Deze week moet ik onder narcose voor zo 1 a 2 uur. Ik heb twee keizersnedes gehad en vond dat eigenlijk fijn omdat het onder ruggeprik ging. Nu moet ik helemaal onder zeil.....vooral het wegvallen lijkt me erg eng. Hoorde al dat iemand keer zei of het lijkt of je in een put valt.....en je schijnt alweer wakker te worden op de ok.....Alleen vergeet je dat vaak. Het hele idee vind ik nogal surrealistisch Hebben jullie tips?
Nou dat had ik niet hoor.. Werd al versuft door het infuus.. en op de ok kreeg ik een kapje en moest ik van 10 terugtellen geloof dat ik bij 7 in slaapviel.. helemaal geen gevoel van in een put vallen oid..geloof ik gewoon gedroomt..komt goed tis alsof je heeel erg moe ben en eindelijk lekker kan slapen
Ik ben tijdens deze zwangerschap onder controle geweest na een dagenlange uitputting van galblaaskolieken. Al met al was ik best angstig, omdat de ingreep uiteindelijk met wat spoed op zaterdagavond verricht werd. Probeer te ontspannen en aan iets leuks te denken. Ik viel in slaap met de gedachten bij m'n dochter (ik had het met de anesthesist over haar) en werd ook wakker met haar in gedachten. Dat was erg prettig
Ben drie jaar geleden voor mijn verstandskiezen onder narcose geweest (4 tegelijk getrokken). De anesthesist spoot het middel in mijn infuus, en zei: zodadelijk krijg je een gekke smaak in je mond, en dan val je in slaap. Hij had het nog niet gezegd en weg was ik Gewoon alsof je in een hele diepe, lekkere slaap valt. Het wakker worden gaat ook zo moeizaam, was mijn ervaring. Maar ik heb er helemaal geen last van gehad. Had wel gezegd dat ik een vorige keer nogal misselijk was geworden, daar hielden ze rekening mee.
Voelt het of je heel lang geslapen hebt of dat je direct wakker bent en er geen tijd voorbij is gegaan?
Ik was al snel goed wakker. Nou duurde mijn ingreep ook maar kort en ben ik maar even onder narcose geweest (normaal is de ingreep alleeen met een roesje, maar vanwege de zwangerschap en de uitputting toch gekozen voor narcose). Dus ik heb ook echt maar even geslapen. Ik weet niet hoe dat voelt als je lang onder zeil geweest bent...
Ooh heerlijk joh een extra nappie! Hier 2x in korte tijd onder narcose. Vond het super spannend, maar ben het type joh wat moet dat moet. Kreeg eerst een infuus. In infuus kreeg ik al een inslapertje. Een keer kapje en moest ik goed inademen. Tis 2/3x en weg ben je. Het lijkt heel spannend, maar valt echt ontzettend mee. Nooit wakker geworden op de ok, altijd in de verkoever. Maar zal best kunnen.
In slaap vallen met narcose is juist zalig! Je zakt heerlijk relaxed weg binnen 2 seconden, meer niet. Als je wakker wordt zorgen ze heel goed voor je, no worries!
Ik ben na de bevalling onder narcose gebracht op de ok. Vloeistof werd via infuus ingespoten. Anesthesist zei welterusten, ik kreeg een vreemde smaak in mijn keel en weg was ik. Wakker werd ik op de verkoever niet het idee dat ik lang geslapen had, eerder dat ik weg was geweest en direct weer wakker geworden. Wel had ik een dagje wat last van mijn keel ivm intuberen.
