De titel zegt het al, ik vind eigenlijk praktisch al het avondeten vies. Ik heb het sinds de 6e/7e week van mijn zwangerschap en ging er vanuit dat het nu toch wel eens klaar moet zijn. Maar niets is minder waar, gisteren kon ik de boontjes niet door mijn keel krijgen. Ik probeer wat extra fruit te eten en rauwe komkommer, wortels, tomaat en sla vind ik wel lekker. Verder eigenlijk niets. Heeft iemand tips? En hoe lang ging dit bij jullie door?
Ik zou zeggen, dan maar 3x per dag brood met evt soep. Het staat niet vast dat je warm MOET eten hoor, als je maar alle voedingsstoffen binnen krijgt. Dus brood ipv aardappelen soep, fruit of verse sap ipv groente boter op je brood ipv bakboter Eet ook andere gezonde tussendoortjes zoals noten oid voor extra ijzer, cheesdippers, melk, youghert, kwark, verzin maar. Als je goed kijkt, zal je best goede alternatieven kunnen vinden. Succes
Je zou kunnen proberen of het tussen de middag beter gaat. Ik heb eigenlijk de hele zwangerschap (toen ik weer wat kon eten ) tussen de middag warm gegeten omdat ik het 's avonds niet trok. Soms nam ik eerst een kopje bouillon, dat hielp om de trek een beetje op te wekken. Maar idd, je hoeft niet warm te eten natuurlijk! Je kunt varieren in salades (pasta salade, aardappelsalade etc) en brood. Vind je soep wel gaan? Dan zou je daar ook veel voedingsstoffen in kunnen krijgen. Of een zelfgemaakte hamburger (vlees, brood, sla).
Na de afgelopen 2 weken niets naar binnen te krijgen van het warme eten zonder tegenzin, heb ik gisteren maar besloten voorlopig gewoon een broodje oid te eten. Als ik alleen al denk aan het eten klaarmaken (wat wel moet met 2 kleine kids), word ik al misselijk. Hoop ook dat het snel weer overgaat en de trek weer een beetje terugkomt.
Ik heb met name wel lekkere trek. Pizza, patat, etc gaat er op zich in in kleine hoeveelheden. Van soep krijg ik diarree en moet ik overgeven! Heel vreemd. Inderdaad maar niet dwingen en gewoon maar brood en als ik zin heb maar gewoon eten. Ben bang dat ik te weinig vitamines binnen krijg, maar goed we zullen het wel zien. Slik in ieder geval extra vitamines.
Ja, dat is het stomme. Patat ed gaat hier nog wel in. Maar idd vorige keren ging het rond 20 week over en begon het overigens weer rond de 36 weken.
herkenbaar! Gisteravond ook weer braaf staan koken, maar als het puntje bij paaltje komt..brrr! dan maar weer brood idd. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook bijna de hele zwangerschap gehad..
Heel herkenbaar, mijn gyn heeft me gezegd dat het niet zoveel uitmaakt wat je eet; ALS je maar eet! De baby neemt toch wel wat ie nodig heeft. (zegt ze...) Ik kan wel pasta en 'lekkere dingen' (lees: vette dingen) eten, maar geen aardappels en groenten (BLERGH!!) maar wel sla en salades en dat is ook goed. Voor vanavond probeer ik een ovenschotel met groenten, misschien dat dit wel goed valt? En ik slik ook zwangerschapsvitamines, krijg je toch al veel binnen. Succes!
Ik krijg ook haast niks weg. Of nou ja ik krijg het wel weg maar zit tijdens het eten gewoon te kokhalzen en moet heel erg mijn best doen om het binnen te houden. Het lijken steeds minder dingen te worden die ik lust. Brood lust ik al helemaal niet meer. Yoghurt lukt sinds vandaag ook niet meer. Qua fruit alleen peren en mandarijnen die ik weg krijg, dus daar eet ik dan maar heel veel van. Ergens wel fijn dat ik de slechte dingen, zoals chocolade, ook niet meer lust.
Ik heb dit ook! Hoewel ik nauwelijks misselijk ben of ben geweest, eet ik.s avonds met lange tanden. Vooral pasta kost moeite. Hollandse pot gaat t beste, terwijl nnen ik dat normaal maar zelden eet.
bij mij ging het nog wel even door...tot en met de 4e maand heb ik geen trek gehad in avondeten en in de ochtend had ik een holle maag en ook geen trek...alles wat ik lustte wilde ik toen niet: vis...champignons en at juist wel wat vlees wat ik nooit eet! ik probeerde wel genoeg fruit en groenten binnen te krijgen (en extra vitamine). ik at banaan, kiwi, brood met kaas (yoghurt kreeg ik ook niet binnen) sinaasappelsap (gek genoeg ging adt wel goed!), sla, spinazie, gebakken aardappelen en wat ander avond eten maar daar ging ik bijna van over m'n nek... beschuitje in de ochtend ging prima. geen koffie en wel thee...af en toe een koekje ging ook goed.
mocht je pasta wel naar binnen krijgen dan kan je met roerbakgroenten een heleboel doen, door de pasta, tomatensaus en kip proef je vaak de stukjes groenten niet zo sterk, ik eet nu erg veel pasta met allerlei groenten en verse tomaat erdoor.
Maak je niet te veel zorgen daarover. Ik heb ca. 22 weken bijna geen avondeten gegeten. Ik kreeg het niet weg door de misselijkheid die bij mij in de loop van de middag op kwam. Ik heb veel fruit op en ook heel veel komkommer. Brood ook. Ben eerst ook wat kilo's kwijt geraakt voordat met 24 weken de 1e kilo er pas weer bij zat. Vk zei ook dat het kindje echt wel pakt wat hij/zij nodig heeft en dat bleek ook. Mijn dochter was uiteindelijk toch nog 4300 gr!
Herkenbaar! Mijn vriend kookt altijd, dus die gaat dan heel lief aan de slag. Vraagt me altijd wat ik wil eten en dan heb ik daar ook echt trek in... Maar als het voor mn neus staat, moet het zsm weer weggehaald worden! Arm vriendje..