iemand ervaring met Joomla! of yourhosting?????

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou mn titel zegt al genoeg!

ik ben bezig om een webwinkel te maken met joomla (heb een host bij youhosting).... maaarrrrr heb nu fotos geupload, heleboel.. ook een paar die veeeeuuulll te groot zijn. dus nu is mijn geheugen al vol (100mb) ik kan nergens vinden hoe ik die fotos weer weg kan halen, want ben erachter gekomen dat ik ze eerts in webformaat moet zetten, anders zit het zo vol....

maar ze staan dus nu in dat upload scherm, vanuit daar kan je ze invoegen..

ik hoooop dat hier iemand is met verstand ervan want ik ben gefrustreerd :D

liefs Muis

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn man is aardig handig met Joomla, maar helaas is hij nu aan het werk. Mocht je vanavond nog geen antwoord van iemand anders hebben, dan zal ik het hem vragen.

3. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik heb wel behoorlijke verstand van Joomla, maar niet van yourhosting. Ik weet niet in hoeverre het te maken heeft met het 1 of het ander...
    Je kunt me pm-en als je specifieke vragen wilt stellen ;)

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

haaaai! oke kijk nou dat is fijn :D

marjo, weet je misschien dan waar ik die foto's kan weg halen? want dat heeft in principe niks met yourhosting te maken :D volgens mij kan dat gewoon ergens in joomla maar ik weet niet hoe.... ik heb dus virtuemart erop gezet, webwinkel.. en daar ben ik nu mijn producten aan het opzetten... maar heb dus teveel fotos geupload, en wil ze nu verwijderen.....

(en misschien nog een klein vraagje als je het niet erg vindt, als ik ideal wil uploaden, waar moet die dan in komen te staan in welke map? als ik het via joomla wil uploaden moet ik al die bestanden stuk voor stuk doen en dat zijn er nog al wat, dus ik wil het via leechFTP doen, maar moet ik weten waar die moet komen te staan :D)

alvast heeeeel erg bedankt voor jullie reacties! en als ik vanavond ern og niet uit ben dan hoor je vast van me! lief van je!

5. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Pfooe lastig zo uitleggen ;) Standaard zet Joomla de bestanden in 'mediabeheer'. Dat vind je onder het eerste kopje 'website'. De foto's die ik voor artikelen upload zet ik onder 'stories' maar aangezien je virtuemart gebruikt zal daar ook een aparte map voor zijn? Virtuemart is geen standaard onderdeel van Joomla en gebruikt ik ook eigenlijk nooit.
    Ik denk dat je het beste via je ftp programma de map met foto's van virtuemart kan zoeken en dan allemaal selecteren en verwijderen. Ergens bij Joomla/images/virtuemart misschien?
    Je bedoeld ideal als betalingsysteem? Heb je daar een extension van? Modules en componenten moeten toegevoegd worden via de admin van je joomla installatie bij 'extensions' en dan 'installeer/ deinstalleer' je moet dan het bestandje gezipped uploaden en installeren.
    Is het nog duidelijk :(

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

hihi haaa

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het verwijderen is gelukt!! jippieee...

alleen van dat ideal snap ik nog niet echt!! maar super bedankt :D

ik doe inderdaad vaak dingen installeren in joomla, maar dit ZIP file pakt ie niet... dus moet je hem eerst uitpakken, maar die zip file van ideal bevat zoveel bestanden dat ik dan urrrrrrrrrrrrren bezig ben om die stuk voor stuk te uploaden, dus nu wou ik het met FTP doen. maar dan moet ik ze wel in de goeie map zetten :D maar weet niet welke

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Dat Ideal ding kan misschien een plugin van Virtuemart zijn. Is er geen onderdeel onder 'Componenten' 'Virtuemart' waar je plugins kan uploaden?
    Ik weet eigenlijk niet of je door het uploaden van de bestanden via ftp je het meteen ook installeert...ik heb het wel eens geprobeerd maar dat werkte toen niet.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

oke, nou ik ga eens even kijken wat ie doet als ik m onder plugin zet, volgens mij is die map er wel!! in ieder geval bedankt :D

liefs Muis

9. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hopelijk lukt het, als ik je nog verder kan helpen hoor ik het wel he ;)

Deel Deze Pagina