Ik denk dat je gewoon tegen de verpleging moet aangeven dat je erg tegen de narcose opziet. De meest anesthesiologen weten dan echt wel wat te zeggen en je goed te begeleiden. Maar het is goed dat ze weten dat je ermee zit, want zij kunnen natuurlijk ook geen gedachten lezen. Maar onder narcose gaan is eigenlijk alsof je gaat slapen, het ene moment lig je om je heen te kijken en op een moment dat zij bepalen slaap je. Je wordt wakker op de uitslaapkamer en hebt dan voldoende pijnstilling om te zorgen dat je in ieder geval niet met erge pijn wakker wordt. Er loopt verpleging rond die je in de gaten houdt, zorgt dat je niet afkoelt en kijkt wanneer je weer terug mag naar de afdeling. Ook kunnen ze natuurlijk voor extra pijnstilling zorgen als je daar behoefte aan hebt. Hoe je wakker wordt is per persoon verschillend. De één is direct helder, ik heb de pech dat ik me wazig voel, een beetje vergelijkbaar alsof ik hoge koorts heb. Niet leuk, maar echt wel overkomelijk. Ook kun je je misselijk voelen of zoiets, wees dan geen held, maar geef aan bij de verpleegkundigen waar je last van hebt, dan kunnen zij kijken wat ze er aan kunnen doen.
Geef aan dat je het spannend vindt! Er is altijd iemand bij je, je gaat gewoon heerlijk slapen en wordt rustig weer wakker gemaakt.
Ik had dezelfde angst. Het idee om helemaal weg te zijn vond ik doodeng. Ik kreeg echter vooraf 2 pilletjes om te kalmeren (niet om gevraagd trouwens, was standaard protocol) en toen was ik inderdaad de rust zelve. Ik had ook het idee dat ik maar heel kort had geslapen. Was ook direct goed wakker. Vond het al met al zoooooo meevallen.
De eerste keer dat ik onder narcose moest vond ik ook doodeng. Uiteindelijk vond ik het heerlijk om zo in slaap te vallen. Je bent ineens weg. Je merkt niets. De tweede keer dat ik onder narcose moest dacht ik: yes, weer onder narcose . Komt goed, meis.
Dat vallen in een put heb je ook weleens als je gewoon in slaapt valt toch? Dat je het gevoel hebt dat je valt en wakker schrikt. Misschien had de persoon waar je mee sprak dat gevoel ook met de narcose en dan was het vooral pech. Zelf nooit onder narcose geweest maar mijn man meerdere keren. Hij zegt dat je gewoon in slaap valt en hij is wel altijd suf bij het wakker worden. Duurt een half uurtje en dan is het weer goed. Ik zou het aangeven, dan kunnen ze je iets kalmerends geven zodat de top van de angst er vanaf gaat
Ik ben een kleine 4 jaar geleden onder narcose geweest, zag er ook erg tegenop. Het inslapen vond ik totaal niet eng, was het ook niet... alleen het wakker worden was een drama. Duurde uren voordat ik mijn ogen kon open houden en heb er dagen last van gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik pas 10 weken geleden was bevallen en mijn lichaam eigenlijk wat zwak was voor de narcose.
O ik vind het héérlijk onder narcose gaan. 😂 De eerste keer was ik heel zenuwachtig en lag ik te trillen op mn bed. Toen hebben ze 'iets kalmerends' via mn infuus toegediend. Nou ik weet niet wat het was, maar gekalmeerd was ik zeker! Net op ik heel dronken was, en had niet echt een blad meer voor mn mond 😳 De tweede keer was ik niet meer zo zenuwachtig want ik wist wat er komen ging. Ik was nog lekker een heel verhaal tegen de dokter aan het vertellen en hij zei nog: vertel maar verder hoor maar zometteen val je weg. Ik zeg nee ik voel nog helemaal niks hoor blablabla..... weg. Haha. Heerlijk.
Hier 2 keer onder narcose geweest. Eerste keer met verstandskiezen eruit halen alle 4. Heerlijk gedroomd en best snel goed wakker, maar helaas wel moeten spugen door de narcose. De tweede keer was voor het verwijderen van een cyste en doorspoelen van eileiders. Helaas een heftige droom gehad en veel moeite met wakker worden. Ze hadden nu ander narcosemiddel gebruikt ivm het spugen. Moest toen uiteindelijk ook een nachtje blijven omdat ik echt niet wakker werd. Gewoon aan geven dat je het eng vindt. Je bent in goede handen.