Wie van jullie is er ook zwanger van de 2e terwijl er ook nog een dreumes rondloopt? Hier 33 weken zwanger (met een enorme buik) en een dreumes van ruim 21 maanden. Moet zeggen dat ik het wel erg pittig vind. Moet momenteel rustig aan doen vanwege veel harde buiken en heb last van bekken, maar dat is vrij lastig met een ondernemende dreumes. Ze is ook al een tijdje aan het peuterpuberen wat het wel extra zwaar maakt. Als ik zelf erg moe ben vind ik het ook lastig om met haar 'de strijd' aan te moeten gaan. Dus geef ik eerder toe (fout, ik weet het...). Hoe doen jullie dit?
ik herken het. heb er 1 van 4 en 1 van 8. en ik probeer ze zoveel mogelijk te belonen / aan te moedigen op goed/fijn gedrag vooral onze jongste is flink aan het peuter/kleuter puberen.. en ik loop nu al flink op mn eind...... regelmaat optyd naar bed en rust nemen dat werkt hier het beste. ( en afentoe een ander om hulp vragen)
Ja, pittig is het hè... Scheelt nog dat die van jou overdag naar school gaan denk ik. Die van mij is alle dagen thuis samen met mama.
Mijn zoontjes schelen op 2 weken na 2 jaar, dus had een soortgelijke situatie toen ik zwanger was. Maar ik heb er nooit heel veel moeite mee gehad eigenlijk. Hij begon pas met peuterpuberen na mijn bevalling (ook vervelend). Wat voor mij wel hielp tijdens mijn zwangerschap was een strak dagschema voor mijn zoontje. Met ook duidelijke rustmomentjes voor mijzelf. Slaapt ze nog 's middags? Dat is ook wel fijn, dan kun je zelf ook even bijtanken. Succes!
bijna 34 weken zwanger en een ondeugende dreumes van bijna 17 maanden. hij is anderhalf als de kleine geboren wordt, herkenbaar trouwens vind het soms ook erg lastig. meneer heeft kastjes uitgevonden en rent weg als ik er wat van zeg. Achterna door bekkenproblemen kan ik niet. dus ja soms idd erg zwaar. heb soms ook even doe even of ik het niet zie, bij kleine stoute dingetjes dan haha. hij nu de laaste dagen wel ineens aanhankelijker, lijkt wel of hij nu in de gaten krijgt dat er straks wat veranderd
Ik ben nu 25 weken zwanger en ons meisje is net 1 jaar. Zwaar heb ik het (nog) niet. Wel ben ik meer moe omdat ik niet meer kan zitten/liggen als ik zin heb zoals bij de eerste. De dag begint eerder om 6.30 uur als ze wakker word en rond 19.30 is de dag voor haar op het eind. En begint de avond voor mij Wat dan wel een voordeel is dat ze nog 2x slaapt. 2x 1,5 uur en dan ga ik tijdens haar ochtend slaapje ook plat Ik denk dat het op het eind wel zwaarder word ook met tillen e.d. Ons meisje loopt nu nog niet, ben benieuwd.
Kleine meid word in juli alweer 4 jaartjes jong Zij is 4,5 als de kleine geboren word. Op dit moment gaat ze naar de creche dus als ik uit school kom rond 2/3 uur heb ik nog wel ff de tijd voor mezelf. Als de zomervakantie er is gaat ze ook 4 dagen naar de creche of als we wat willen doen houd ik dr thuis maar dan heb ik ook wel lekker de tijd om me heen en vanaf september gaat zij naar school en dagopvang dus hoop zo mijn zwangerschap door te komen.. Op dit moment is ze zich wel veel tegen me aan het afzetten met bv schreeuwen of niet luisteren maar daar moet ik even streng in zijn en me poot stijf houden
dat laatste herken ik ook. hier eentje die bijna 4 is, en ws net 2 weken vier zal zijn als de tweede komt. het afzetten zit er echt bij, maar we denken dat het soms ook een roep om genegenheid is (zo van, vergeet mij niet). fijne is wel van dat ze wat ouder zijn is dat ze wel snappen dat er wat is, en als je zegt dat je pijn hebt/moe bent, dat het (niet al tijd succesvol) ook kan helpen. er achter aan rennen hoeft dus ook niet zo heel erg hier. kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is. ik zou me niet te schuldig voelen over dingen toelaten, als je maar geen hele rare dingen gaat toelaten (die je achteraf met heel veel moeite weer kunt terugdraaien bedoel ik). sterkte!
Dat is gelukkig wel zo, ze begrijpen wat meer van het 'zwanger' zijn, wilt niet altijd zo zijn dat ze echt met alles oplet hihi heb af en toe nog steeds een elleboog in me borsten maar ze is er wel mee bezig en dat vind ik erg leuk. Mijn dochter is er wel een die van veel aandacht houd dus even huiswerk maken als zij een dvd zit te kijken word erg moeilijk want dan gooit ze zich meteen over mij heen omdat ik wat anders dan haar doe haha. Verder is het gelukkig een super lieve meid die veel aan me denkt en heerlijk van knuffelen houd
Heel herkenbaar. Dochter van 22 maanden die behoorlijk ah peuterpuberen is. Nu ruim 38 wkn en vind zeker de laatste 2 wkn zwaar. Gelukkig heb ik wel een hele fijne zwangerschap maar lichamelijk wordt het nu echt zwaar. Maar ik denk dat ons na de geboorte ook nog wel een zware tijd te wachten staat.
