Sinds deze week heb ik constant last van vervelende dromen. Dromen waardoor ik s'ochtends met hoofdpijn wakker word. Eerst droomde ik dat ik mijn baby ergens was kwijt geraakt en bleek dat het een ontvoering was en vannacht droomde ik dat mijn partner mij in de steek had gelaten... GRRR!!! Wie heeft hier ook last van en wie kan me advies geven?
Ik heb sinds ik zwanger ben ook last van nare en vreemde dromen. Het schijnt er bij te horen. Waarschijnlijk droom je sterker onder invloed van hormonen en vertolken je dromen je angsten en onzekerheden m.b.t. je zwangerschap/het aanstaande ouderschap. Helaas kan ik je geen tips geven, onze dromen hebben we niet in de hand. Wellicht voor het slapen gaan even ontspannen met een kopje warme melk of iets dergelijks. Het kan soms ook helpen om na een enge droom even uit bed te gaan om los te komen van de droom. Dat je helpt je om weer ontspannen te gaan slapen. Succes.
Herkenbaar, ik droom me ook helemaal ziek. Gelukkig niet altijd nare dromen, ik was vannacht in een water zuiveringsbedrijf om de filters te chekken......(huh?) Hoe ik er bij kom...hihi geen idee Sterkte !
herkenbaar! Die dromen die je beschrijft heb ik ook al gehad, in allerlei varianten. Ben ook al bevallen van een puppy (???), en van een voldragen baby die maar 10 cm groot bleek te zijn. Maar ik heb ook dromen die niet zo vervelend zijn, van die hele maffe dromen. Dromen waarin alles en iedereen achteruit loopt bijvoorbeeld. Denk dat het gewoon door de hormonen komt, weet het anders ook niet. Ook geen idee wat ik er aan kan doen. Inderdaad zoveel mogelijk ontspannen voor je gaat slapen, maar of dat echt werkt...
heel herkenbaar ja, wellicht dat je onbewust of bewust met nogal wat onzekerheid en angst leeft die dan in je dromen tot uiting komen? Veel vrouwen die zwanger zijn zullen daar in ieder geval last van hebben. Ik geen uitzondering droomde dat mijn baby kwaad op me was, niet van me hield en niks van me wilde hebben...erg verdrietig. Succes in ieder geval en ...het blijven maar dromen
Je wordt zometeen verantwoordelijk voor een kind en dat is heel wat! Je hersenen moeten dat verwerken en dat doen ze bij jou 'snachts tijdens je slaap. Merk je overdag ook dat je bezig bent met die nieuwe verantwoordelijkheid voor je kind? Misschien moet je die angst een keer uitspreken tegen je partner of een vriendin en houden die dromen op. sterkte er mee...
Dank jullie wel allemaal. Dit geeft me toch wel een gerust gevoel. Ik wist niet wat me overkwam dat ik elke nacht zo onrustig sliep.