geen waterpokken gekregen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anna009, Mar 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,121
    113
    Home
    op de psz en de basisschool waar hij is gaan proefdraaien en ook de kinderen van de buren waar mijn kinderen mee spelen hebben allemaal de waterpokken maar mijn kinderen hebben niks gekregen

nu maakt het me niet zoveel uit wanneer ze het krijgen of dat nu is of een aantal jaar maar ik snap niet dat als het zo besmettelijk is mijn kinderen het niet krijgen
    of is dit herkenbaar en hebben meer kinderen dit?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Incubatietijd is een week of 2, is die al voorbij?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Hier ook al meerdere uitbraken gehad op psz en school, maar nog geen waterpok gezien... Oudste is bijna 5...
    Van mij mogen ze ook wel gauw komen, zijn we er maar weer vanaf!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat is wel vreemd ja. De jongste kreeg het toen hij een paar weken oud was dus die schijnt het nog een keer te moeten krijgen om echt immuun te zijn. Maar die is nu bijna 5 en niet opnieuw gehad. Een waterpokparty organiseren? :D

5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,121
    113
    Home
    de psz en buurtkindjes wel
    maar de basisschool nog niet ...

6. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,121
    113
    Home

haha gezellig ;):D

7. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Haha herkenbaar, uk speelde met een vriendinnetje en 2 dagen later krijg ik een berichtje ze heeft waterpokken. Zelfs met knuffelen en kusje niet gekregen.

Misschien bij de volgende uitbraak.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne kreeg laatst pas waterpokken, na al een aantal uitbraken op kdv waterpokkenvrij te zijn gebleven.

9. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Goed afweersysteem zeker. Mijn dochter kreeg het ook steeds maar niet ook al kwam ze er mee in aanraking. Nu eindelijk een paar weken terug Was het raak. Maar het waren er maar 10 ofzo.
    Zoontje Was ook gelijk besmet (eerste de beste keer dat hij ermee in aanraking Is gekomen) en zat er juist helemaal onder.
    Nu Is zoontje sowieso al vatbaar voor van alles. Echt heeeeel vaak ziek terwijl dochter in haar hele leven (ze Is 5) nog maar 2x koorts heeft gehad.

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Mijn oudste werd ook maar niet besmet. Ondanks dat ze toch regelmatig met kinderen in aanraking kwam die waterpokken hadden. Uiteindelijk was ze 7 toen ze ze voor mijn gevoel uit het niks kreeg.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

:D maar ik vind het soms wel eng hoor! Wij hopen op nog een kindje en wil dat hij ervan af is voor die tijd. Het was zo naar om waterpokken te zien bij mijn kleintje. Ik wilde al schreeuwend naar de EH rijden haha. Dat wil ik niet nog een keer :) hij zit nu op de basisschool en volgens mij hebben de meesten het dan wel gehad. Ik zal hem eens tegen een waterpokkind aan duwen. 'lik die pokjes maar schat!' Haha bahh. Moeten we er wel 1 vinden!

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Onze jongste kreeg ze toen hij een maand of 7 was.
    De middelste had ze toen nog niet gehad. We hebben die waterpokken er ongeveer uit proberen te kijken, maar niks hoor :p
    Aantal maanden later kreeg hij ze alsnog....

Ook geen idee waarom hij ze toen niet van zijn broertje kreeg of op het kdv waar het toen heerste. Misschien een goede weerstand op dat moment?

13. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,121
    113
    Home

haha wij gaan ook voor een derde en ik had ook stiekem de hoop dat ze het beide nu zouden krijgen
    ik heb mijn dochter ook even extra lang laten knuffelen met haar buurmeisje :):)

misschien inderdaad de weerstand het is al de 2e keer dat het op de psz is en mijn zoontje steeds de dans ontspringt

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier is zoon 8 x door een uitbraak heen gekomen voordat hij het uiteindelijk van zijn zusje kreeg . dochter helemaal onder, zoon had er 30 ofzo.

15. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn zoon was 4 jaar en kreeg ze van zijn zusje. Op KDV hing het regelmatig op dat het weer gesignaleerd was ;), maar hij heeft het nooit opgepikt, tot hij met zijn zusje in bad zat ;).

Zusjes hebben het sneller opgepikt op KDV. Waren 2 en 3 jaar toen.

Maar ik weet dat er vorig jaar in groep 3 van mijn dochter nog een kleine 'golf' van waterpokken was. Toch zeker 3-4 kindjes in de klas die het voor die tijd dus nog niet gehad hadden. Was wel blij dat ik er al vanaf was ;).

Wat niet is kan altijd nog komen. En tja, er zijn ook nog steeds volwassenen die het nog niet gehad hebben, toch? Je kunt het niet dwingen :p.

16. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Oudste dochter ruim 4 nu maar nog niks gezien ...

17. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Onze kinderen zitten vanaf 7mnd op kdv, en hebben pas in groep 3 waterpokken gekregen.

Tig keer midden in een epidemie gezeten en niks.. Zegt inderdaad blijkbaar niks.

Share This Page