Narcose

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Chocoladesaus is ook vloeibaar! :D

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Helaas heb ik ervaring met beide, en een narcose en de narcosetandarts.
    Een narcose bij een operatie is heel anders dan een narcose bij de tandarts. De narcose bij de tandarts is een flinke roes, je slaapt diep maar niet zo diep als bij een operatie. Bij een operatie krijg je namelijk een coctail van 3 verschillende medicijnen, een slaapmiddel, een spierverslaper en een pijnbestrijder.
    Bij de tandarts krijg je alleen een flink slaapmiddel, je krijgt ook geen beademing tijdens de ingreep (gaat ook een beetje lastig als ze in je mond bezig zijn).

Als je wakker wordt uit je narcose is het net of je dronken bent en met het uur zul je je weer beter voelen. Daarom mag je ook niet zelf rijden en moet je altijd met een bestuurder komen.

1 Tip, als je uit de narcose komt probeer dan gelijk een ibuprofen of paracetamol te nemen. Dan zul je minder pijn hebben.

Heel veel sterkte.

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben 1 keer onder narcose geweest en vond het geweldig. Echt een raar gevoel, je bent gewoon een deel van de film kwijt. Ik voelde me super erna, niet misselijk of iets. Ik kreeg een infuus aangelegd en binnen een paar seconden was ik weg, toen ik wakker werd waren we een paar uur verder en dat merk je helemaal niet. af en toe denk ik wel es, poeh effe een narcose doen, effe van de wereld zijn. :D

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst

:d:d:d

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Precies mijn verhaal begin januari. En ik dacht nog: het werkt niet, het werkt niet en toen ineens een por dat ik wakker moest worden.

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb dus wel ervaring met onder narcose gaan ( 2x gebeurd) maar dit was voor curretage en een vetklier verwijderen uit mijn borst. Ik ben dus als de dood voor de tandarts en ga al zeker 10 jaar niet, erg he!!!

Onder narcose vond ik heerlijk, je bent binnen paar sec weg met een aai over je bol en welterusten. Zodra je wakker word voel je je lekker lichtjes en voelt je zo licht als een veer ( alsof je high bent)

Nu heb ik ook op google gezocht naar een narcosetandarts en vond een aantal klinieken. Het is dan idd zelf de narcose betalen en de rest kon je declareren maar eerst zelf betalen. Ik heb al dat geld er niet voor om eerst zelf te betalen dus ik heb t ziekenhuis gebeld en kon wel bij de kaakchirurg langskomen met een verwijsbrief vd tandarts. Nu is mijn vraag: Doen ze t in t ziekenhuis onder narcose die je dus krijgt bij curretage etc of dus de lichte roes??

En voel je bij die lichte roes wel waar ze mee bezig zijn?? Bij die andere 2 ingrepen was ik dus totaal vd wereld en dat wil ik ook 200% zijn als ik mijn tanden laat behandelen wat nu echt erg nodig is wil ik niet op mijn 30ste al met een kunstgebit lopen!!

Dankje alvast voor je uitleg, heb ff op jou verhaal gereageerd omdat jij in beide gevallen ervaring had

7. Female

Female Niet meer actief

ik moest vorig jaar ook onder volledige narcose (3 verstandskiezen)
    Vond het meevallen in het zh, niet leuk omdat ik bang ben voor prikken (infuus) maar verder goed te doen.
    nadien wel extreem veel last gehad :(

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Pffff 275 per uur :$
    Dat heb ik even niet zo liggen zeg...jeetje...
    Maar vind die ontsteking ook eng...al loop ik er al meer als 10 jaar mee en heeft deze tandarts (ondertussen al meer als 4 gehad die niks gezegd hebben) ineens zoiets van dr moet wat aangedaan want t is een tikkende tijdbom (ook lekker...al 10 jaar met n tikkende tijdbom...en wat er dan gebeurt als die afgaat zegtie er niet bij...)
    Hmmz misschien mn charmes (uche uche) maar gebruiken en die kaakchirurg er van overtuigen dat ik t slapent moet ondergaan? ;)

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    275 per uur is wel veel ja heb anderhalf uur nodig maar ben eigenlijk ook al 2 jaar om alle kosten (protese trekken en narcose) bijelkaar te sparen hoor

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

:D komt omdat als je aan het bijkomen bent (maar eigenlijk nog n beetje weg bent) je uit n reflex dat ding uit je mond probeert te halen en dat is voor hun n teken dat het slangetje eruit moet daarom merk je er ook nix van want eigenlijk is het er al uit voordat je helemaal bij bent! ik had steeds na de operatie het idee en af en toe n soort van flashback dat er n slangetje in me nek zat dus heb het toen gevraagd of ik het soms droomde en steeds diezelfde droom had dan hahaha en toen hebben ze me dat dus verteld :D

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik ben echt al heel vaak onder narcose geweest en alleen de laatste keer was het erg vervelend dat die slang nog in mijn keel zat! Daarvoor heb ik het nooit gemerkt en nu werd ik wakker en kreeg ik het gevoel dat ik stikte, maar ze trokken dat ding er uit en ik ben gelijk weer weggezakt :D Nu had ik wel een extreem lage bloeddruk na de narcose en erg veel pijn, maar toen hebben ze me gewoon weer wat gegeven waardoor ik weer onder zeil was!

