narcose bij overgewicht

Discussie in 'De lounge' gestart door aapje79, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    morgen is het dan zover, dan worden mijn keelamandelen verwijderd. ik vind het super eng en dan met name onder narcose gaan. zijn er hier dames die ervaringen hebben met overgewicht onder narcose gaan? voor de pijn erna ben ik niet zo bang, ik ga maar van het ergste uit dan kan het altijd meevallen.

2. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even misschien een domme vraag van mijn kant uit, maar zit er een verschil in narcose bij overgewicht en mensen zonder overgewicht?

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    mijn vraag is eigenlijk of er dan meer risico's zijn.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb 30 kilo overgewicht maar toen ik onder narcose ging hebben ze niet gezegd dat er extra risico was. Ze geven je het op basis van gewicht. Dus zolang je daar eerlijk over bent is er niets aan de hand.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hangt een beetje van je BMI af. Beetje overgewicht is minder risico dan veel overgewicht. Maar het valt allemaal wel mee. Ik ben met Morbide Obesitas 2x onder narcose geweest (maagverkleining) en dit gaat ook niet anders dan bij mensen met een normaal gewicht.

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben vorig jaar geopereerd en ben niet de slankste, maar er is niet gesproken over mijn gewicht en extra risico's.
    Ik neem aan dat ze dat dan vooraf bespreken eigenlijk.....

7. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    bedankt voor jullie positieve reactie's. de anestesist heeft in het gesprek er niks over gezegd en hij had mijn gegevens erbij die ik allemaal moest invullen. hij zei alleen als je hart en longen goed klinken is er geen probleem voor de narcose. maar toch vind ik het dood eng.

8. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen overgewicht maar Over de narcose zelf... Had ikzelf ook toen, was er doodsbang voor. Op het moment zelf hebben ze mij nog kunnen gerust stellen. ineens zeiden tot straks en toen ineens was het straks. Heb er serieus niets van gemerkt. Van het inslapen niet, alleen wakker worden was wat anders dan anders maar ook niet vervelend.

9. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    In principe zijn de risico's ongeveer gelijk voor mensen met een wat hoger BMI. Als je écht een hoog BMI hebt dan wordt het gevaarlijk, omdat je longen door het gewicht niet meer optimaal kunnen werken: obesitas-hypoventilatie-syndroom. Vanaf een BMI van ong. 40-45 kan zo'n hypoventilatie-syndroom ontstaan, maar dat weten ze dan al vóór de operatie (doordat je een lagere zuurstofsaturatie in je bloed hebt dan normaal) en hadden ze je dus wel gemeld. Mensen met een BMI van >60 zijn vaak (niet altijd) niet meer veilig te opereren vanwege hypoventilatie. Maar conclusie blijft, als de anaesthesist er niets over heeft gezegd dan zal het risico niet verhoogd zijn in jouw geval!

10. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Succes met je operatie morgen! De narcose is idd niet gevaarlijk voor mensen met overgewicht zolang je verder lichamelijk in orde bent (hart en longen), de operatie zelf zal je meer last van hebben... iki heb het een paar maanden geleden laten doen en nu pas krijg ik mijn smaak terug. Ik heb er echt weken pijn van gehad, dus zorg voor goede pijnstilling. Hopelijk heb je er minder last van dan ik heb gehad!

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het lijkt mij dat áls er meer risico's zijn ze dat van te voren moeten aangeven. Daarnaast zou dit ook een goede vraag van jou kunnen zijn tijdens het gesprek met de anesthesist ;)

Heel veel succes met de operatie!

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Geen enkel probleem voor het overgewicht hier. En ook niet ivm mijn longen.

Gebruik puffers maar was allemaal geen probleem.

13. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    iedereen bedankt voor de antwoorden, zit in spanning te wachten tot ik weg moet. ik moet me om 9.45 uur in het ziekenhuis melden

14. Heel veel succes straks! Laat je weten hoe het is gegaan?

Fijn topic dit, stelt mij ook een beetje gerust. Is ook iets waar ik me erg veel zorgen om maak!

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier diverse keren geopereerd, en geen probleem hier! Flink overgewicht bmi>40

16. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Ik lig nu te wachten. Als het goed is ben ik om 11:15 aan de beurt. Ik zal later vertellen hoe het was

17. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Ik heb het overleefd. Het is me erg mee gevallen en heb er niks van gemerkt. Nu een nachtje blijven in het ziekenhuis.

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wat fijn dat het is meegevallen. Hoop dat je een beetje kan slapen en snel helemaal opgeknapt bent! x

Deel Deze Pagina