mn mannetje

Discussie in 'De lounge' gestart door wolffje, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    pff zit er toch wel heel erg mee en wil het toch even kwijt,

na de uitslag van mijn man zijn zaad hebben we overlegd
    dat hij wil gaan kijken of hij kan minderen (of stoppen) met roken.

nu is hij al 4 weken bezig met minderen en dit gaat het gelukkig
    goed af, nu sinds gisterenavond 11 uur heeft hij besloten helemaal
    te stoppen en heeft er vanmorgen om 11 uur eentje gehad want hij
    knalde elke keer met zen hoofd tegen de muur op het werk
    en heeft er toen een van zen collega genomen, en vanavond zat hij
    hier op de bank en zag gewoon dat hij echt niet meer kon,

en ik had een pakje stiekem nog gekocht voor het geval dat,
    en heb hem er toch 1 gegeven.

ik vind hem zo zielig hij zegt "ik heb het je beloofd maar weet niet of ik het kan" en weet niet goed hoe ik hem moet helpen en steunen
    ik weet gewoon dat hij het kan echt!! geloof der in maar hoe kan ik hem overtuigen?

misschien vrouwen hier ook ervaring of tips?
    hoop zo dat het hem lukt aangezien hij zelf ook gezondheidsproblemen heeft

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    kom zeg, wil je man vader worden of niet......... beetje doorzettingsvermogen is dan wel op zijn plaats!! Ik vind het erg slap dat als hij gisteravond laat besloten heeft om helemaal te stoppen en dan om 11u 's ochtends alweer staat te roken!!

(sorry dat het misschien wat cru klinkt....)

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet niet wat er nog een grotere motivatie is dan vader worden, vrees dat ik je dus weinig tips kan geven.

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    En je helpt hem niet door sigaretten voor hem te kopen.. dat is geen steun bieden vind ik... jij moet hierbij ook sterk staan en hem aanmoedigen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Stoppen met roken is gedrag... HIJ moet het doen en willen... dat kan jij niet bepalen. Hij moet het echt zelf doen. EN minderen geeft meestal alleen maar meer stress dan 3 dagen niet roken (dan is het ergste al voorbij!)

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Weggooien dat pakje. Hem een sigaret geven terwijl hij wil/moet stoppen is wel heel dom. De eerste dagen zijn loei zwaar maar daar moet hij gewoon doorheen. Zeg hem dat hij het kan, afleiding zoeken als het moeilijk wordt, koop lolly's, kauwgom oid maar stop met sigaretten geven.

Hij kan het best, gewoon dom doorzetten.

7. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Geen verstandige keuze denk ik, zo geef je hem het gevoel dat het goed is als hij zich slecht voelt. En de volgende keer als hij zin heeft weet hij dat met emoties weer te brengen en heeft hij zo weer eentje...
    Ga lekker samen wat leuks doen of zet er een 'beloning' tegenover.bijvoorbeeld het geld sparen wat hij normaal kwijt was voor de sigaretten in 3 mnd. Na drie maanden kan hij er bijvoorbeeld wat voor zichzelf voor kopen..

8. Bri

Bri Niet meer actief

Steun hem, door géén sigaretten in huis te hebben en door de situaties waarin hij normaal zin krijgt in een sigaret te vermijden of door iets anders te vervangen.
    En door anderen te vragen niet in zijn bijzijn te roken.
    Geef hem NOOIT het gevoel dat hij zielig is omdat hij niet meer 'mag' roken.

Stoppen met roken is zó veel beter voor zijn gezondheid, en voor de kwaliteit van zijn zaad. Niks minderen, gewoon stoppen.
    En inderdaad: HIJ moet het willen, HIJ moet het doen.

Sterkte, succes, ik hoop dat het lukt om te stoppen.

9. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Kan er niet meer aan toe voegen...
    Een grotere motivatie bestaat er niet...

En ik vind t ook niet sterk van je dat je hem een sigaretje geeft...

