken niet goed verdragen op mijn buik maar wellicht zijn het eerder de darmen dan mijn buik. Ok dus het gaat wel stabiliseren.
Toen ik nog niet eens wist dat ik zwanger was werd ik al dikker. Ik ben 1.58 en woog altijd 51 kilo. Met bijna 4 weken kreeg ik mn broek niet meer dicht en met 6 weken droeg ik een positiebroek. Ik kon trouwens ook niets verdragen op mn buik. Lekker een legging maat xl gekocht en tot mn oksels getrokken.
Haha ja ik heb nu ook een broek aangedaan die me eigenlijk iets te groot was en 's ochtends moet ik de riem nog aantrekken, maar in de loop van de dag zit die nu heerlijk!
Ik heb net ook al 2 positiebroeken gekocht hoor, ben gister uit me gewone broek gescheurd omdat ik het zo lang mogelijk wou uitstellen haha
Ik ben nog niets aangekomen, maar ik merk wel dat mijn lichaam er anders uit gaat zien. Mijn borsten zijn al zeker een cupmaat groter en ik heb nog maar twee broeken die ik lekker kan dragen, dus mijn buikje is ook wat boller geworden. Ik ben sowieso al geen elfje (BMI 29), maar nu zie ik er echt uit als zo'n klassieke vruchtbaarheidsgodin met die enorme boobs en dat bolle buikje. Mijn gezicht is ook wat ronder geworden, lijkt het. Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen het niet aan me zien, hihi. Ik hoop dat ik nog veel ronder word de komende maanden.
misschien valt het mensen niet op omdat ze het niet verwachten? als bijv. iedereen om je heen het zou weten dat je bezig was om zwanger te raken letten ze overal extra goed op.. tenminste dat is mijn ervaring..
Haha geweldig he. Ik denk ook steeds oh jee als niemand het maar ziet maar ja niemand (behalve mijn moeder) weet dat we het überhaupt willen dus ik houd mijn mond dicht...
Ik draag sommige van mijn broeken nog wel, maar dicht gaan ze niet meer hahaha. En ik verdraag ook niet veel op mijn buik. Dus strakke kleren....no way! Gewoon een malloit met een lange trui, jurkje of vest eroverheen. Klaar. Moet eigenlijk wel echt positiebroeken gaan shoppen want het wordt steeds moeilijker om te bedenken wat ik nou elke dag aan moet. Verder niet echt aangekomen.
Ik heb wel al het gevoel van verdikt te zijn, in broeken waar ik voordien altijd een riem moest dragen kan ik nu aandoen zonder riem en spant het wel wat. Je zou met andere woorden denken dat ik al verdikt ben, maar de weegschaal zegt een ander verhaal toch al 2-3 kilo eraf. Ik ben van mijzelf zeer slank en denk dat in het tweede trimister wel wat kilo's gaan bijkomen. Liefs stephanie
Ik ben nog niks aangekomen maar na het avond eten is mn buik echt zo rond als een tonnetje en kan ik echt geen normale broek meer aan.. Ik heb bij prenatal zo'n soort stretchbroek gekocht die doe ik dan lekker aan.. haha en 's ochtends trek ik mn normale kleding weer gewoon aan.. voor hoelang het nog kan.. Maar dat zijn vooral m'n darmen die omhoog komen ofzo denk ik.. dan voel ik me echt opgeblazen.. een glas drinken is dan zelfs teveel..
Dag Roze wolkje, Vanaf 16wk kwam ik aan en vanaf 21wk werd mijn buikje een beetje zichtbaar en ben ik zw.sch.kleding gaan dragen. In totaal ben ik 10kg aangekomen, die ik 11dgn na de bevalling alweer kwijt was . Maar ieder lichaam is weer anders, vergelijk je niet teveel met anderen! Gewoon gezond blijven eten (niet voor 2!) en bewegen. Geniet van je zwangerschap!
Hoi ... Ik ben nu 18 weken zwanger en 1 kilo aangekomen Me buik wordt nu iets ronder maar.. pas alles nog .. alle broeken zitten zoals ze zaten .. dus nergens last van .. Bij iedereen ishet anders ! Groetjes
Nog niks aangekomen en draag ook nog mn eigen broeken zitten s'avonds wel iets minder lekker maar verder nergens last van! Wel heb ik 3 zwangerschapsbroeken bij wehkamp gekocht maar die zitten echt nof niet lekker en zakken nu ammaa nog af! Ben vrij stevig van mezelf maat 42 / 44 dus ben benieuwd wanneer je het bij mij gaat zien!
Ik denk idd dat het verschilt. Ik ben nu ongeveer 2 kilo aangekomen en heb echt al een buikje (kwam met 15 wkn) en heb vandaag toch echt positiebroeken moeten kopen haha. Maar het ligt er denk ik ook aan of je het eerste deel van je zwschap heel misselijk bent of niet ik was namelijk erg misselijk dus at niks dan kom je ook niks aan. Als je je goed voelt dan kun je gewoon eten en kom je dus ook sneller aan..
In het begin ben ik alleen maar afgevallen, door het overgeven, en ik zit sinds deze week 1,5 kilo boven het gewicht wat ik woog voor ik begon met spugen, dus eigenlijk nog niet veel aangekomen, maar heb nog tijd genoeg om dit in te halen! Gr, Manon
Pff nou sinds het avond eten sta ik op ontploffen! Ik ga zo maar naar bed want ik kan niet meer zitten...