Welke foto camera hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij zijn op zoek naar een goede fotocamara. We willen er een met een flink zoom bereik en minimaal 12 megapixels. Liefst ook spiegelreflex maar goed, die zijn wel duur meestal.

Wat hebben jullie voor een camera en ben je er blij mee?

2. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb een Canon Eos400D en ben er mega blij mee, heb toen wel flink in de buidel moeten tasten maar heb er geen moment spijt van gehad!

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik heb een sony a230 is wel 10 megapixel volgens mij maar maakt echt perfcte foto's. Voor deze heb ik een canon eos 350d gehad. Ook een super ding.
    De sony kostte 500 volgens mij

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Wij hebben de Canon powershot SX200 IS.
    Wij wilden in eerste instantie ook een spiegelreflex, omdat je daarop alles zelf in kunt stellen (belichting, etc etc.) maar aan de andere kant is een spiegelreflex wel weer vrij zwaar en groot om mee te nemen. Je stopt hem (zeker als je extra losse lenzen hebt) niet zo ff in je tas als je een ommetje loopt of fietst of een dagje weg gaat. Terwijl dat juist ook de momenten zijn dat we het leuk vinden om foto's te maken.
    Dus zijn we op zoek gegaan naar een compacter formaatje, waar je toch alles zelf op in kunt stellen. Kwamen dus bij deze uit. Bevalt erg goed, maakt prachtige foto's (zelfs concertfoto's van een ruime afstand). Hij heeft 12 megapixels en 12x optische zoom.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb vandaag een nieuwe gehad van mijn schatje :)

Het is de samsung WB600. erg goede referenties en erg fijne camera. heb hem vandaag even uitgetest en hij maakt erg mooie kleurrijke fotos.

effectieve 12 megapixel, totaalaantals pixels 14,2
    15x optische zoom lens

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    hihihi ik wel. Daarom weegt mijn tas altijd lood. Maar ben het inmiddels wel gewend.

7. Momfulness

oké bedankt, ik heb er een aantal bekeken en zijn stuk voor stuk erg leuke camera's

Ik wilde er eerst niet meer dan 200 euro aan uitgeven, maar dan heb ik toch niet wat ik echt will, dus nu maar voor een duurdere aan het kijken.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hebben een casio; een kleine camera die je makkelijk mee kan nemen, niet zo duur en makkelijk in gebruik, gewoon bij de mediamarkt.
    Ook hebben we een Olympus, die was rond de 400 euro maar die gebruiken we wel een stuk minder en wel veel op vakanties enzo, gekocht bij Foka.
    Alletwee super!

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wij hebben een Nikon D40, geweldig ding voor die prijs.

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Canon EOS 1000D...heb 'm nog niet zo lang. Maakt mooie foto's. Compleet met 18-35 lens met IS en geheugenkaart 412 euro. Gekocht bij Foto Konijnenberg.

Lenzen zijn wel vrij prijzig...

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik he een Canon EOS 350D, al 5 jaar. Toendertijd gekocht voor 1800 euro incl 2 lenzen tas etc.

Is nu veel en veel goedkoper te krijgen, alleen wel 8,2 MP en jij wilt 10, al zegt de MP geen ene zak over de kwali van de fotos.

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Veel megapixels is alleen handig voor vergrotingen, maar 8-10 MP is ook al goed genoeg voor alledaagse vergrotingen hoor!

13. Momfulness

Wij hebben nu deze op het oog na wat speurwerk. het zit er qua prijsklasse wat tussenin. Heeft inderdaad net wat minder pixels maar ik lees dat het niets uitmaakt dus daar ga ik dan inderdaad niet moeilijk over doen.

Als ik zo zie hebben jullie ook flink in de buidel getast voor een goede camera. Ik wil nu eens een echte goede dus we gaan er ook maar wat extra's aan uitgeven.

Nikon D3000 test - digitale camera - Camera2go.nl

14. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Nikon d3000 :) met een extra lens er bij gekocht.

15. Momfulness

En en en??? Hoe bevalt ie?

16. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel goed!:)
    Ik had eerst een sony cybershot, dus als je dat met elkaar vergelijkt!
    Had alleen 1 nadeel, gebruiksaanwijzing was in een andere taal geen nederlands te bekennen haha gelukkig is er internet.
    Maar maakt hele mooie foto's!

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier een Canon 450D! Ben er echt super tevreden over...

18. moet je ff op mijn hyves kijken Luna.. De nieuwste foto's zijn met de nikon d3000 gemaakt ;)

19. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik heb nu nog de sony a100, de eerste spiegelreflexcamera van sony. Hij bevalt heel goed, en ik maak echt heeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's. Ga binnen nu 2n 3 maanden een nieuwe kopen en dat word de sony a55. Die is zo GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF. Gisteren bij de makro in mijn handen gehad.

groetjes sandra

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij hebben een Canon Ixus75

Deel Deze Pagina