Wees sterk ook voor hem

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eens

11. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn moeder is ook in één keer gestopt, na een ziekenhuisopname. Ze had zoiets van, ik heb een aantal dagen niet gerookt (in het ziekenhuis) dan kan ik er nu wel helemaal mee stoppen. Terwijl zij er niet eens een 'motivatie' voor had (ja gezondheid natuurlijk, maar niet bv. zwanger willen worden ofzo).

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Je bent veels te lief voor hem! Stoppen kan iedereen en zeker met zo'n mooi doel voor ogen! (spreekt uit ervaring)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Motivatie heeft geen reet met verslaving te maken! Tuurlijk heb je het nodig om te stoppen maar een verslaving is vaak veel sterker! Champix heeft hier goed geholpen in combinatie met pleisters! En anders naar meetings gaan enzovoort. Trek duurt maximaal 30 minuten daar moet je even doorheen!

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik wil je man en ook u veel sterkte toe wensen, het is moeilijk maar hij gaat de goede weg op

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

:( :( Tuurlijk wel! Zonder motivatie ( als je er dus NIET 100% achter staat) gaat het je waarschijnlijk ook niet lukken. Maar met een boel motivatie en als je er 200% achterstaat moet dat lukken.

Ben zelf ook 10 jaar lang kettingroker geweest, maar op er moment vd positieve test de 1e zwangerschap geen peuk meer aangeraakt en alles weggeflikkerd, zelfs aanstekers, asbakken, etc, nu 4 jaar geleden. Terwijl ik daarvoor 100 stoppogingen had ondernomen, maar mijn motivatie was niet groot genoeg ;)

Per jaar stoppen er tienduizenden zwaar verslaafde rokers, anders lag dat percentage wel op 0

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja stoppen is gewoon hartstikke moeilijk, zeker de eerste tijd. Denk dat het meeste al gezegd is en geef hem inderdaad geen sigaretten, zo hou je de verslaving juist in stand. Benader het positief en zeg bijvoorbeeld dat je het goed van hem vindt dat hij is gestopt. Ik weet niet of jullie nog een keer een zaadtest krijgen maar ik durf te wedden dat hij er trots op zal zijn als er meer/betere zwemmers zijn ;) Succes!

17. Bri

Bri Niet meer actief

Zonder motivatie lukt het niet, maar motivatie alleen is ook niet genoeg.

Als iemand zó verslaafd is dat hij niet meer op een normale manier kan omgaan met stress, emoties, frustratie of wat het dan ook was waardoor hij 'met zijn kop door de muur ging', dan heb je ook hulp nodig om andere manieren te vinden om met die stress e.d. om te gaan. En het aller-, aller-, allerlaatste wat hij dan kan gebruiken is iemand die hem weer een sigaret geeft.
    TS: nooit meer doen dus. Het is niet lief om sigaretten voor hem te halen nu hij probeert te stoppen, je houdt zijn verslaving in stand.

18. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Niet minderen maar meteen stoppen dat werkt beter.. Houd steeds het doel voor ogen als hij er weer eentje wil opsteken..enne mbt motivatie er zijn hier ook zat vrouwen die zwanger zijn en niet eens kunnen stoppen, tuurlijk is het moeilijk maar het is voor een goed doel. Succes!!!

19. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    bedankt voor jullie reacties, ik weet dat ik zooooo vreselijk fout ben door een pakje te kopen, maar als je je man ziet en dat hij zich zoooooo pieppp voeld dat doet me diep van binnen heeeeel erg pijn, hij staat er ook wel achter maar daardoor blijft het wel moeilijk, vanaf morgen een nieuwe start we zijn vanaf nu de eerste 5 dagen continu samen dus dan ga ik hem helpen op de goede manier, gaan een paar dagen weg even uit de sleur alles van ons af zetten even ontspannend hopelijk dan meer resultaat

20. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Laat hem naar de huisarts gaan en daar medische hulp krijgen om te stoppen met roken. Bij ons ging het destijds goed met minder roken om Eem
    N betere zaadkwaliteit te krijgen. Enneh dat heeft ie nog steeds volgehouden hij doet nu nog een ruime week met een pakken shag, ipv 3 prakkiseer in de week

Deel Deze Pagina