zit jij ook op je eierstokken?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kaatje85, Apr 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    hoi hoi.
    beetje raar onderwerp misschien maar weet ff niet hoe ik het moet uitleggen.. het sinds gister het gevoel of ik op mijn eierstokken ga zitten. voel het ook met lopen.. had het vorig jaar ruim anderhalve week en kreeg daarna een bloeding aan mijn eierstok veroorzaakt door een cyste..

heb het nu sinds gister en denk dat het komt omdat er nu twee eitjes van ongeveer 2 cm in mijn linkereierstok zitten ( voel hem alleen links)

was benieuwd of jullie dat ook hebben/hadden.

Liefs kaatje

2. Margriet

Margriet Lid

Apr 6, 2006
    82
    0
    0
    Hallo Kaatje,

Bedoel je een soort duwende pijn in de lies, of iets er boven? Dat heb ik nu ook! Als ik ga zitten voel ik het en vorig jaar had ik het ook, toen wat erger, en toen voelde ik het ook bij iedere stap die ik zette. Een soort pijn door de dreun die je lijf dan krijgt. Ik kan het moeilijk uitleggen.

Vorig jaar had ik het dus ook, 5 dagen lang, en toen werd ik twee weken later ongesteld. Ik ga er dus vanuit dat het toen een eisprong is geweest. Hopelijk is dat het nu ook, want ik zit al bijna een jaar op mijn eisprong te wachten!

Groeten Margriet

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik hoop het ook voor je margriet.
    nee het is niet in mijn lies maar echt waar je eierstokken zitten ( die weet ik onderhand wel te vinden) hoop dat vanavond mijn eitjes springen en dat de pijn over twee dagen weer weg is en hopelijk vind er dan een bevruchting plaatjs :D:D

Liefs kaatje

4. Nollie

Nollie Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,076
    0
    0
    Zuid Holland
    Altijd wanneer ik mijn eisprong had, had ik de hele dag het gevoel dat ik een stok in mijn bil had zitten...Kan het niet anders omschrijven!
    Succes!

5. Margriet

Margriet Lid

Apr 6, 2006
    82
    0
    0
    Kaatje,

De lies is toch ook eigenlijk niet wat ik bedoel. Kun jij uitleggen waar jij het hebt zitten? Als ik m'n vingers op de bovenkant van m'n bekken leg en ik ga 5 cm richting het kruis, daar zit het bij mij ongeveer. Ik heb mij ook altijd al afgevraagd wat het nu precies is, dus ik vind het wel interessant om te lezen wat jij bedoelt.

Een stok in je billen, zo zou je het ook kunnen noemen! Die dan iedere keer als je gaat zitten naar binnen duwt en dan tegen die plek aan.

Ingewikkeld zeg! Maar laten we er het beste maar van hopen.

Margriet

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    ja idd. een soort stok in je bil. haha.

heb de pijn net iets schuin boven mijn schaambot.. kan het niet echt precies uitleggen zo.. net met klussen kon mijn vriend ook niet te diep omdat dat behoorlijk gevoelig was.. ik hoop maar dat het gewoon die opkomende eisprong is en dat ik over twee weekjes lekker positief test.

liefs kaatje

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    nou gisteravond en vanochtend was de pijn een stuk minder dus dacht " nou mijn eisprong is er doorheen en daar kwam de pijn door" maar sinds vnamiddag is de pijn weer terug.. kijk het nog even aan anders bel ik morgen denk toch het ziekenhuis..

of zal je van je eisprong ook nog zo lang last kunnen hebben?

liefs kaatje

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    Hoi kaatje,

Ik ken het gevoel (helaas) maar al te goed!
    van de 4 keer dat ik nu een eisprong heb gehad had ik 2 keer ook erg veel last.
    Het is een erg vervelend, en op sommige momenten, erg pijnlijk gevoel.
    afgelopen keer heb ik er zelfs wakker van gelegen en veel pijnstillers geslikt. Volgens mijn gyn komt het doordat meer eitjes een tikje krijgen en wat actiever worden, hierdoor gaat je eierstok automatisch vergroten.
    Bij mij werd het de eerste keer na de eisprong nog even wat erger en had ik ook bloedverlies dit duurde tot ik ongi werd. Deze keer was het een dag na mijn eisprong over. ik zit nu op 8 dagen na de eisprong en heb heel af en toe nog wat last van mijn onderbuik.

wanneer je het zelf toch niet vertrouwd zou ik idd even bellen...
    succes meid zitten samen op wachtbankje...

Gr. nannie

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    ja idd. gezellig om samen te zitten haha.
    ben blij dat jij het gevoel ook herkend. ik kijk het nog maar een paar dagen aan omdat het misschien toch met mijn eisprong te maken heeft (heb het sinds zondagavond en heb maandagochtend pregnyl gezet )... maar blijf toch een beetje bang dat ik weer net als vorig jaar een bloeding aan mijn eierstok krijg door een cyste.

Liefs kaatje

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    nu weet ik geloof ik wel waarom mijn linkereierstok zo zeer doet.. heb me even ingelezen op internet.. een normale eileider is ongeveer 3 cm groot. ik heb in mijn linker eierstok twee eitjes van ongeveer 2 cm groot..wordt dus behoorlijk opgerekt zo.. heb net een paracetamol genomen en ga maar even op de bank leggen..

liefs kaatje

Share This Page