we zijn ons aan het orrientere voor een andere kinderwagen en nu hebben we al een aantal leuke gezien, maar toch zit ik met vragen waar ik in de winkel geen duidelijk antwoord op krijg. gisteren waren we bij de babydump en hadden we een mooie wagen gezien. ik heb alyssa erin gezet en heb er mee gereden, ging allemaal prima, lekker ligt en niet wiebelig. toen ik vroeg hoe ie in de lig stand moest kwamen we erachter dat de wandelwagen inzet niet helemaal plat kan. je kindje ligt dus altijd in de maxi cosi houding (zo noem ik dat altijd omdat ik het anders niet duidelijk kan uitleggen). nu wil ik weten of dat wel verantwoord is voor een kleintje. als ons volgende kindje weer net zo snel uit de wagenbak is als alyssa dan is het ongeveer 5maanden als het naar de wandelwagen gaat en dan kan het nog niet zitten. wie o wie kan mij nou eindelijk eens een duidelijk antwoord geven? (we hebben nog tijd genoeg omdat we er pas over een maandje ofzo voor gaan) liefs doris
Onze kinderwagen (bugaboo) kan wel helemaal plat. Dit is wel ideaal als je een lang stuk aan het lopen bent en ze vallen in slaap. Dit is toch beter voor hun rug. Maar er zijn genoeg kinderwagens die wel in de slaapstand kunnen.Valerie hoefde nog niet eens uit de kinderwagenbak,ze paste er nog prima in, maar we hebben de wagen met 6 maanden toch maar omgebouwd. Ze vond het niet leuk dat ze niets kon zien, en begon in de bak steeds te jengelen.
Wij hebben een quinny buzz en die kan ook in de ligstand.. bedoel je dat er dan nog steeds een kuiltje in zit, zodat de baby eigenlijk nog steeds in een soort van zithouding ligt? Volgens mij is dat bij bijna alle wagens zo... Als de baby nog niet kan zitten, dan wordt in principe aangeraden om de kinderwagenbak te gebruiken... wij hebben de wagen ook pas omgebouwd toen melissa echt kon zitten... ik denk dat het dan een keuze is die je moet maken en er zal uiteindelijk niet altijd een ideale situatie zijn. als je voor een tweede gaat en je wilt dat die plat ligt en niet in de maxi cosi, dan kun je misschien toch beter een kinderwageninzet erbij nemen... maar ik denk ook dat het afhankelijk is van hoe vaak je het gebruikt en misschien dat je tegen die tijd wel gaat voor een duowagen... Dat wil ik persoonlijk als er een tweede bij komt...
Een wandelwageninzet heeft eigelijk bijna altijd een kuiltje zeg maar. In principe is het gewoon een stoel die naar achter kan. Zodra je kindje zelfstandig rechtop kan zitten of wat steviger in de rug is dan mogen ze in de wandelwageninzet. Gemiddeld is dat rond de 6 maanden. De ligstand op een wandelwageninzet is vooral bedoeld voor als een kindje in slaap valt. Het gewicht van het lijfje wordt naar achter geplaatst zodat het hoofdje niet naar voren knikt wat overbelasting van het ruggetje en nekje veroorzaakt.
ik heb nu een mutsy urban rider en de wandelwageninzet kan zo goed als plat, er zit idd wel een klein kuiltje in. ik snap dat het altijd het beste is om je kindje zo lang mogelijk in de wagenbak te laten liggen, maar alyssa was er met 5maanden al uit gegroeid en ze kon nog niet goed zitten. als dit bij een 2de ook zo is vind ik het belangrijk dat de wandelwagen inzet zo goed mogelijk is. misschien vinden jullie het een beetje raar dat ik daar nu pas aan denk (alyssa is tenslotte al 14maanden) maar dat komt omdat ik deze mutsy van een vriendin kon overnemen en ik dus alleen de voordelen wist van deze wagen. nu alyssa groter en zwaarder wordt vind ik het absoluut niet handig meer. vandaar dat we voor een volgende een andere lichtere wagen willen. liefs doris
Wij hebben een Quinny Buzz 3 en de wandelwageninzet blijft inderdaad in de maxi cosi-houding zeg maar. Er blijft een kuiltje in zitten. De Koelstra van mijn vriendin kan wèl helemaal plat, zonder kuiltje.
Aha, begrijpelijk, ik hoor wel vaker dat de kinderwagenbak niet meer zo groot is als vroeger... dan kun je denk ik het beste gewoon gaan voor een goeie wagen die een goede ligstand heeft... Welke wagen had je dan in gedachten? er zal vast wel iemand zijn die er ervaring mee heeft en je gerichter kan vertellen wat de voors en tegens zijn van die wagen...