zwanger en zoon lust geen borstvoeding meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jantine, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Hoi Saskia en Mirjam,

Mijn zoontje is tien maanden oud en ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger. Ik had al begrepen dat mijn zwangerschap de borstvoeding zou beïnvloeden en het lijkt erop dat mijn zoon er vanaf vandaag geen zin meer in heeft. Ik vind het vreselijk maar ben heel blij dat hij met een ander bed ritueel ook lekker in slaap valt. Hij kreeg altijd bij het opstaan en naar bed gaan in ieder geval de borst en als ik er overdag ben ook nog twee keer. Daarnaast eet hij brood, yoghurt, avondeten. Mijn eerste vraag is natuurlijk: kan het zijn dat dit niet drinken tijdelijk is? En mijn tweede vraag is: hoeveel moet ik nu overdag kolven om hem van genoeg voeding te voorzien? Hij vindt flesvoeding namelijk heel vies...

Bedankt alvast voor jullie aandacht!

Groet, Jantine

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ga gewoon eens kolven en kijk hoeveel er komt.
    Ik hoop dat hij dat wel wil drinken, het is namelijk ook de smak van borstvoeding die verandert in de zwangerschap. Sommige baby's hebben daar geen moeite mee, anderen willen dan ineens niet meer.
    Het wil zeker niet zeggen dat het dan helemaal gedaan is, het kan best zijn dat hij over een poosje wel weer aan de borst wil. Je productie kan wel afnemen tijdens de zwangerschap.

Mirjam

3. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Dankjewel voor je reactie! Hij heeft vandaag toch maar besloten dat het niet zo heel vies is ;)
    Goed om te weten dat mijn productie waarschijnlijk zal afnemen.

Groet, Jantine

Deel Deze Pagina