Help!! Paniek!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by SYRV, Dec 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik hoop zo dat er op deze kerstavond een verdwaalde mama is die me even met beide benen op de grond kan zetten!

Ik heb sinds gisternacht onregelmatige krampen, dit heeft de hele dag aangehouden. Nu is het zo dat het sinds vanavond echt veel pijnlijker en regelmatiger is geworden en ik dus zelfs denk dat het echt weeen zijn!! Ik verlies sinds vandaag ook ontzettend veel slijm, en ben volgens mij daarnet mijn slijmprop of een gedeelte daarvan verloren.

Maar OH GOD:$, wat moet ik nu doen??? Ik ben helemaal alleen thuis, en ik wil het liefst nog niemand op bellen, aangezien het wel eens vals alarm zou kunnen zijn.

Het leek mij handig om de weeen te timen, maar is het dan de bedoeling dat ik het begin van de wee opschrijf en het eind, en dan kijk hoeveel tijd er tussen twee weeen zit? En wanneer moet ik dan de verloskundige bellen:)? Klinkt misschien allemaal heel dom en onvoorbereid, maar ik ben een klein beetje in paniek geloof ik..

Iemand die me een beetje duidelijkheid en geruststelling kan geven?

xxx

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Moet wel even lachen om je berichtje hoor. Adem in en adem uit.... Ik ben te vroeg bevallen dus weet het niet helemaal. Maar als er een korte tijd tussen je weeen zit zou ik toch echt even bellen. Ze geven geloof ik wel eens als tip dat je kunt gaan douche om te kijken of de krampen stoppen.

Om de hoeveel minuten heb je ze dan?

Hopelijk is er een andere mama die je verder kan helpen.
    Als je twijfelt meid moet je echt even bellen.

Ik wens je in ieder geval heeeeeeeeel veel succes.

Liefs Jada

3. Pinkie

Pinkie Actief lid

May 28, 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Probeer vooral rustig te blijven :) hoeveel tijd zit er tussen je weeën?
    Time eens hoeveel tijd er tussen het begin van de ene wee en het begin van de volgende wee zit en hoe lang elke wee duurt.
    Normaal word er aangeraden de vk te bellen of naar het ziekenhuis te gaan als er 5 minuten tussen elke wee zit, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je nodig hebt om naar het ziekenhuis te gaan en of je iemand hebt die je er naartoe kan brengen ofzo.

4. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hoi meid,

Rustig aan hoor komt allemaal goed.
    Ik snapte bij mijn eerste bevalling niets van mn weeen maar als je ze goed voelt moet je timen hoeveel tijd er tussen de weeen inzit inderdaad.

Heb even gegoogled
    Wanneer bellen?
    * Als er gedurende 1 ½ uur pijnlijke, regelmatige weeën zijn, die iedere 3-4 minuten komen en ongeveer 60 seconden aanhouden.

Maar je mag gewoon de VK bellen hoor die kan al goed beoordelen of ze even langs moet komen of niet.

Succes in ieder geval!

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    rustig aan........

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    (nu heb ik een goede reden om nog even online te blijven!!!!)

7. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    nou meid succes en hou je rustig bij twijfel gewoon je vk bellen.
    probeer anders lekker nog even onder je dekentje te kruipen of op de bank te gaan liggen, je hebt al je energie straks nog nodig.

zet hem op!!!

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Wat fijn zo snel die reacties!! Ik ben nu bezig met de weeen timen, en ze komen nog steeds wel onregelmatig, maar rond de 7 a 8 min. En de ene wee houd langer aan dan de andere..

9. Aecatz

Aecatz Actief lid

Apr 2, 2009
    276
    1
    0
    Spannend, ben benieuwd of er al meer gebeurd is vannacht???????

10. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    ikke ook.......

11. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en hoe is het nu?
    ik zou gewoon bellen naar je vk hoor! daar zijn ze voor..
    bij mijn eerste ben ik te vroeg bevallen, maar bij mijn tweede had ik ook onregelmatige krampen en de dag erna ben ik bevallen... echt gewoon even bellen..!!

12. lilliby

lilliby Actief lid

Dec 28, 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    Spannend... :)

Share This Page