Ik moet woensdag onder narcose mijn bovengebit en 4 kiezen onder laten trekken en ik moet zeggen ben er nogal bang voor ben nog nooit onder narcose geweest en dat vind ik eigenlijk nogal eng. Ik weet ook wel dat ik niet de enige ben die dat moet. Ook zullen veel mensen het raar vinden dat ik daar echt bang voor ben. Ik hoop dat er dames hier zijn die me een beetje kunnen vertellen hoe het is om onder narcose te gaan en hoe dat het was eng of niet.
Nee joh, helemaal niet eng! Ik ben als de dood voor spuiten, maar narcose valt echt 100% mee. Vind het zelf altijd wel grappig Net alsof je gewoon in slaap valt. En voor je het weet ben je alweer wakker en is alles gebeurt.
Een narcose is heerlijk! Je bent echt even weg, heel diep aan het slapen en als je wakker wordt is het net alsof je op hetzelfde punt weer verder gaat, maar dan met alle narigheid achter de rug! En ze spuiten een vloeistof in je infuus en dan ben je echt binnen drie tellen weg, dus je voelt jezelf niet wegzakken ofzo; je wordt gewoon ineens wakker en dan is het al klaar! persoonlijk zou ik in mijn broek schijten over dat gebit, want de tandarts... Daar krijg je mij nou doodsbang mee! Sterkte!
Ik vond het ook helemaal niet eng hoor. Alleen de infuusprik is een naar prikje, maar voordat je daar op kan reageren slaap je al.. en voor je er erg in hebt ben je weer wakker en is alles achter de rug.. Niet druk maken hoor... Alvast heel veel succes voor woensdag, gaat helemaal goed komen.
niet te druk ommaken inderdaad. Ben in 2008 2 keer onder narcose geweest en moet nu zelf binnenkort ook weer. Ze zijn echt heel lief voor je. Zeggen weltrusten gaven hier een aai over me hoofd en voilta toen werd ik weer wakker. Sommige voelen het een beetje warm of koud aanworden als ze dat narcose spul erin spuiten maar voor je dat door hebt ben je al weg. Ik heb het persoonlijk nog nooit gevoeld! En als je wakker word het eerste wat ze vroegen was hoe gaat het heb je pijn? zo ja krijg je pijnstilling zo nee dan laten ze je even met rust. Kortom komt allemaal goed meid!
Het valt inderdaad reuze mee. Ik heb 2 jaar geleden precies t zelfde laten doen en dat was voor mij ook de eerste keer onder narcose. Ik was ook doodsbang om onder narcose te gaan maar toen ik eenmaal wakker werd was het eerste wat ik zei "pfff was dat alles" Het ergste vond ik inderdaad het infuus erin zetten, omdat ik zelf panisch ben van naalden en de rest was fluitje van een cent. Heel veel sterkte en succes woensdag met je operatie.
Vanmorgen ben ik onder narcose gegaan ivm met punctie (dusseldorf) en ik vond het heerlijk! Je wordt weer wakker en alles is al voor elkaar! Maak je niet te druk! Komt allemaal goed! Liefs Loesie
ik kan je niet helpen. ben helaas ook als de dood voor narcose. heb 1x toen ik kleinwas mn amandelen laten knippen en dat kapje op neus oh wat vond ik dat vies. toen ik was bevallen en ik gehecht moest worden moest ik ook eiegnlijk onder narcose. en oooh wat was ik bang! veel banger als voor mn bevalling. achteraf hoefde het gelukkig niet en kon het plaatselijk verdoofd worden. heel veel succes
Dank jullie wel voor de lieve reacties vind het al gelijk een stuk minder eng heb hier heel erg veel aan!!! Ben te bang voor naar een gewone tandarts te gaan dus dit is de enige oplossing.
ik denk dat je naar de narcosetandarts gaat? daar merk je helemaal niets van, ze zijn zo aardig en kundig dat je er echt geen last van zal hebben, ze stellen je super op je gemak daar. ik ben er inmiddels 3 keer geweest en mijn gebit is flink gerenoveerd. het is mij echt 100% meegevallen.... sterkte in ieder geval. gr laura
Ik ben bijna 3 jaar geleden voor het eerst onder narcose geweest om al m'n verstandskiezen er in 1x uit te laten halen, ben namelijk ook heeeeel bang voor de tandarts. Maar het is mij ook meegevallen! Was alleen van te voren heel erg bang en toen heb ik iets rustgevends gehad maar achteraf is het me mee gevallen. Alleen m'n hoofd erna! Haha, was 2x zo dik. Moest heel hard lachen toen ik weer wakker was en naar de wc ging, ook al was dat niet zo prettig.
