Klussen in huis...

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Feb 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wanneer klussen jullie mannen in huis?
    Ik merk dat manlief er helemaal geen tijd voor heeft.
    Hij is doordeweeks weg van 8 tot half 7 en wil in de weekenden rust.
    Nu heeft hij binnenkort een week vrij dus dan moet ie het dan maar gaan doen. Heb namelijk een hele waslijst met dingen die moeten gebeuren.

Kan uiteraard zelf ook wel gaan klussen,maarja en lang niet zo handig ;).

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    mijn vriend doet het in het weekend, na het werk wil hij lekker vrij zijn. maar dat is echt niet elk weekend.
    en als ik het zelf kan doe ik het zelf :)

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier gebeuren de klussen 's avonds na het werk en in de weekenden. En als hij een weekje of een dag ofzo vrij is dan worden er ook dingen gedaan.

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hier klus ik het meeste :) door mn vader en moeder erin gestampt dat ik dat soort dingen allemaal zelf kan doen:) Dus ben ook vrij handig al zeg ik het zelf:)

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    @tanja: kan jij me niet wat bij leren :p.

Ik ben zelf ook wel handig, maar moet er gewoon de tijd voor hebben. Als ik vrij ben dan zijn de kids ook thuis en dan ga je niet zo makkelijk verfen!

Ik ga straks een lijstje maken en een planning, vind dat ie de kleine dingen wel in het weekend kan doen. En de grote dingen doet ie maar in zijn vrije weken.

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier klust mijn vriend wanneer hij de tijd heeft....het is net Bob de Bouwer dus elke vrije minuut gebruikt hij daarvoor. Na het werk, 's avonds, in de weekenden het maakt hem niet uit!
    Hij kan ook niet stilzitten namelijk! :D

7. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mijn mannetje klust als hij tijd heeft hij heeft geen zittende kont dus wat dat betreft komtdat soms heel goed uit hihi.
    Hij werkt elke dag van 7tot18.00.

8. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    AHHHH wat erg zijn jullie....

Je bent een vrouw maar dat betekend echt niet dat we niet kunnen klussen...Als je het nooit probeert ga je het ook nooit kunnen. Denk je dat de meeste mannen het in 1 keer konden?! Gewoon oefenen.

Hier doe ik veel zelf of samen met mijn man.....

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik kan wel klussen hoor, maar net met 2 kids om me heen. En kan het ook niet zo netjes daar heb ik het geduld niet voor ;).

10. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Ahhhh je hebt er geen zin in....Maar je man werkt zo te lezen ook veel...Snap wel dat hij er ook geen zin in heeft na een dag hard werken....En om nou al zijn vrije dagen aan klussen te besteden...snap ook wel dat hij dat ook niet zo'n strak plan vind....

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Makkelijk gezegt maar ik mag niet eens klussen. Of hij vind het te gevaarlijk ( oke ik denk niet altijd goed na over gevaar;)) of hij doet het liever zelf ( heb 1 keer een kozijn geschilderd 10 jaar geleden en heeft hij het nu nog over). Het is dan wel zo dat als hij klust hij niks in het huishouden hoeft te doen dat doe ik dan allemaal.
    Verder klust mijn man na het werk en in de weekenden. Ligt er ook aan wat we aan het doen zijn. Nu moet hij de hele babykamer nog strippen en opnieuw opbouwen dus is het elke vrije minuut. Als het kleine dingen zijn doet hij dat gewoon tussendoor.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wie o wie kan een kleine omschrijving van 'klussen' maken zodat ik deze aan mijn vriend kan laten zien? :D:p

Klussen komt niet in zijn woordenboek voor (althans, écht klussen dan. Een lampje vervangen en een schroef in de muur jetzen lukt hem nog wel ;)) Ik ben meestal aangewezen op mijn papa en dan klus ik samen met mijn vader en/of de over buurman! Die is ook heeeuuul handig.

13. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Mijn man die vind klussen gelukkig leuk :D dus ik heb geluk. Als ik duidelijk aangeef wat er moet gebeuren en wanneer ik het wil (bijvoorbeeld ; dit en dat ophangen het liefst voor volgend jaar :p) dan doet ie het wanneer hij er zin en tijd voor heeft.

14. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Mijn man wordt wel eens gek van mij om wat ik nu weer zelf heb gedaan....Maar ik zou mezelf nog al ongemakkelijk voelen als mijn man alle klussen moet doen in huis...En ik alleen de huisvrouw mag uithangen.

Doe het ook gewoon vaak als mijn man er niet is....Even het laminaat in de keuken leggen ofzo....

Maar goed ieder zijn ding

15. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Is ook gezellig toch....:D

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    whahaha minyaweth is het zo erg?

Mijn vader heeft ook altijd veel geholpen,maar sinds hij een hartaanval heeft gehad vraag ik hem niet veel meer.

Ik merk gewoon dat manlief in de weekenden behoefte heeft aan rust, denk ook dat het komt omdat ie nog niet heel lang co-schappen loopt en moet wennen aan de drukte.

We hebben nu afgesproken dat hij over 2 weken als hij een week vrij is alle grote dingen gaat aanpakken. En dan ook even wat vrienden vraagt, want dat doet ie ook nooit en wel altijd anderen helpen.
    We wonen hier straks bijna een jaar en het zou toch erg zijn als alles niet af is.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij klussen vaak samen, ik geef dingen aan, hou de trap vast etc. ik kan simpelweg niet op mijn kont zitten als mijn man gaat klussen, ik wil me dan ook perse nuttig maken maar of het ook nuttig is? :D
    manlief zegt regelmatig "jah, ga jij nou maar even weg hier!" dan loop ik dus echt alleen maar in de weg, :p

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ja, het is best erg gesteld met Lalleman :p Maar het is zeker gezellig om lekker samen te klussen met papa-lief :D
    Ach, die arme schat probeerd altijd wel hoor. Klust ook wel samen met ons mee, maar hij is te onzeker om het in het vervolg zelf te doen. Geeft ook helemaal niks. (stiekem doe ik toch liever alles zelf...)

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wij wonen hier straks bijna 4 jaar... en nog steeds is niet alles af... :)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    @shaylen: mijn man noemt dat bemoeien :p ik sta er meestal ook naast om aan te geven hoe ik het wil hebben.

@marjand: dus als een vrouw niet klust is ze per definitie alleen maar een huisvrouw? Ik ben van mening dat mijn man het beter kan dan mij en zie het gewoon liever goed gebeuren dan half.

Share This Page