Nare dromen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yaz, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaz

Yaz Nieuw lid

24 nov 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik durf het amper te delen, maar ik heb hele nare dromen sinds het begin van mijn zwangerschap. Sowieso droom ik iedere nacht heel raar, maar vaak ook enge dingen. Dat ik vreemdga, dat mijn man vreemd gaat, dat ik lesbisch wordt.. Heel raar allemaal. Gelukkig heb ik meerdere malen gehoord en gelezen dat het normaal is, maar naar mate mijn zwangerschap vordert droom ik steeds engere dingen. Dat mijn ex mij wilt vermoorden en dat doet omdat ik zwanger ben bijv., maar het allerergst zijn de dromen over de baby. Ik heb al aardig wat keren gedroomd dat er iets mis is met mijn baby :( Te klein geboren, zwaar gehandicapt, misvormd, weggegooid (ja echt) door de verpleegsters in het ziekenhuis dat de baby praat bij de geboorte...

Het is zo vreemd allemaal, ik schaam me er eigenlijk voor. Ik durf het er met niemand echt over te hebben. Morgen hebben we de twintig weken echo en hopelijk is dat allemaal goed en vind ik rust. Ik ben heel nieuwsgierig of meer van jullie dit hebben meegemaakt en hoop op een beetje geruststelling.

Veel liefs -x-

2. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Ja hoor, heel normaal. Ik heb ook zeer rare dromen gehad: vreemdgaan, iemand in elkaar slaan; ik werd in elkaar geslagen en de baby liep zo mijn uitgang uit! Bij mij werd het in tweede trimester minder en nu heb ik weer maffe dromen. Gelukkig zijn het maar dromen :)

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij de eerste heb ik een droom gehad dat ik haar in bad stopte en toen mijn man uren later thuis kwam ik doodleuk op bed een boek aan het lezen was,en hij zoiets had van waar is de baby? en ik kalm antwoorde :in bad...
    Vreselijk om dan wakker te worden maar gelukkig besefte ik dat ze nog veilig in mijn buik zat.
    Ook bij de 2e en nu weer rare dromen over dingen zoals brand of dat de politie aan de deur staat want mijn man is verongelukt ect. Kan het gelukkig weer van me afzetten maar ik droom toch ect liever over leuke dingen.

4. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Oh wat herken ik dit!!!! Eerste weken droomde ik ELKE nacht dat ik vreemd was gegaan en dat mijn kind elke nacht van verschillende ex vriendjes was ipv van mijn vriend!! En dan moest ik ook echt een uur na het opstaan heel goed nagaan dat dat helemaal niet zo was en hoe alles in elkaar stak voordat ik over de schrik heen was. Ik geloofde het echt! Ook kwamen alle mensen die ik ooit in mijn leven eens tegen ben gekomen wel langs in mijn dromen. Alsof ik mijn hele leven aan het herprogrammeren ben haha. Daarna sloegen de dromen om in dromen dat mijn schoonouders me weg peste, mijn schoonmoeder vertelde me dat mijn vriend al een andere vriendin had en dat ik voor haar als "zand tussen een sandwich" ben. Hoe verzin je het?! Ik heb nog steeds van die rare dromen en word er ook echt naar van. Laatst ging mijn kindje op in as. Blegh.

5. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Ik droomde afgelopen nacht nog dat ons zoontje geboren was en zo in mn hand paste. Ook gedroomd dat het niet goed was, dat ik abortus had gepleegd en dat ik met de vriend van een goeie vriendin lag te ketsen(!?). Ik werd/word er heel onzeker van, maar ik weet wel dat ik zo angsten verwerk. Dit is namelijk het nut van dromen: Het verwerken wat je die dag hebt gedaan, of zelfs trauma's verwerken. Meis, het hoort er allemaal bij! En anders een goeie tip: Erover praten helpt :)

6. Yaz

Yaz Nieuw lid

24 nov 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Lucht op om te weten niet de enige te zijn.
    Ookal zijn het maar dromen, het geeft je toch een naar gevoel.
    Gek dat je daarvan zo van streek kan zijn.
    Hopelijk wordt het snel minder.

7. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn zoon bleef ik maar dromen over witte baby/kinder kistjes.. Doodeng.
    Maar ook was ik blijkbaar erg seksueel actief in mijn dromen. Gelukkig voornamelijk met mijn man, maar in 1 droom heb ik ook seks gehad met de (best wel lelijke) buurman. Erg gênant als je hem dan tegen komt.....

Deze zwangerschap ook al veel seks gehad in mijn dromen. Thank god is de buurman er mog niet in voorgekomen! En gelukkig droom ik nu niet over de dood. Wel hele gekke dromen waar mijn man vreselijk om moet lachen als ik ze na vertel.

8. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Haha ooh die dromen... Ik droom al nachten over mijn exen en telkens is het een van hun die me komt redden en dan zijn we weer helemaal verliefd.. Vl komt er niet eens in voor 😁😅

9. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

11 jan 2016
    273
    0
    0
    Haha heel herkenbaar!

Ik heb ook zulke gekke dromen!

10. Bregje90

Bregje90 Lid

7 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Ik heb ook rare / nare dromen.

Vriendlief die vreemdgaat met een stel hoeren, mijn moeder die het kindje verstikt waardoor het helemaal paars was aangelopen en heel veel bloed overal.

Is allemaal niet leuk, maar hoort er allemaal bij denk ik. Je lijf is hard aan het werk en geestelijk maak je ( onbewust ) ook heftige veranderingen mee. Daarbij ook nog eens al die hormonen die door je lijf gieren...

Denk dat die dromen een afspiegeling zijn van je diepste ( onbewuste ) angsten welke dan versterkt worden afgespeeld in zo'n nare droom.

Gelukkig zijn dromen bedrog :)

11. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hier bij beide zwangerschappen eng gedroomd. Werd soms badend in het zweet wakker.

Bij de eerste droomde ik vaak dat ik abortus moest laten plegen van mijn vriend.

Nu bij deze zwangerschap droom ik dat mijn dochter word ontvoerd, mijn man vermoord en mijn honden worden meegenomen.
    Pff echt ben blij als ik Sochtends wakker word en me vriend, dochter en hondjes zie.
    Ook droomde ik dat ik mijn zussen vermoorde.

Wat dat betreft blij als de zwangerschap voorbij is en ons wondertje er is. Dan droom ik hopelijk ook niet meer zo eng.

12. neveah

neveah Actief lid

10 feb 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh oh die dromen heb ik ook gehad hoor.
    Vooral in mijn tweede zwangerschap. De meest bizarre was toen wel dat ik droomde dat mijn baby zo klein was dat hij in mijn broekzak paste. Dus dat deed ik dan ook. En toen bleek dat ie helemaal geplet was. Badend in het zweet werd ik elke keer wakker bij die dromen.
    Of dat ik aan het bevallen was van een walvis haha.

Nu ook weer de meest maffe dingen.

Deel Deze Pagina