Lieve lezers, Gisteravond had ik het met mijn partner over al dan niet zwanger worden door voorvocht. Mijns inziens kan dit haast niet, hij zegt dat de kans gewoon aanwezig is. We hebben namelijk gemeenschap gehad, twee dagen achter elkaar in mijn vruchtbare periode. Echter kwam mijn man niet klaar, 'maar een soort van' (sowieso lijkt me dat je of wel klaar komt of niet... en niet een soort van?). Afijn, ik zei dus, niet verwijtend oid dat de kans op zwangerschap zeer zeer zeer klein is en hij blijft erbij dat het wel kan. Wat denken jullie?
Ja absoluut dat dat kan.. Daar wordt juist vaak een foute inschatting van gemaakt. En vele vrouwen zijn jou voorgegaan.
Ja dat kan, mits hij na zijn laatste zaadlozing heeft geplast. Zuur van urine doodt het zaad namelijk.. zo heb ik het begrepen in ieder geval.
Ja, dat kan, daarom is ‘voor het zingen de kerk uitgaan’ ook geen betrouwbare methode om zwangerschap te voorkomen (naast het feit dan men soms te laat de kerk verlaat ).
Van voorvocht niet, daar zitten geen zaadcellen in. Wat dan gebeurt is dat mannen net te laat terugtrekken, (wat niet gemerkt hoeft te worden.) Hier al jaren voor het zingen de kerk uit, met succes. Oefening baart kunst . Als je het goed toepast is het best een betrouwbare methode. Condoom of pil geeft wel een kleinere kans op zwangerschap uiteraard. Al is mijn enige ongeplande zwangerschap ontstaan door een gescheurd condoom. Daar zijn wij dan weer niet zo goed in .
Ja het kan zeker. Hebben jullie een kinderwens? Anders zou ik toch echt aanraden om een ander soort anticonceptie te overwegen....
Wat ik dan niet snap, misschien lees ik het verkeerd. Waarom laat je hem dan niet helemaal klaar komen in je?
In voorvocht zelf zit geen sperma. Voorvocht wordt aangemaakt aan de basis van de penis, ver weg van de prostaat en de zaadklieren. Er kunnen wel nog wat restjes van een oude ejaculatie mee naar buitenkomen als de man nog niet heeft geplast in de tussentijd. Wat ook gevaarlijk is: net voor de ejaculatie knijpen de klieren samen om het zaad 'klaar te zetten' aan de uitgang van de urinebuis, en ook al komt de man op dat moment nog niet klaar, toch kan dat zaad naar buiten druppelen. Ik ben er zeker van dat bij heel wat van de vrouwen die denken dat ze zwanger zijn geworden door voorvocht, er eigenlijk een aantal mannen hun timing gewoon fout hadden en te laat terugtrokken. Ik weet dat het vreemd klinkt, maar voor het zingen de kerk verlaten is eigenlijk een goede techniek. Het probleem is alleen dat veel mannen hun timing niet goed onder de knie hebben.