Hallo dames, ik loop nu al bijna 2 weken met pijn in mijn bovenbuik en met name s nachts. ik word er gewoon wakker van en begin dan te huilen van de pijn. ik ben na 1 dag pijn bij de huisarts geweest en die vertelde mij dat het waarschijnlijk iets met de maagzuur te maken heeft en stuurde mij naar huis. maar nu ben ik verder en het blijft doorgaan, het houdt niet op. overdag valt de pijn heel erg mee, maar zodra ik ga slapen komt het weer en het is geen maagpijn, want bij maagpijn ging ik normaal liggen rollen en nu is het meer een hele rare vreemde pijn en gevoel. daarbij heb ik ook last van mijn zij (zowel linker als rechter) waarvan de pijn uitstraalt naar mijn blaas. Zouden dit tekenen kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging? mijn bloeddruk is normaal 100/60 ongeveer, maar wat het nu is, weet ik niet. Thanx Groet
Laatst had ik ook hoge bloeddruk en zeiden ze dat ik het inderdaad in de gaten moest houden voor zwangerschapsvergiftiging. Maar de symptonen die ik daarbij in de gaten moest houden waren: hoofdpijn strak gevoel waar je bh onder je borsten zit sterretjes voor je ogen duizelig tinteling in de handen Dus niet echt wat jij beschrijft. Maar ik zou gewoon even de verloskundige bellen en uitleggen wat je voelt. Want het lijkt me wel heel vervelend.
ik heb het ook, je houding veranderd ook tijdens je zwangerschap en dat is het wrsch bij mij, hou je ook vocht vast? ben je misselijk? hoge bloeddruk? eiwit in je urine? dat zijn allemaal symptomen van vergiftiging en kun je laten controleren door je vk.
Duizelig ben ik altijd en tintelingen heb ik ook altijd, daarom heb ik die er niet bij genomen. Duizeligheid komt door tekort hb en tintelingen doordat ik hypermobiliteitssyndroom heb. Ook het zien van sterretjes heb ik vaker. Dus of ik dit hierbij moet nemen weet ik niet. Ik hou wel geen vocht vast. Ik zal zo een afspraak maken bij de huisarts. Ga ik ook meteen mijn urine laten controleren op eiwitten en evt bacterien.
ja heel verstandig als ik dat zo lees, het kan vanalles zijn bij jou maar laat het inderdaad even nakijken voor de zekerheid!
Dat kan altijd maar komt het meest voor in het laatste semester van de zwangerschap en het vaakst bij een eerste kind. Zwangerschapsvergiftiging word trouwens ook wel preeclampsie genoemd. En dat heb je pas als je een te hoge bloeddruk hebt met eiwit in de urine.
Ben geweest. Bloeddruk was 117/72 (hoger dan wat normaal bij mij is). Ze wist niet wat ze met mijn klachten aan moet. Urine zag ze wel wat inzitten maar wilde dat voor de zekerheid kweken. Morgen tussen 10.30 en 11 uur moet ik even bellen voor de uitslag. Als ik me nog slechter voel na het weekend ga ik gewoon naar t ziekenhuis. Dat mijn bloeddruk hoger is dan normaal, wil dat iets zeggen, weet iemand daar iets van?
Hoe hoog is ie anders? Meestal is hij voor zwangerschapsvergiftiging onderdruk 90 maar het ligt er maar helemaal aan wat je normale bloeddruk is. Laat je even weten wat er uit de keek kwam?
Kweek was ook goed. Bloeddruk is normaal 100/60, hij is nooit hoger geweest. Meestal tussen 90/55 en 100/60.
Je bloeddruk kan wat hoger worden naarmate je meer naar het einde toekomt. Dus dat hoeft in theroei niks te zijn. Ik zou het wel in de gaten houden en anders even de vk bellen. Vragen of zij weten wat het probleem.
Je bloeddruk stijgt meestal wel wat naarmate je zwangerschap vordert. Jouw bloeddruk is nog heel netjes vind ik. Bij mij waren ze ook bang voor zwangerschapsvergiftiging, maar toen was mijn onderdruk ook boven de 90. Ik moest meteen naar het ziekenhuis toe om alles te laten controleren, aan de monitor gelegen, maar het was het gelukkig niet en toen mocht ik weer naar huis. Ook pijn in mijn buik had ik ook regelmatig. Dat hoort er vaak toch een beetje bij. Er gebeurt zoveel in je lichaam en alles rekt op. Bij mij drukte mijn kindje heel erg tegen mn ribben en daardoor deed alles zeer.