Hoi meiden, Ik heb vanavond mijn eerste echo gehad. Het was allemaal nog erg klein en ze denken dat ik 7 weken en 3 dagen ben. Het hartje klopte al, maar nog wel heel zachtjes. De verloskundige had verwacht dat hij al sneller zou kloppen voor 7-8 weken. Maar dit hoefde niks te betekenen... Verder van wat ze kon zien, zag het er normaal uit. Wie heeft dit ook gehad??
Ik heb dit ook gehad maar was bij mij helaas een teken dat het niet goed was. Maar hoeft niet te betekenen dat het biet goed zit.
Bij mijn 7 weken echo klopte het hartje 124. Dat is het begin zoals ze zei. In het begin klopt het nog iets minder snel en gaat steeds sneller. Ben inmiddels 15 weken en hartje klopt nu als een trein.
geen idee, maar wil ook even zeggen dat het niet altijd iets hoeft te betekenen. ik ga duimen voor je dat het goed zit.
Hier was dat alle 5 keren foute boel Maar ik ben via de mmm zwanger geraakt dus alles viel nauwkeurig te berekenen..dus das wel anders..
hoop voor je dat het niks te betekenen heeft en alles goed blijft gaan hier al een sterk kloppend hartje met 6 weken. die klopte toen al zo goed dat kans op miskraam af nam met 98% zei de gynaecoloog. wens je veel succes en sterkte met afwachten...
Bedankt voor jullie reacties. We wachten het gewoon af! Ik hoop zo dat het goed gaat en het hartje inderdaad nog sneller gaat kloppen..
Hoi meiden, Vandaag bericht gehad van de verloskundige dat ze dit vaker zien en het niks ergs betekent. Ik hoef me vooralsnog niet ongerust te voelen. Ook zeiden ze dat een kloppend hartje al positief is, ook als hij wat traag klopt.. Hopelijk komt het dan inderdaad toch gewoon goed!
Ps mag ik vragen hoe jullie dat weten...ik neem aan dat het wordt gezien en niet wordt gehoord?! Want mij is nou inmiddels na 7 echo's voor de 12 weken periode dat ze het hartje ABSOLUUT NIET laten horen...dat dat tegen de regels is...ben bij de VK in het ziekenhuis geweest, bij een gewone echoscopiste en bij de gyn van de ferti afdeling..dus 3 verschillende personen... Het schijnt namelijk niet goed te zijn voor de 12 weken...
Dat kunnen ze zien lieverd, aan het lichtje op het scherm. Ik had geen knipperlichtje maar een rustig lichtje en bij het tellen bleek dat het gelijk was aan mijn hartslag die toen wat verhoogd had. @ts: ik duim voor je dat alles helemaal goed zit!!
Komt vast goed, hartje gaat straks gewoon mooi tempo hebben. Ik begreep dat de kans op een miskraam nog maar 5% was als het hartje eenmaal klopte. Dus zou daar niet vanuit gaan en gewoon genieten!
Ik heb geen idee of dat wel of niet mag?? Ik weet eigenlijk ook niet echt vanaf wanneer het hoorbaar is? Bij mijn eerste echo met ong 7 weken hebben ze niks laten horen in ieder geval. Kon ik het alleen zien.
Ik had mijn eerste echo met 7 weken en we hebben toen ook het hartje en hartritme gezien via de echo, maar op dat moment gaf het hartritme nog maar 60 bpm aan. Volgens mijn gyn kwam dit doordat het vruchtje nog zo klein was, en zo ver weg lag, dat het apparaat nog niet alle slagen op kon pikken. En bij de volgende echo bleek het idd allemaal in orde te zijn Wij konden het trouwens wel horen, maar dat verschilt vast per apparaat.
Hallo dames, Ik heb afgelopen woensdag een echo gehad met 7,4 weken ( volgens eigen berekening ) Volgens de echoscopiste zag het er niet goed uit, omdat het hartje zwak klopt en het vruchtje kleiner is dan het zou moeten zijn. Ik moet er vanuit gaan dat het mis kan gaan. Gek genoeg voel ik me gewoon zwanger en is er niks dat zou wijzen op een miskraam. Nu ik jullie verhalen zo lees zou het dus ook zo kunnen zijn dat ik korter zwanger ben dan gedacht. Ik blijf dan ook hoop houden, maar vind het wel ontzettend spannend. Aankomende woensdag krijg ik weer een echo...ben benieuwd. Ik leef dan ook met je mee miranti.
@Boonie Veel sterkte! Ik heb het zelf ook meegemaakt, maar bij mij is het niet goed afgelopen. Maar ik begreep toen ook van de gyn dat je moest afwachten. Het kan eventueel ook later ingenesteld zijn (dat zei die). Liefs Petra
Boonie, wat spannend zeg... Ik hoop echt voor je dat het goed uitpakt en het kleintje lekker blijft zitten. Ik heb nu dus bijna 2 weken geleden mijn echo gehad die ik benoemde in dit topic. Tot nog toe zijn mijn kwaaltjes alleen maar hun intrede gaan doen en krijg ik steeds meer vertrouwen in dat het wel goed zit. Mede ook omdat de verloskundige toen nog zei dat ik me echt niet druk hoefte te maken. Het vruchtje was nog zo klein, het is moeilijk om dan alles ook goed te zien en te beoordelen. Ik mag 21 februari weer, hopelijk blijft het goed gaan...
Het mag volgens de artsen niet waar ik bij loop...de gyn en de ferti arts en vervolgens ook de VK gaven aan dat de stralingen best wel heftig zijn voor het hartje in een beginnend stadium... ik weet dat ze het bij ons eerste zwangerschap van onze zoon (bijna 6) ook hebben gedaan. Ik stond er dus wel van te kijken, maar toch. Ze hebben het bij mij dus absoluut niet gedaan...bij geen van 9 echo's die ik heb gehad voor de 12 weken...