Mijn zoontje heeft aften in zn mondje. Ik heb gelezen dat bosbessen en kamillethee verzachtend kunnen werken. Klopt dat? En zijn er nog meer huis-tuin-en-keukenmiddeltjes die kunnen helpen? Gelukkig is het ergste achter de rug. Van de week heeft hij er een paar dagen flink last van gehad, maar nu gaat het al een stuk beter. Zelf heb ik af en toe last van een koortslip, 2 weken geleden voor het laatst. Zou dat in verband kunnen staan met de aften die mijn zoontje nu heeft of heeft dat niks met elkaar te maken? En nu hij ze eenmaal heeft, betekent dat dat hij er vaker last van zal krijgen?
Een afte heeft te maken met verminderd weerstand. Geen idee of dit door een koortsblaar zou kunnen komen. Dat is een virus die ook opkomt als je verminderd weerstand hebt. Maar een afte is dacht ik een bacterie... (pin me er niet op vast). Laatst heb ikzelf een afte gehad en kreeg de tip om veel vitamine c te eten/drinken.
Ja, dat van de verminderde weerstand zou goed kunnen, hij was al wat ziekjes toen hij er last van kreeg. Met de vitamientjes zit het hier wel goed, want als je ziet wat hij op een dag aan fruit wegeet!
Bij kinderen weet ik het niet, maar mijn man heeft met de regelmaat hele grote. De tandarts zei dat we er een beetje betadine oplossing op moesten doen (helpt ook niet trouwens) en dat je er verder niks aan kan doen. Kan flink pijnlijk zijn. Volgens mij is een aft ook een virusinfectie.