Hallo, Mijn zoon heeft Flink te waterpokken nu. zit er van top tot teen onder inm. En is er ook ziek van: overgeven, koorts, hangerig en veel slapen e.d. Donderdag is het begonnen met 1 blaasje nu is het zondag en zit hij er dus van top tot teen onder. Hoe lang duurt het voordat het op het hoogtepunt is? ik bedoel ermee wanneer stopt het dat er geen blaasjes meer bijkomen? (er is nog amper ruimte voor nieuwe blaasjes inm ) en hoe moet ik omgaan met het beddenspul e.d.? extra vaak wassen? En de kleren en knuffels ook? hij krijgt al elke dag schone kleren aan, maar moet ik dit vaker doen nu per dag? of heeft dat geen zin? Hij heeft gelukkig weinig last van jeuk, ik zet hem goed in de mentholpoeder en de Kidsclin en 2x per dag een bad met havermout. en de grotere blaasjes smeer ik nog sudocreme op, hij heeft nl een paar hele dikke er bij zitten maar daar komt inm al een korstje op gelukkig. Als er nog meer goede tips zijn hoor ik het graag O ja de waterpokken rond zijn ogen en in zijn oren hoe kan ik dat het beste aanpakken? want hij krabt inm wel vaak aan en in zijn oortje. bedankt alvast!
Je hoeft niks extra te wassen hoor! En mentholpoeder dat mag volgens mij helemaal niet? Je moet het vooral droog houden, dat is beter voor de genezing. Ik smeerde met Calendulan kinderemulsie, dat verkoelt en verzorgt, hielp hier afdoende. Ik dacht dat er tot dag 5 blaasjes bij kwamen.
Hier komen er meer dan 5 bij per dag. donderdag nog maar 1 en hij zit er nu helemaal onder... dus in 4 dagen tijd een flinke verzamling pokken er bij gekregen Mag metholpoeder niet (meer)? ik smeer het omdat de pokken dan goed droog worden.
ik sluit mij aan bij het bovenstaande, die kinderemulsie is echt superspul. Extra wassen in niet nodig.
Bij mijn zoontje was het op dag 3 op z'n hoogtepunt geloof ik. Of misschien zelfs dag 2. Maar bij hem was het dan ook op dag 5 zo goed als over, hij heeft er niet zoveel last van gehad Ik heb niet extra gewassen oid. En gebruikte ook kidsclin, werkte voor mijn zoontje goed Beterschap! Vervelend dat hij er zo ziek van is. Het kan 1 tot 2 weken aanhouden geloof ik, maar ik denk niet dat hij zolang echt ziek zal zijn.
Menthol mag niet onder de 3 jaar, en op waterpokken (zeker de open plekken) bijt het heel erg en geeft het extra kans op littekens. Je kunt het beste de Kidsclin in combinatie met havermoutbad doen. En idd op de dichte grote plekken sudocreme smeren. Maar als het open is alleen nog maar Kidsclin gebruiken. Succes ermee.
hahaha sorry gebroken nacht gehad, ben niet helemaal helder geloof ik ik dacht 5 blaasjes? dat is wel heel weinig
Ok ik zet de mentholpoeder aan de kant, bedankt voor de tip! kan ik kidsclin ook rondom de ogen gebruiken? of de ogen beter ontwijken?
In ieder geval niet op het zachte gedeelte onder het oog en op de oogleden ook niet. Dus zeg maar boven de wenkbrauwen en onder het jukbeen mag het wel.