Nare dromen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bezorgde, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Hebben meer van julie last (of gehad) van nare dromen over je kindje?
    Onze dochter droomt al 3 nachten dat haar ongeboren kindje overleden is.
    Nou heeft ze een kindje bij zich wat overleden is met 14 weken door medisch ingrijpen en ikzelf denk dat het daardoor misschien komt.
    Tenslotte is dat pas anderhalve week geleden gebeurd.
    Ook zoiets verwerk je vaak in je onderbewustzijn.

Iemand anders zei me dat alle vrouwen zulke dromen hebben (heb ze bij geen van mijn zwangerschappen gehad) en dus vraag ik hier wie daar ook last van heeft.

2. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoort erbij. Ik had het in periodes: dan weer een paar weken wel, en dan weer niet.

De nacht voor mijn 20-weken echo heb ik gedroomd dat er helemaal geen baby in mijn buik zat, en dat ze er op de echo achterkwamen dat ik gewoon heel dik was. En dat terwijl ik een prima 12-weken echo had gehad en de baby al kon voelen. Heb ook wel eens gedroomd dat ik me ineens realiseerde dat de baby al geboren was en dat ik haar (ik droomde ook ineens dat het een meisje was) al een paar weken geen eten had gegeven!

Later in m'n zwangerschap ook wel hele realistische dromen gehad over niet-zwangerschapsgerelateerde zaken. Niet echt nachtmerries, maar wel zo realistisch dat je niet blij wakker wordt.

En bij mij verloopt alles (op de eerste 20 weken me als een dweil voelen na) tot nu prima! Kleine groeit goed, alles erop en eraan etc. etc. De enge dromen over afwezige en verdwenen baby's gingen bij mij trouwens zo goed als over na de 20-weken echo. Had volgens mij ook te maken met al die controles.

Je dochter heeft heel wat te verstouwen gekregen; lijkt me niet niks als je moet besluiten dat twee te veel is! En zoals je zelf al zegt: dromen zijn vaak heel erg aanwezig als je iets te verwerken hebt. Maar ook zonder dat, dus gewoon door de zwangerschap, kun je dus heel heftig gaan dromen.

Hoop dat ze verder wel lekker slaapt en dat de nare dromen gauw 'sweet dreams' worden!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik word ook gek van mijn eigen dromen. Ik heb denk ik al 100 miskramen gehad in mijn slaap, ben al vermoord door Treesman (?!?), mijn huis is afgefikt, mijn baby bleek bij de geboorte van papier-mache te zijn en nog een heleboel bizarre dromen die te ingewikkeld zijn om uit te leggen. Vannacht heb ik gedroomd dat ik een wondje op mijn voet had, waar constant vieze beestjes uitliepen.

De miskramen-dromen kan ik gezien mijn voorgeschiedenis nog wel begrijpen, maar de rest slaat nergens op. Het enge is dat de dromen zeer realistisch voelen en ik elke keer bezweet wakker wordt.

Ik denk dat het ook iets hormonaals is en dat in combinatie met je (onbewuste) angsten. Je dochter heeft ontzettend veel meegemaakt en dat zal ze ook in haar dromen proberen te verwerken. Ik hoop dat ze snel fijnere dromen mag hebben!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff, houd op scheid uit! Ik word gek van al die rare dromen van me. Ik heb het al vanaf het begin van de zwangerschap. Mijn man vraagt me regelmatig of ik nou eens van de paddo's af wil blijven als ik 'm weer eens een droom vertel ;).

5. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Sinds ik zwanger ben droom ik elke nacht, vroeger heel af en toe en nu dagelijks. Er zitten hele nare en griezellige dingen tussen over het kindje maar ook heel leuke dingen hoor.
    Ik denk dat het normal is, ik hoor toch van meer zwangere vrouwen dat ze plots dagelijks beginnen te dromen nu. Het zullen de hormonen zijn denk ik.

liefs

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier ook heel veel dromen en nachtmerries!
    Hebben jullie wel eens gehoord dat IEDEREEN droomt en ELKE nacht minstens 3/4 keer? Dus 3 of 4 of meer verschillende dromen per nacht.(google it!:))
    Ik onthoud er elke morgen ongeveer 2 per nacht.
    Vannacht ging het een keer niet over de baby maar over een heel apart moordspel.. Heel raar.