ik moet 25 februari ook weer! je voelt er helemaal niets van hoor ze spuiten dat spul in dan wordt je arm ff wat kouder en kramperig en dan ben je weg daarna wordt je wakker dan halen ze de slang uit je nek (wat je trouwens niet merkt want je bent nog half bewusteloos en de meeste herrineren zich er ook helemaal niets van) dan blijf je nog ff op de uitslaapkamer waar je het meeste van de tijd slaapt want je blijft echt wel ff duf! en dan terug naar de afdeling maar de eerste 2 a 3 uurtjes na de narcose zijn heel vaag.. oja als je rookt beter niet na de narcose anders ga je out heb ik n keer gehad ehehe viel voorover uit me rolstoel
Ik mag binnenkort ook weer onder narcose, en nu kreeg ik van een vriendin de tip om zoute haring te eten na de operatie. Dat zou ervoor zorgen dat de narcosestoffen sneller uit je lichaam zijn. Een tip tegen het zetten van het infuus (waar de narcose-vloeistof doorheen gaat): vraag Emla-zalf! Dat gebruiken ze ook voor kinderen om ze geen priktrauma's op te laten lopen. Toen ik bij de anastesist vertelde over mijn naalden-angst, kreeg ik meteen zo'n huidverdovend spulletje mee. Een uurtje voor de operatie op de rug van je hand smeren, en je voelt het prikje een stuk minder. (En tegenwoordig vinden ze het gelukkkig ook niet meer gek als je je angst kenbaar maakt.)
ik heb vorige week een curretage gehad onder narcose en ik was zóó bang. lag echt te trillen toen ik de operatiekamer werd ingereden. was bang om niet meer wakker te worden geloof ik. Maar natuurlijk wordt je wel weer wakker en dan ben je juist héél blij met de narcose, want voor mijn gevoel ben ik maar een paar seconde in die hele OK geweest hihi... gewoon prberen te relaxen en écht, het lijkt maar een paar seconde te duren!
Hmm hoe zit dat met die narcosetandart? Ik moet nml een steeds terug kerende ontsteking onder n kroon laten weg halen (weet bij god niet hoe ze dat gaan doen maar er werd iets over tandvlees weg en dan schoonmaken gezegd en werd al misselijk bij de gedachte er aan...) En ik heb ook nog een verstandskies die er uit gesneden moet worden. Heb al n half jaar n verwijzing hier voor maar ben als de DOOD om het te laten doen. Want ze zeiden dat ik dan niet onder narcose ging... In antwoord op de TS haar vraag: Narcose heb ik altijd fijn gevonden. Het is uiteraard altijd wel n beetje spannend want t is toch n ingreep. Maar je gaat in een diepe dromeloze slaap en word na alle enge dingen weer wakker, uitgerust en wel (nouja...na t uitslapen dan!) Heb de laatste keer wel 3 dagen bij moeten komen. Waar hem dat aan lag weet ik niet. Misschien was ik langer out of dieper weg? En dat kan ik me van de vorige keer niet herinneren. Maar toen was ik ook STUKKEN jonger... ok dat klinkt alsof ik nu 60 ben.. 16 bij de eerste keer en 34 bij de 2e keer. Oja en ik beval eerlijk gezegd nog liever als dat ik naar n tandarts ga...dus dan weet je t wel
Er zijn een paar verschillende narcose tandartsen als je op google zoekt dan vind je ze wel ik moets of op gesprek komen of foto's opsturen samen met de verwijzing en dan krijg je pappieren thuis die je in moet vullen en terug sturen (had ik al vanaf september thuis leggen en vorige week opgestuurd) Dan als het goed is bellen ze je op voor de afspraak. Maar de narcose word niet vergoed en is best wel duur 275 euro per uur en ze verekenen altijd per uur niet minder
Ik denk ook niet dat ik trek zou hebben in wat dan ook... De vorige keer heb ik de dag na de operatie flink lopen kotsen. Maar als zo'n visje naarbinnen laten glibberen verdere ongemakken kan voorkomen, is 't misschien de moeite waard om 't te proberen. Maar ik bedenk me nu, dat als je je tanden laat doen, eten echt wel het laatste is waar je aan denkt. Of je moet de haring in een blender doen en opslurpen met een rietje... Yeach!
Ja dat lijkt me echt super lekker hahaha Zal wel genoeg geblenderd worden hoop fruit denk ik moet toch voor de jongste fruithap blenderen maak gewoon een dubbele portie en dan beetje slagroom erop en ipv een kers de haring