Narcose en de pil En werkt de cylcus nog maar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spikkeltje, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hallo,

Even een vraagje.
    Op 22 augustus ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden na de bevalling van 31 mei 11. Ik ben op advies van de huisarts weer begonnen met de pil, diezelfde dag. 5 dagen later was de menstruatie over.
    op 29 augustus moest ik een galblaas operatie ondergaan en ben volledig onder narcose geweest. Heeft dit invloed op de pil??

En hoe werkt de cyclus nog maar? :):):)
    Na 2 jaar gestopt te zijn geweest met de pil etc, weet ik even niet meer hoe alles werkt. Ben even de weg kwijt.
    Alvast bedankt!!

Spikkeltje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een narcose heeft geen invloed op de pil. ALs je de pil weer start, begin je op de eerste dag van je menstruatie. De maakt de strip af en dan volgt een stopweek, na 7 dgn start je met de volgende strip. In de stopweek krijg je een ontrekkings bloeding.
    De eerste strip is niet betrouwbaar de tweede wel weer.

Groetjes imke

3. spikkeltje

Bedankt voor het antwoord.
    Tegen mij hadden ze gezegd dat wanneer ik gelijk van de eerste menstruatie dag 1 dus de pil slik het gelijk betrouwbaar is:(

Nu nog een andere vraag. Zit nu in de stopweek en het rommelt gigantische. Heel af en toe heb ik beetje bloed of slijm met bloed. Maar meer komt er nog niet. (laatste pil zondagavond gehad)

Ik had voor de zekerheid een test gedaan, omdat ik erg onzeker werd. Ik heb een incestverleden en ook toen aan de pil was ik elke maand onzeker. En nu weer, dat blijft denk ik, maar de test gaf negatief aan. Ik geloof ook dat ik niet zwanger kan zijn. Maar goed je weet het maar nooit.
    Maar kan ik nu ook een "menstruatie"over slaan of moet ik hier naar laten kijken??

Baal nu beetje dat ik het vroeger tijdens de pil niet alles noteerde. Na hoeveel dagen ik ongesteld werd in de stopweek etc...

pfff

bedankt

Groetjes Spikkeltje

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Spikkeltje,

je kunt inderdaad wel eens een rare menstruatie hebben tijdens pilgebruik, dat is niet vreemd, zeker niet als je net weer bent begonnen; dan kun je wel een half jaar een rare menstruatie hebben. Ik snap ook dat je een test hebt gedaan, maar als die inderdaad ook negatief was, dan zou ik me niet druk maken hoor.

Groeten Brigitte

5. spikkeltje

Bedankt voor je antwoord!!
    Ik kan na de stopweek ook gewoon weer beginnen met de pil?
    Ook als er geen menstruatie is geweest?

Groetjes Spikkeltje

6. spikkeltje

alles is begonnen dus weet nu ook het antwoord op de vraag.

Maar in ieder geval bedankt!!

7. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Je bent altijd welkom!

Imke

Deel Deze Pagina