Maar ik heb ook al gedroomd dat ik een echo had en ze mij vertelden dat het een tweeling was en 1 ervan was overleden..

Gelukkig ook andere dromen, pas geleden had ik een heel vredige droom dat ik een kind de borst gaf.

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik herkende aan mijn vreemde dromen mijn 2e zwangerschap...
    Bij mij hoort dat er echt bij....

Ik begrijp dat ze al een kindje is verloren, dus dat soort vervelende dingen komen op zulke momenten boven...

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Ja hoor hier ben ik ook al talloze keren bevallen van een kindje van deze termijn (+/-20 weken) in mijn dromen..
    Heel vervelend, en misschien is het voor je dochter wel een manier om het verlies van het ene kindje te verwerken, maar het kan ook echt door de zwangerschap komen dat ze zo eng droomt.

9. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook telkens hele rare/nare dromen.. waaronder ook een aantal dat ik een miskraam had. Maar ook hele rare dromen over het werk enz. Het hoort denk ik wel gewoon bij de zwangerschap, aangezien veel vrouwen dit dan ineens krijgen.

10. hiranthi

hiranthi Actief lid

14 jul 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Dromen doe je inderdaad goed als je zwanger bent. En omdat je een stuk lichter slaapt onthoud je de dromen een stuk beter (iedereen droomt inderdaad gewoon elke nacht, maar je onthoud niet alles).

Zelf een tijdje terug gedroomd dat ik zwanger was, mijn buik half doorzichtig was en dus de baby de hele tijd aan kon kijken. In diezelfde droom (of aansluitend daaraan) droomde ik dat ik de baby er af en toe uit kon halen (zonder zware bevalling!) maar dat ik 'm wel op tijd weer terug moest doen, omdat 'ie nog niet klaar was om buiten de buik te blijven...

Van de week gedroomd dat ik bevallen was van een meisje (en 't wordt een knul) en dat ze bij m'n ouders thuis op de oude slaapkamer van m'n broertje lag (dat was de babykamer). Die babykamer lag vol met zooi en de kamer ernaast (mijn oude kamer) was nu de kamer van m'n zusje en daar zaten allemaal ratten in kooien, maar die liepen er ook los (v/d week mythbusters gezien met iets over rattenurine op blikjes drinken, dus denk dat dat met de ratten daar vandaan komt) en dat er een aantal waren ontsnapt en op de babykamer liepen (maar daar was zoveel troep dat je ze niet goed kon zien).

Inderdaad ook al eens gedroomd dat ik me niet kon herinneren wanneer de baby voor het laatst eten had gehad en wanneer we voor 't laatst luier hadden verschoond etc.

Droom ook erg veel over mijn oude vakantiewerk (De Waarbeek, een attractiepark in Hengelo), maar die ziet er telkens weer anders uit.

En nog veel meer dingen die nergens op slaan.. Nou droomde ik al wel vaker dingen die nergens op sloegen (grote oranje opblaas orca's die leven - ja, ja.. - in een muizenhol, en dan zo eentje die je in de tekenfilms van Tom & Jerry ziet..), dus heb er niet bepaald veel meer last van ;)

11. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hallo,

en ook ik ben pas zwanger en heb erge nachtmerries maar dat blijkt normaal te zijn al voel je er wel rot door.

12. Zarah C

Zarah C Lid

14 dec 2009
    57
    0
    0
    Greece
    Mijn man en ik werden gisternacht beiden wakker omdat ik vréselijk lag te huilen in m'n slaap! Geen idee wat ik droomde maar het was vast iets heftigs..

Deel Deze Pagina