nare ervaring met microlax

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy100, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy100

jessy100 Actief lid

13 dec 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ben op vakantie met een wat oudere buurvrouw en met haar bij een HAP terecht gekomen, we staan op een boerencamping en ze had al verschillende malen proberen te poepen maar het wilde maar niet lukken.
    Vanmorgen had ze zoveel buikpijn/krampen dat we naar het hap gingen en ze bleek versteende ontlasting te hebben, daar kreeg ze een microlax voor.
    Helaas was de werking niet helemaal goed, binnen een half uur moest ze wel poepen maar we maakte ons zorgen omdat ze zolang weg bleef.
    Bij navraag op het toilet bleek ze gigantisch vast te zitten het wilde niet meer voor of achteruit.
    Ze is het wel kwijt geraakt maar lig nu met buik en billen pijn op bed.

Zijn er dames die deze ervaring ook hebben en had de HAP niet moeten waarschuwen?

2. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Heb het ook wel eens moeten gebruiken. Het geeft een chemische prikkeling en dat kan voor ongemak zorgen...zoals een brandend gevoel enzo. Heb ook het ook wel even zwaar te verduren gehad op de wc, maar niet zo erg als je buurvrouw.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het een paar dagen na de bevalling gebruikt en bij mij heeft het geen problemen opgeleverd. Ik zie hier ook niks over in de bijsluiter staan. Dus misschien is dit bij de arts/apotheek ook niet bekend.
    Het is natuurlijk ook de vraag of dit door het klysma komt of dat de buikpijn te maken heeft met de eerder problemen. Ik zou sowieso even contact opnemen met de arts om te overleggen.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Microlax is geen wondermiddel wat de ontlasting ineens weer helemaal soepel maakt. Het stimuleert alleen maar... dus het is geen verkeerde werking van het middel.

Logisch dat je er last van hebt als versteende ontlasting er eenmaal uit is.....
    beter gaat ze meer vezels eten om herhaling te voorkomen. Bijvoorbeeld gebroken lijnzaad... zo te koop bij de drogist.

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn dochter heeft heel vaak microlax gehad, en ik zelf ook. Als je te lang wacht en de ontlasting is al keihard, ja dan heb je daar wel last van ja.

6. jessy100

jessy100 Actief lid

13 dec 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wat bij de buurvrouw mee speelde is dat we op vakantie zijn, ook ik kan dan bijna niet naar het toilet.

Waardoor ze naar de HAP ging is omdat wij dat wilde, als je al een keer of drie zonder maar wat ontlasting te krijgen op het toilet gezeten heb is er iets goed mis.

Van de microlax moest ze bijna rennen zo hoge nood had ze.

Deel Deze Pagina