Zo'n narcose tandarts lijkt mij ook wel wat, maar dat wordt dan nog wel ff sparen ben ik bang! ;)

12. Female

Female Niet meer actief

Jeetje zeg meiden, kost dat zoveel geld in NL, verstandskiezen trekken onder narcose (kaakchirurg?) :$
    Dat wordt bij ons gewoon vergoed... Wat een verschil zeg ;)

13. Blaak

Blaak Niet meer actief

Een slang uit je nek??! WTF? Ik ben nog nooit onder narcose geweest en ik ben er nu al bang voor als ik ooit eens onder narcose zou moeten.. Maarre.. wat doet die slang daar dan?!au..?

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik gok dat t de slang van de beademing is ;)

15. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    een slangetje in je keel bedoelt ze....je word altijd geintubeerd tijdens de narcose om te beademen.

bij de tandarts overigens niet omdat het anders zo lastig is in je mond...

gr laura

16. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Nou ben ook 1x onder narcose geweest.

Ik werd de OK in gereden en de anasthasist zei tegen me: Mevrouw we gaan u laten slapen he? Dus ik zeg zo jaa het schijnt zo, en dat moment voel ik een prikje, niet pijnlijk, via mijn infuus. Hij vroeg hoe ik me voelde... en toen, Jaa toen was me lichtje al uit en lag lekker te pitten!

Toen ik wakker werd begon ik meteen te huilen, weet nog steeds niet waarom, haha

Maar totaal niet eng hoor! Heerlijk als je net even wat slaap tekort komt ;)

17. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hmmmz Slang uit je nek? Nooit van gehoord!

Ik had een slangetje door me neus gehad, mijn amandelen werden uit gehaald, anders krijg je hem volgens mij door je mond..

Bij mij hadden ze alleen een foutje gemaakt, slangetje te hard door me neus gedaan. Kreeg een bloed neus. Die heeft 4 dagen continu gebloed.
    Heb daar wel helse pijn aangehad, omdat ze in ziekenhuis tampons in me neus deden tegen die bloedingen, hielp niet. Dus uiteindelijk kreeg ik vaseline watten voor 2 dagen. en een pleister op me neus! En antibiotica omdat het was gaan ontsteken!

Oh ja en.. keel pijn van mijn amandelen? Nooit gevoeld! Had het te druk met mijn neus ;)

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja keel, nek allemaal hetzelfde ehehe :p:p

19. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Nee bij een roes voel je ook niet waar ze mee bezig zijn, je slaapt heel diep. Voor de patient maakt het niet uit of je een echte narcose krijgt of een diepe roes, het gevoel is het zelfde.
    Bij een curretage krijg je een echte narcose, dus met beademing enz.
    Ik ben echt bij een angsttandarts geweest (in Kerkrade) omdat de gewone tandarts en kaakchirurg het niet onder narcose wouden doen. Ik ben zo ontzettend bang voor de tandarts dat ik het ook echt niets liet doen. Ik heb ook de narcose zelf moeten betalen maar de rest kreeg ik vergoed.

Na de grote renovatie aan mijn gebid onder narcose ben ik mijn tanden beter bij gaan houden en ga ik ieder half jaar naar de tandarts. Ik ben nog steeds heel erg bang maar probeer het nu opzij te zetten voor mijn kinderen. Ik wil mijn angst niet op hun overbrengen en door mijn zoon heb ik nu het lef om elk half jaar te gaan en elke behandeling optijd te doen.

20. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Als je onder narcose gebracht wordt (tijdens een operatie op de ok) dan wordt je eerst door middel van een coctail van medicijnen via je infuus in slaap gebracht. Je valt dan al zo diep in slaap dat je echt niets meer merkt van wat ze allemaal doen. Dat slangetje wordt ingebracht maar daar merk je echt niets van, als je wakker wordt dan is het slangetje er al weer uit. Het kan inderdaad wel eens voorkomen (heb ik ook eens gehad) dat je wakker wordt als ze hem er uit halen. Dat doet geen pijn het is alleen een rotgevoel, daarna val je weer in slaap om langzaam bij te komen van de narcose.

Het is echt niet eng en je voelt er helemaa niets van. Het enige wat ik altijd bij een narcose heb is dat als de anesthesist zegt dat je gaat slapen, ik altijd zoiets heb van "ja hoor je kan me nog meer vertellen". En dan pats boem wordt je wakker op de uitslaapkamer, hahaha

Deel Deze Pagina