Hoe kwam jij aan werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hey meiden ben benieuwd hoe jullie aan je huidige baan zijn gekomen. Via uitzendburo , via via of gelijk bij het bedrijf zelf.

2. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Er stond een advertentie in de krant, daar heb ik op gereageerd, een maand later werkte ik er al :D en nu nog :D

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb een sollicitatieformulier via internet ingevuld op de site van het bedrijf waar ik werk.
    2 dagen later werd ik al gebeld of ik op gesprek kon komen en ik werd gelijk aangenomen nu 01-01-11 werk ik er al weer 3 jaar (ik werk in de thuiszorg als verzorgende)

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

En mag ik vragen wat voor werk dat is

5. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik had een vrije sollicitatie gedaan, een week later mocht ik op gesprek en de week erachter mocht ik beginnen.

Werk er nu sinds 18/05/2009

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik heb ook een sollicitatieformulier via een werksite ingevuld naar het bedrijf toe. Dag later was gebeld en binnen 3 dagen was ik aangenomen. Zit er nu sinds oktober al 5 jaar.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had een advertentie op marktplaats gezet, baan gezocht! :D Ben naar aanleiding daarvan benaderd door t bedrijf en werk er nu anderhalf jaar alweer.

Overigens was ik door 2 bedrijven benaderd, 2 gesprekken gehad op 1 dag en bij allebei aangenomen. Zeer luxe positie dus, moest kiezen. Ideaal hoor haha

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Stond een advertentie op internet en daar heb ik toen op gereageerd. Week later op gesprek geweest en meteen aangenomen.

9. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik heb massa's solicitatiebrieven verstuurd en dan bij dat kinderdagverblijf antwoord gekregen, gaan solliciteren en 2 dagen later kon ik daar beginnen.

10. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Wat je ook kan doen, is je cv op nationalevacaturebank.nl zetten. Ik ben al een aantal keer gebeld voor gesprekken daardoor.
    En inderdaad als de nood hoog is, je inschrijven bij uitzendbureau's en regelmatig een belletje plegen of langs gaan, zodat ze nog wel actief voor je zoeken.
    De kranten doorspitten, op internet zoeken.
    etc. etc.

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Via mijn stage! en dat is eigenlijk de enige manier om bij mijn beroep aan werk te komen! heb echt geluk gehad!

12. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Gewoon door een open sollicitatie te doen,
    m'n ouders krijgen van deze zorginstelling al hulp in de huishouding,en m'n moeder zat te vertellen dat haar hulp overladen werd met invalklanten ;)en dat ze gewoon zitten te 'springen' om mensen daar.
    Dus ik de telefoon gepakt en gebeld naar de zorginstelling en binnen een week had ik een contract in de pocket :D

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Open sollicitatie gestuurd, 3 dagen later werkte ik er.

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Na mijn stage, een baan aangeboden gekregen. Ruim 5 jaar later werk ik er nog.

15. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb via internet mijn c.v verstuurd naar het bedrijf. Ben een week erna gebeld en na mijn vakantie kon ik op sollicitatie komen en aangenomen. Werk er nu iets meer als een maand en nog steeds met heel veel plezier!

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Heb je daar een diploma voor nodig ? sorry misschien domme vraag

17. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben blijven plakken na een opdracht van een detacheringsbureau

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik was op stage in Hongarije toen de directeur van de school waar ik nu werk belde, of ik op gesprek wilde komen zodra ik thuis was.
    Zo gezegd, zo gedaan... en nu al 9 jaar daar aan het werk.

19. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Via de site een vacature gezien en 3 weken later was ik aangenomen en nu ruim 4 jaar later werk ik er nog steeds.

20. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    via bedrijf zelf (huishoudelijkehulp) vorig jaar overgenomen door andere instelling en gelijk contract gekregen 2 keer half jaar;)

Deel Deze Pagina