Mijn dochtertje is 2,5 en ik roep nu wat vaker hulp in. Extra nachtje logeren enz. Dat helpt hier best goed. Dan wordt ze toch nog gecorrigeerd. Daarbij werk ik gelukkig nog. Anders zou ik het ook een stuk moeilijker vinden
ik ben nog 'maar' 25 weken zwanger, maar wel al een hele grote buik. Mijn zoontje is nu bijna 18 maanden... maar poeh, ik vind het ook nu al behoorlijk pittig. Ik kan me helemaal voorstellen als je nog verder bent dat het dan helemaal pittig wordt. Mijn zoontje is gelukkig nu nog niet aan het uitproberen, maar is nu juist in een fase dat hij extreem aanhankelijk is. Hij wil de hele dag opgetild en gekroeld worden. Mega lief, maar oh wat een banden en bekken pijn dan op een gegeven moment. Ik probeer nu maar wat tijd vrij te maken om op de grond te zitten en veel af te leiden. Ben ik aan het stoffen bijvoorbeeld, geef ik hem een borstel en gaat hij de vloer 'vegen' Met koken zet ik hem in de kinderstoel bij me met wat rozijntjes zodat ik even mijn handen vrij heb. Maar ik denk dat over een aantal weken ik toch ook meer hulp vd omgeving moet gaan vragen, dat tillen is echt pittig. Maar idd.. mijn zoontje slaapt smiddags nog en dan verplicht ik mezelf om ook naar bed te gaan en even op te laden. Normaal deed ik dan het huishouden grotendeels.. dan nu maar een iets rommeliger huis
Ik kan alleen maar beamen dat het pittig is Hier 37 weken zwanger en 2 kleintjes rondlopen van 1 en 2, dus nog niet schoolgaand maar hele dagen thuis bij mama.... Het lijkt ook wel alsof ze de aankomende verandering feilloos aanvoelen, want ze zijn in hun doen en laten de laatste weken ook wat pittiger dan 'normaal' Ach, komt vast goed en voor nu.... Lang leve de middagdutjes en af en toe een middagje bij oma spelen
hallo, hier 1 van 2 jaar en bijna 29 weken zwanger. Ik moet zeggen het gaat mij nog goed af gelukkig.
Vind het ook zwaarder dan bij de eerste. 23 weken zwanger nu en een dochter van 21 maanden. Vooral niet kunnen rusten als je behoefte hebt, maar alles op haar schema aanpassen. Laat de kinderopvang en oppasdag opa en oma dan ook zeker doorlopen tijdens mijn verlof voor en na de bevalling! Dan heb ik in ieder geval drie dagen wat meer vrijheid...hoop op n heeeel zoet babietje op die dagen haha Zooo soeza, leuk hoor de kids dicht op elkaar maar lijkt me idd erg pittig!
Valt best mee hoor ik denk dat ik het straks makkelijker ga krijgen dan een vriendin van mij, die heeft er ook 3, maar die oudste gaat al naar de basisschool, dus die loopt elke dag 4x op en neer met 2 kinderen extra.. Bij mij zijn ze komend jaar nog allemaal thuis, dus al zitten we om 12:00 nog in pyama, geen haan die ernaar kraait
Zoon was 21 maanden toen de 2e werd genoren. Ik vond het soms wel zwaar in de laatste weken en ook de eerste weken NA de bevalling. Ik had wel veel hulp en een kind wat gelukkig altijd 2 uur sliep in de middag. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan... zoon is dan 5 en dochter 3,5
Ik vind het nu al zwaar en ben nog maar 8 weken zwanger! haha. heb vooral veel last van misselijkheid en vermoeidheid. mn dochter is net 1 jaar en kan af en toe nog flink spoken 's nachts helaas
Ik kan het 34 weken zwanger 1 van bijna 2 1 van 4. Ja het uittesten is wel begonnen mama ik niet zo snel meer en topzwaar dus ja dat is makkelijk. Ik blijf rustig maar wel streng. Vooral de jongste gaat geregeld de trap op omdat ze echt niet luisterd
Ik ben ook 33 weken en mijn kleine is dan 26 maanden. Maar zeker pittig met zo'n dikke buik. Hij wil alleen maar dat je met hem speelt en als hij zijn zin niet krijgt echt flink op krijssen zet en nu sinds 2 weken ook weg rent overal en nergens. Dus ja komende week nog werken en kijk best wel tegen mijn verlof op tot de kleine er is want het is gewoon vermoeiend en nu ben je nog welleens even geen moeder zeg maar en aan het werk. Maarja ook dat gaat weer over denk ik dan maar. geen tips dus.