Wij zijn op zoek naar een goede fotocamara. We willen er een met een flink zoom bereik en minimaal 12 megapixels. Liefst ook spiegelreflex maar goed, die zijn wel duur meestal. Wat hebben jullie voor een camera en ben je er blij mee?
Ik heb een Canon Eos400D en ben er mega blij mee, heb toen wel flink in de buidel moeten tasten maar heb er geen moment spijt van gehad!
Ik heb een sony a230 is wel 10 megapixel volgens mij maar maakt echt perfcte foto's. Voor deze heb ik een canon eos 350d gehad. Ook een super ding. De sony kostte 500 volgens mij
Wij hebben de Canon powershot SX200 IS. Wij wilden in eerste instantie ook een spiegelreflex, omdat je daarop alles zelf in kunt stellen (belichting, etc etc.) maar aan de andere kant is een spiegelreflex wel weer vrij zwaar en groot om mee te nemen. Je stopt hem (zeker als je extra losse lenzen hebt) niet zo ff in je tas als je een ommetje loopt of fietst of een dagje weg gaat. Terwijl dat juist ook de momenten zijn dat we het leuk vinden om foto's te maken. Dus zijn we op zoek gegaan naar een compacter formaatje, waar je toch alles zelf op in kunt stellen. Kwamen dus bij deze uit. Bevalt erg goed, maakt prachtige foto's (zelfs concertfoto's van een ruime afstand). Hij heeft 12 megapixels en 12x optische zoom.
heb vandaag een nieuwe gehad van mijn schatje Het is de samsung WB600. erg goede referenties en erg fijne camera. heb hem vandaag even uitgetest en hij maakt erg mooie kleurrijke fotos. effectieve 12 megapixel, totaalaantals pixels 14,2 15x optische zoom lens
oké bedankt, ik heb er een aantal bekeken en zijn stuk voor stuk erg leuke camera's Ik wilde er eerst niet meer dan 200 euro aan uitgeven, maar dan heb ik toch niet wat ik echt will, dus nu maar voor een duurdere aan het kijken.
Wij hebben een casio; een kleine camera die je makkelijk mee kan nemen, niet zo duur en makkelijk in gebruik, gewoon bij de mediamarkt. Ook hebben we een Olympus, die was rond de 400 euro maar die gebruiken we wel een stuk minder en wel veel op vakanties enzo, gekocht bij Foka. Alletwee super!
Canon EOS 1000D...heb 'm nog niet zo lang. Maakt mooie foto's. Compleet met 18-35 lens met IS en geheugenkaart 412 euro. Gekocht bij Foto Konijnenberg. Lenzen zijn wel vrij prijzig...
Ik he een Canon EOS 350D, al 5 jaar. Toendertijd gekocht voor 1800 euro incl 2 lenzen tas etc. Is nu veel en veel goedkoper te krijgen, alleen wel 8,2 MP en jij wilt 10, al zegt de MP geen ene zak over de kwali van de fotos.
Veel megapixels is alleen handig voor vergrotingen, maar 8-10 MP is ook al goed genoeg voor alledaagse vergrotingen hoor!
Wij hebben nu deze op het oog na wat speurwerk. het zit er qua prijsklasse wat tussenin. Heeft inderdaad net wat minder pixels maar ik lees dat het niets uitmaakt dus daar ga ik dan inderdaad niet moeilijk over doen. Als ik zo zie hebben jullie ook flink in de buidel getast voor een goede camera. Ik wil nu eens een echte goede dus we gaan er ook maar wat extra's aan uitgeven. Nikon D3000 test - digitale camera - Camera2go.nl
Heeeel goed! Ik had eerst een sony cybershot, dus als je dat met elkaar vergelijkt! Had alleen 1 nadeel, gebruiksaanwijzing was in een andere taal geen nederlands te bekennen haha gelukkig is er internet. Maar maakt hele mooie foto's!
Ik heb nu nog de sony a100, de eerste spiegelreflexcamera van sony. Hij bevalt heel goed, en ik maak echt heeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's. Ga binnen nu 2n 3 maanden een nieuwe kopen en dat word de sony a55. Die is zo GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF. Gisteren bij de makro in mijn handen gehad. groetjes sandra