Hoi, Beetje smerig dit maar ik loop al bijna een jaar met schimmel op de achterkant van mijn tong, een soort gelige laag. Het is niet heel ernstig maar vooral in de avond voel je het toch, een soort verdikte tong en het geeft ook een vieze smaak in mijn mond. Ik ben al 2 x bij de HA geweest en dan krijg ik Daktarin voor ruim een week. Dat helpt dan 2/3 maanden en dan komt het weer terug. Wie herkent dit en heeft misschien tips? Ik poets en flos mijn tanden goed. Het enige wat ik beter kan is minder suiker eten want ik denk ook dat het misschien toch ook vanuit een slechte darmflora komt. Alvast bedankt, Charlie
Je tong meepoetsen bij het tanden poetsen? dus na je tanden nog even over je tong met de tandenborstel?
Hoi Nou hier nog een, om de haveklap heb ik het weer. Ik noem het altijd een droge tong, om de zoveel tijd komt het weer terug. Ik krijg altijd nistatine van de huisarts. Heb dit jaar nu net mijn 10e! kuurtje achter de rug. Vanmorgen was ik er weer, met schimmeltong en nu blijven zeuren om wat anders. Je wordt er helemaal niet goed van, gevoel dat je continu dorst heb. Nu heb ik pilletjes kuur gekregen 7 dagen 2 pilletjes en hopelijk blijft het nu ook ff weg. En kwa suiker eten maakt het bij mij niks uit, heb 3 maanden suikervrij (zoveelmogelijk) en nog had ik het steeds. Bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik geen dikke darm meer heb. Groeten dieneke
Hoi, Bedankt voor juliie antwoorden. Jeetje Dieneke 10 kuurtjes? Mmm....moet ook nog maar eens terug naar de HA. Welk medicijn heb je nu dan? Las dat Nizoral gegeven wordt als niets anders echt helpt. Ga morgen maar eens een afspraak maken om het nog eens na te vragen. Groetjes, Charlie
hier vorige week ook geconstateerd, waarschijnlijk door de astma medicijnen, maar heb er niets voor gekregen
ik heb er af en toe last van, waarschijnlijk ook door astma medicatie. Maar het komt en gaat, dus ik ga er niet voor naar de huisarts. Wel nare smaak trouwens maar bij mij is het na 2 dagen weer weg. Over astma medicatie: het kan dus komen doordat je je mond niet spoelt na het gebruik van medicatie, maar op sommige moment is dat gewoon niet mogelijk (zat bijv. vanaaf in een benauwde bios en had geen water om mee te spoelen) Off topic over mond spoelen na astma medicatie: Ik heb 12 kiezen moeten laten vullen na 1 jaar andere medicatie (nu gelukkig weer op minder agressieve medicatie over gegaan) omdat ik mn mond niet spoelde (wist ik niet) en dit poeder letterlijk mn kiezen weg vrat. Erg belangrijk dus! Zucht, huisartsen die dat ff er niet bij zeggen...
Het doet mij denken aan lingua villosa (haartong). Misschien kan je daar eens op googlen? Huidarts.com - Huidaandoeningen#
oooo jeeee wat erg zeg...... had je een discus??? ik heb nu alvesco een aerosol, hiervoor had ik beclometason en hier krijg je snel schimmel van. de nieuwe niet zo snel. ventolin hoef je niet mee te spoelen volgnes mij
ik had dat toen ook toen ben ik naar de HA geweest en toen bleek ik een kinderziekte te hebben haha ik weet alleen niet meer hoe die heette. Ik heb er toen een soort gel gekregen waar ik mijn tong mee moest "scrubben"
Is t echt een schimmel... of een landkaarttong? Mijn zoontje had het... en is hier zo goed als weg sinds hij bij de kNO geholpen is... zijn oren zaten dicht... en neus.. en keel.... hij had slechte ventilatie in zn mond..en had ook een slechte adem... tis nu iig weg...
Ok bedankt allemaal. Het is gewoon een smerig laagje van whatever op mijn tong voornamelijk achterin want als ik daar ga borstelen dan wordt ik niet goed. Soms voel je het meer, soms minder maar het is gewoon smerig en na een jaar wil ik er voor goed van af. Ik mag sowieso naar de KNO binnenkort vanwege het feit dat ik al ruim een half jaar niet goed ruik na een of ander virusje/ernstige verkoudheid. Kan ik meteen mijn mond laten zien. Wie weet is er een samenhang ergens. Thanks guys, Charlie
Succes Charlie!!! Misschien helpt Echinacea, of een ander homeopatisch middel? Zit misschien minder troep in als hormonenzalfjes/smeersels/gels van de huisarts?
Klinkt mij als spruw (waarschijnlijk ook daarom de daktarine) Mijn dochter heeft het ook wel eens gehad. Sowieso alles wat in je mond is geweest, vervangen of uitkoken. En zurige dingen (bv sinasappelsap) houden schimmels echt niet van. En inderdaad oppassen met zoete dingen.